Skocz do zawartości

Luzy zaworowe i kompresja


Gość L3cho

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Udałem się wczoraj swoją Zafirą 1.8 Z18XER na kontrolę luzów zaworowych, kontrole gładzi cylindrów oraz kompresje silnika do mechanika.

Po badania mechanik stwierdził iż nie jest za dobrze:

1. Po pierwsze stwierdził że luzy zaworowe są idealne pod gaz (który chce założyć):

Pomiary wyszły w granicach:

Ssące: 0,20-0,23

Wydechowe: 0,25-0,27

Według mnie nie są idealne? gdyż normy wskazują przedziały: ssące: 0,21-0,29, wydechowe: 0,27-0,35

W takim razie jak są idealne, jeżeli odbiegają od norm (0,20 i 0,25)?

 

2. Po drugi mechanik stwierdził iż oba KZFR są do wymiany. Czy da się to tak łatwo stwierdzić samym słuchem? Nie mam żadnego błędy dotyczącego KZFR na komputerze.

 

3. Pomiar kompresji wyszedł następująco:

https://avatars.zapodaj.net/images/1716b067afcc.jpg

 

Mechanik stwierdził słabą kompresję na dwóch cylindrach, po wykonaniu próby olejowej stwierdził że kompresja się poprawiła (nie umiem zinterpretować tych wyników). Stwierdził że mogą być do zrobienia pierścienie albo krzywa głowica... Po czym stwierdził, że mogłem auto sprawdzić analizę spalin przed kupnem samochodu, to bym wiedział że coś jest nie tak. Po tej diagnozie udałem się na stację diagnostyczną gdzie wykonałem analizę spalin i wyniki przedstawiają się następująco:

 

Bieg jałowy:

https://avatars.zapodaj.net/images/ae18151123d4.jpg

 

Obroty:

https://avatars.zapodaj.net/images/d2b40a5fa1d7.jpg

 

Diagnosta stwierdził, że wyniki są idealne :biggrin mechanik mówił, że wyniki spalin powinny wyjść złe?

 

Nie wiem co mam o tym wszystkim sądzić, czy silnik naprawdę jest w takiej kiepskiej kondycji? Proszę o waszą interpretację, gdyż nie wiem czy mam inwestować samochód czy najlepiej go sprzedać. Koniecznie chce do niego założyć ten gaz.

 

Czy naprawdę KZFR kosztują około 1000zł?

 

Przebieg samochodu to 119 tyś. Może ktoś kompetetny z okolic Chorzowa, posłuchałbym silniczka Zafiry :) ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem wiem silnik sie nie nadaje, luzy zaworowe itd. Jezeli kompresja powinna byc 13,00, a tu w porywach jeden tlok dobija do 10 to chyba cos nie tak z silnikiem?

Edytowane przez L3cho

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podtrzymam,silnik nie nadaje się do gazu.

 

Po drugie komputer to nie wszechwiedzące urządzenie,a wszyscy oczekują że będzie o każdym duperelu informował kierowcę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności