Skocz do zawartości

Przegrzany silnik - 1.8 140 KM


Gość Pete

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Około 2 tygodniu temu, komputer pokazał niski stan płynu chłodniczego, po uzupełnianiu okazało się, że płyn znika. Autko trafiło do serwisu w Szczecinie Auto ABC. Zdiagnozowali, że to pompa wody ma przeciek i dokonano wymiany.

 

Przez okres 2 tygodni na krótkich trasach auto jeździło bez większych problemów raczej na krótkich odcinkach do 100 km. Kilka dni temu, autko ruszyło w dłuższą trasę i po 200 km w wysokich temperaturach na zewnątrz zawiodło. Problem powrócił z zbiornika płynu chłodzącego znikł płyn, auto zagrzało się. Komputer pokazał " auto przegrzane, wyłącz klimatyzację".

 

Auto zostało zaholowane na lawecie. Po sprawdzeniu w domu na spokojnie stanu oleju okazało się, że jest znacznie przekroczony. Prosta diagnoza do oleju dostaje się woda z układu chłodzenia.

Usłyszałem wstępną diagnozę, że pewnie uszczelka pod głowicą być może pękniecie głowicy no i po rozebraniu ocena pozostałych szkód. Auto odpala normalnie, silnik pracuje normalnie.

 

Moje pytanie, czy znacie dobrego mechanika z Szczecina lub okolic który zrobi diagnostykę no i naprawa.

Ew. prosił bym o informację z jakimi kosztami mam się liczyć.

 

Załamka :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim oprócz demontażu głowicy widziałbym demontaż misy olejowej i szczegółowe sprawdzenie stanu panewek - skoro w oleju był płyn, to mogło przytrzeć silnik. Dobrze byłoby wyjąć jakiś tłok i sprawdzić, czy nie zapiekły się pierścienie, skoro go przegrzało. Z zapieczonymi będzie żreć olej.

Zakładając, że dół będzie ok, to głowica i prace z nią związane to okolice 1500zł z robocizną. Ceny ze śląska.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może już przy pierwszej usterce nastąpiło przegrzanie silnika, ale mechanicy serwisu olali temat i wymienili pompę wody (albo tylko uszczelnili wyciek), nie wnikając w ewentualne inne uszkodzenia, jakie mogły być następstwem takiej awarii (pęknięcie głowicy, przepalenie uszczelki, nadpalenie gniazd zaworów). Teraz faktycznie cały silnik wymaga gruntownego przeglądu, bo pozostawienie uszkodzonych elementów (pierścienie, panewki, zawory) grozi kolejnymi kosztownymi awariami.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności