Skocz do zawartości

Silniki z Cruze'a - opinie


Gość OpelAdama

Rekomendowane odpowiedzi

Gość OpelAdama

Podoba mi się Chevrolet Cruze, zastanawiam się nad zakupem takiego dla siebie (Mokka trochę damska, więc oddałbym żonie ;)). Chciałbym silnik benzynowy, potem przerobiłbym na lpg. Patrząc po cenach, mam wrażenie, że lepiej cenowo stoi silnik 1.6 niż 1.8. Czyżby mniej awaryjny? Oto obie te jednostki:

R4 1.6 16V VVT 112 KM
R4 1.8 16V VVT 141 KM

 

Zapewne wielu z Was użytkuje te silniki w swoich Oplach. Jak jest z ich eksploatacją i awaryjnością? Osobiście wolałbym wybrać mocniejszy silnik, jednak, jeśli przede wszystkim zależy mi na niezawodności.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oba nie mają hydrauliki zaworów i ogólnie nie specjalnie polecane pod lpg. Do tego słynne koła zmiennych faz rozrządu. Najlepiej szukać 1.4T.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość OpelAdama

Szczerze mówiąc nie wiedziałem, że mają zmienne fazy rozrządu. W teorii słabo z tym pod lpg, ale na allegro dużo egzemplarzy z instalacją. No ale i tak chyba lepiej niż uturbione 1.4 do którego w ogóle ciężko założyć gaz, prawda?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ASO OPEL Wawrosz Oświęcim

Szczerze mówiąc nie wiedziałem, że mają zmienne fazy rozrządu. W teorii słabo z tym pod lpg, ale na allegro dużo egzemplarzy z instalacją.

 

Mają zmienne fazy.

 

Wiele egzemplarzy Cruza jest fabrycznie przystosowanych pod LPG (tylko 1,8 !! ) i zdecydowanie tych należy szukać. Mają wówczas zakodowana w VIN-ie opcję wyposażeniową KL7. Powinno to tez pisać w książeczce. Ponadto, przynajmniej krajówki, powinny posiadać drugą książeczkę do LPG z firmy BRC. Instalacje były dokładane na Stacjach, przed odbiorem auta.

 

Dokładnie ta samo dotyczy Chevroleta Orlando.

 

Egzemplarzy zagazowanych prywatnie, nie polecałbym. Nie ze względu na niefachowość warsztatów ale na brak ww. opcji KL7.

 

Pozdrawiam :)

Najlepiej szukać 1.4T.

 

Duża rzadkość :) Ale zdarzają się.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość OpelAdama

Dzięki! W życiu bym nie pomyślał, że mogą być 2 wersje tego samego silnika, w tym jedna dostosowana pod LPG.

Zawsze jak miałem auta na gaz to instalacja BRC, więc ufam tej marce.

Ciekawi mnie jak to jest, że silnik z turbo lepiej wg Was znosi LPG. Czy to jest turbo, ale bez bezpośredniego wtrysku paliwa?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ASO OPEL Wawrosz Oświęcim

Ciekawi mnie jak to jest, że silnik z turbo lepiej wg Was znosi LPG.

 

Silniki z turbiną też były z LPG i to fabrycznym ale tylko w Astrach !!! I wtedy były również fabrycznie przygotowane (dostosowane) pod LPG. W Cruzach takiej opcji nie było. Jeśli znajdziesz zagazowanego Cruza 1,4 na turbinie to na 99% jest to LPG zamontowane prywatnie :dontgetit: A wtedy ostrożnie.

Edytowane przez ASO OPEL Wawrosz Oświęcim

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ASO OPEL Wawrosz Oświęcim

 

w merivach nie było ?

 

A przepraszam :) Meriva i Mokka też :P Jakoś mnie ten Cruze, jako tożsamy z Astrą, zbałamucił :P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności