Skocz do zawartości

Krzywe koło


Gość Sznycel138

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Sznycel138

Witam, mam pytanie odnośnie prawego przedniego koła w vectrze b. Po kolizji przekrzywiło się koło, wymieniłem amortyzator, wahacz, łącznik oraz łożysko. I tu pojawia się problem bo na warsztacie nie wiedzą dlaczego jest nadal krzywe a chciałbym to naprawić

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Została jeszcze zwrotnica i miejsce mocowania wahacza.

Przy czymś takim powinno się wymienić całą kolumnę mcpherson-a, a dodatkowo dokładnie sprawdzić mocowania wahaczy dolnych.

A jeszcze jedno - rozumiem że felga jest inna.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Sznycel138

Została jeszcze zwrotnica i miejsce mocowania wahacza.

Przy czymś takim powinno się wymienić całą kolumnę mcpherson-a, a dodatkowo dokładnie sprawdzić mocowania wahaczy dolnych.

A jeszcze jedno - rozumiem że felga jest inna.

Dziękuje za pomoc, tak, felga jest inna

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze bym pomierzył górne odległości mocowań amora (ale to pewnie mechanik sprawdzał - dość widoczne deformacje nadkola).

Uderzenia w przednie koło trochę kłopotliwe. Tam ma się co poddać deformacji i byle kto tego nie ogarnie.

A potem autko albo robi 4 ślady, tnie opony lub ściąga na którąś stronę i ciężko się nim jeździ.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Sznycel138

Jeszcze bym pomierzył górne odległości mocowań amora (ale to pewnie mechanik sprawdzał - dość widoczne deformacje nadkola).

Uderzenia w przednie koło trochę kłopotliwe. Tam ma się co poddać deformacji i byle kto tego nie ogarnie.

A potem autko albo robi 4 ślady, tnie opony lub ściąga na którąś stronę i ciężko się nim jeździ.

górne mocowania są okej, geometrię zrobiłem i nic nie ściąga. oczywiście elementy karoserii wymieniłem i przegląd przeszedł, po prostu ten negatyw jaki się zrobił źle wygląda

Szczeliny pomiędzy błotnikiem, maską i drzwiami są takie same a może się zmniejszyły lub zwiększyły.

szczeliny nie zwiększyły się ani nie zmniejszyły

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu trzeba zrobić pełną geometrię zawieszenia przedniego jeśli uważasz że koło krzywo stoi.

Nie robi się tego tam gdzie przegląd techniczny - tam tylko zbieżność wyłapią.

Trzeba sprawdzić kąty - a to już na innym sprzęcie się robi.

Tak jak pisałem w pierwszym poście - zwrotnica (połączenie amorka ze zwrotnicą) i połączenie wahacza z karoserią - tu szukać przyczyny.

A później jeszcze raz zrobić zbieżności i resztę geometrii.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Sznycel138

Po prostu trzeba zrobić pełną geometrię zawieszenia przedniego jeśli uważasz że koło krzywo stoi.

Nie robi się tego tam gdzie przegląd techniczny - tam tylko zbieżność wyłapią.

Trzeba sprawdzić kąty - a to już na innym sprzęcie się robi.

Tak jak pisałem w pierwszym poście - zwrotnica (połączenie amorka ze zwrotnicą) i połączenie wahacza z karoserią - tu szukać przyczyny.

A później jeszcze raz zrobić zbieżności i resztę geometrii.

Dzięki za pomoc, zastosuje się do rady

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Miałem podobny kłopot tylko że wymusił mi kierowca z prawej a ja odbiłem w lewo żeby w niego nie walnąć i trafiłem na wysoki krawężnik wysepki i po jeździe było.

Koło się cofnęło do tyłu było widoczne gołym okiem. Wziąłem się za zrobienie tego wszystkiego.

Wymieniłem dosłownie wszystko: amortyzator, wahacz dolny,łączniki stabilizatora, oraz co najważniejsze zwrotnicę.

Jak koło kolegi stoi krzywo to do wymiany zwrotnica koła na bank, tylko dziwne że zrobił zbieżność i wiem co piszę na swoim przykładzie.

Jeżeli jest uszkodzona zwrotnica, i któreś z jej mocowań, a przeważnie górne ucho zwrotnicy to choćby się mechanik skupił na brązowo to za chiny nie ustawi zbieżności, bo kręcąc śrubami drążka kierowniczego koło nie będzie reagować lub skończy się gwint do regulacji, a koło po takiej zbieżności i tak będzie właśnie krzywo stało ( ja tak właśnie miałem jak wszystko poskładałem do kupy i nie mogli zrobić zbieżności, aż przyszedł starszy gość od tych spraw i ni z gruch ni z pietruchy tylko spojrzał co jest i dał 100% pozytywną odpowiedź na moją usterkę, co potem się potwierdziło, po zmianie zwrotnicy na nową wróciło wszystko do normy). Nadmienię iż uszkodzenie górnego ucha zwrotnicy nie zawsze będzie widoczne gołym okiem niestety u mnie tak właśnie było, i po zdjęciu starej przymierzyli do nowej i wtedy było dopiero widać lekkie skrzywienie, bo to ona przyjmuje na siebie większość uderzeń tego typu, bo jest zrobiona z ze stopu stali i żeliwa i na odkształcenia łatwo podatna tak właśnie powiedział wszystkim ten starszy gość.

Po tym wszystkim zrobiłem całą geometrię zawieszenia wraz z wyważeniem i wymianą opon na nowe, i też się zdziwiłem że ustawia się najpierw tylne koła a potem dopiero zbieżność przednich kół w oplu czego nie wiedziałem, cały czas byłem w błędzie że zbieżność ustawia się tylko na przednich kołach, a tu zonk Mnie trafił. Było to dość dawno temu i do dzisiaj nie mam problemów związanych z tym incydentem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności