Skocz do zawartości

Problem z "czymś" pod maską i pytanie o układ chłodzenia


Gość jaegarnx

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, jako nowy użytkownik chciałem Was wszystkich powitać.

Jestem od niedawan właścicielem Opla Corsy B silnik 1.4, jest to mój pierwszy samochód i przyznam, że nie jest w bardzo dobrym stanie.

 

Pisze tutaj bo przeglądałem troszkę to forum jednak odpowiedzi na moje pytania nie znalazłem.

 

Po 1, czy ktoś mi powie co to jest za element oznaczony na zdjęciu? Bo zauważyłem, że chodzi on głośniej niż wcześniej i mnie to troszkę niepokoi

post-52400-0-46880300-1466189294_thumb.jpg

 

Przy okazji

 

Po 2, tutaj dłuższa historia. Jestem pewny, że mam zniszczoną chłodnicę od klimatyzacji i jest nieszczelna, prawdopodobnie będę się brał za jej wymianę+osuszacza, ale to już nie ważne. Przechodząc do sedna sprawy, nie działa mi wskaźnik temperatury silnika, sprawdzać czujniki będę, ale dopiero za tydzień, jednak mam troszkę, albo zniszczoną, albo zużytą chłodnicę od układu chłodzenia(zamieszczam 2 zdjęcia), czy takie coś świadczy o nieszczelności/uszkodzeniu układu? Dodam, że jutro mam zamiar sprawdzić, czy działa mi wiatrak od układu chłodzenia, bo mam wrażenie, że działa, ale jak mam być szczery słyszałem tylko raz(naprawdę głośno) jak chodził.

post-52400-0-32552100-1466189490_thumb.jpg

post-52400-0-88734400-1466189490_thumb.jpg

 

Po 3. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć co to jest za końcówka nad pokrywą i czy ona powinna być do czegoś podłączona, czy nie? post-52400-0-67882400-1466189658_thumb.jpg

 

Z góry dziękuję za odpowiedź i witam raz jeszcze.

Edytowane przez jaegarnx

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 20
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Ja tam wycieku płynu chłodzącego jakoś nie widzę.

To co cię niepokoi to pompa powietrza wtórnego - ekologia.

O co chodzi z czujnikiem temperatury - bo kwestia pracy silnika jest zależna od temperatury chłodziwa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo za szybką odpowiedź, jeżeli chodzi o tak mi się wydaje, czujnik, to sprawdzę to dokładniej dopiero w przyszłym tygodniu niestety. Rzecz w tym, że nie rusza mi się wgl wskaźnik temperatury. Mam zamiar jeszcze w tym tyg, możew niedzielę, zdjąć pokrywę i zobaczyć czy to porostu nie wina czujnika samego. Czytałem trochę na forum o tym, dlatego chce sprawdzić wszystkoi dopiero potem napiszę jak rady nie dam. Sam wiatrak sprawdzę dzisiaj rano, bo do pracy mam kawałek, więc powinien mi się niby duży obieg włączyć. Dziękuję raz jeszcze

Edytowane przez jaegarnx

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest w Corsie, ale w innych modelach załączając klimę uruchamia się wentylator.

Wskaźnik na desce wcale nie musi iść z tego samego czujnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ja tam wycieku płynu chłodzącego jakoś nie widzę.

Chodzi o chłodnice klimatyzacji. Nabić azotem i sprawdzić czy ciśnienie nie ucieka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kcperku kolega pisze że ma nieszczelną od klimy, a pokazał też fotki chłodnicy wody.

Zgniecione lamelki i zagięte rurki, ale wycieku nie widać (chyba że brak w niej płynu).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak Rafał pisze, chłodnica klimy jest na 100% nie szczelne, pokazałem Wam drugą na zdjęciach, płynw niej jest, a ja też żadnych plam nie widziałem pod samochodem ni nic. No i dzisiaj sprawdziłem, po przejechaniu kawałka, że chłodnica od układu chłodzenia byłac ciepła, więc jak dobrze dedukuję, z termostatem jest ok, wiatrak i tak się nie kręcił chyba, że jak dobrze rozumiem wiatrak nie zawsze się załącza(ale nie wiem, proszęm mnie poprawić jak mówię źle). Sprawdzę jeszcze przy zalaczonej klimatyzacji, ale to dopiero po południu. Zostanie mi zapewne sprawdzenie czujnika, no i będę próbował dalej.

Edytowane przez jaegarnx

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra Panowie, bo nie chce zakładać nowego tematu. Miałem dzisiaj bardzo nieprzyjemną sytuację. Jechałem w taki gorąc moim samochodzikiem, no i zahamowałem gwałtownie(z piskiem) nagle mi zgasł samochód i się nie chciał odpalić. Dopchałem go na parking, nie chciał wgl odpalić, cały czas paliła mi się kontrolka układu kontroli emisji spalin, od hamulca ręcznego i akumulatora. Nawet gdy kluczyk nie był w stacyjce. Podniosłem maskę, z pod niej zaczęły wydawać się dziwne dźwięki, odgłosy, jakby cykania, potem jakby jakiś wiatrak działał czy coś, jednak nic nie działało, ba nawet po włączeniu klimatyzacji nawiewu(na chwilę mi się odpalił, może minuta i zgasł) nie kręcił się żaden wiatrak. Wyłączyłem go, wyjąłem kluczyk znowu ze stacyjki i wcześniej wspomniane trzy kontrolki zaczęły mi migać na przemian(kluczyka nie było w stacyjce). Przepraszam, ze tak chaotycznie opisane, ale nie mam pojęcia co robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności