Skocz do zawartości

Wypadanie zapłonu teoria


Gość właściciel Corsy C

Rekomendowane odpowiedzi

Gość właściciel Corsy C

Witam!

Wiele się pisze o tej przypadłości,ale czy ktoś może mi powiedzieć, bo nie mogę zrozumieć pewnej rzeczy,jakim cudem słaba kompresja w silniku lub zaieczony egr w wpływa na chwilowy brak zapłonu w cylindrze? Jeżeli występuje usterka mechaniczna to powinien być z nią problem cały czas,a tu problem występuje co jakiś czas, czasem sam się kasuje. Czy potrafi mi to ktoś wytłumaczyć? Z góry dziękuję za informację.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co tu tłumaczyć.Sprężanie występuje co który suw?Co który suw następuje zapłon?Jeżeli podstawowe parametry pracy nie zostaną spełnione w odpowiednim czasie i miejscu to jest problem.

Tak na szybko http://teczka.pl/motoryzacja/Wypadanie-zaplonu-przyczyny

http://www.motofakty.pl/artykul/uwaga-na-wypadanie-zaplonow.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość właściciel Corsy C

Dzięki za udostępnienie linków,nie mniej jednak dotyczą one układu zapłonowego-elektryki, natomiast mnie cały czas chodzi o kiepską kompresję w silniku i zawór egr,a to jest już mechanika i cały czas nie zostało mi wytłumaczone jaki wpływ mechanika ma na pracę komputera sterującego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba odwrotnie kolego

sterownik kieruje praca czesci mechanicznych

a nie mechanika sterownikiem

na podstwie odczytow z czujnikow odpowiednio steruje praca silnika

zaplonem wtryskiem

jesli cos jest nie tak

w tym przypadku kompresja

to i reszta bedzie szwankowac

proste

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość właściciel Corsy C

Nie do końca bo jak sam napisałeś w przypadku niewłaściwej pracy części mechanicznej informacje otrzymywane prze sterownik są błędne. Nie mniej jednak nadal konkretnie nie zostało to wytłumaczone. Do zapłonu musi dochodzić bo w odpowiednim momencie sterownik wtryskuje paliwo i podaje napięcie na świecę. W cylindrze słaba kompresja,ale tak czy siak do spalenia mieszanki dochodzi i w porządku energia uwalniająca się wewnątrz cylindra nie jest wystarczająco wykorzystana,albo jest zbyt mała dobrze i zakładam,że poprze czujnik obrotu wału korbowego i sondy lamda sterownik jest w stanie zinterpretować tą nieprawidłowość. Wszystko dobrze tylko dlaczego nie dzieje się to stale tylko po jakimś czasie, przecież kompresja albo jest kiepska cały czas albo jest na odpowiednim poziomie jakim cudem się to zmienia skoro to jest już czysta mechanika, jak w systemie zero jedynkowym jest nie ma, jest niema.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mechanika nie daje sygnalow do ECU

tylko czujniki

ogolnie jest to uklad zamkniety

 

padnie czujnik to sie sypie calosc

padnie mechanika to samo

uzaleznione jedno od drugiego

 

niewiem jak mozna laikowi wytlumaczyc cos tak prostego i trudnego zarazem

 

masz cos takiego jak zmienna temperatury

to ma spory wplyw na prace wielu elementow

rozszerzalnosc cieplna materialow

metal olej itd

do tego czujniki jak i steropnik moga szwankowac np po rozgrzaniu

 

 

kompresja raczej sie nie zmienia ot tak

albo jest albo jej nie ma

jedyne co mi przychodzi do glowy

to zawieszajacy sie zawor

wtedy kompresje szlag trafia

jak sie odwiesi to wraca

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość właściciel Corsy C

Czy silnik zimny czy gorący dzieje się to samo, czasem wcześniej czasem później,ale powraca ten sam błąd. Nie zależnie czy jadę na lpg czy benzynie, więc wtryskiwacze i pompa paliwa, ciśnienie paliwa odpadają.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość właściciel Corsy C

Ciekawe jest jeszcze jedno,mianowicie po podłączeniu testera i podejrzeniu parametrów pracujących elementów nie mam żadnej informacji od czujnika spalania stukowego, cały czas zerowy poziom. Czy to jest normalne? Bo według mnie jakakolwiek wartość powinna się pokazywać. Czujnik jest sprawny, przewody mają ciągłość, czyżby ecu dawało popalić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapłon wł.,silnik wył., odbiorniki prądu wył.- nieaktywny

silnik na jałowych w temp. roboczej ,pedał gazu nie przyciśnięty- nieaktywny

Pedał naciśnięty chwilowo do oporu - aktywny

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności