Skocz do zawartości

Opel Movano problem ze skrzynią biegów w nowym aucie, zgrzyty, zakleszczanie biegu


Gość rac

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Kupiłem nowe auto, a właściwie powinienem napisać złom jakim jest Opel Movano.

Jeszcze dobrze nie wyjechałem z salonu, a już wróciłem na serwis. Strzelało w przednim zawieszeniu przy skręcaniu kołami. Wymienili mi obydwie kolumny MacPhersona.

W tej chwili auto ma przejechane 2000km i pojawił się nowy problem. Pojawiają się coraz częściej zgrzyty/zakleszczanie biegu między jedynką a dwójką. Objaw jest taki, że skrzynia potrafi zgrzytnąć przy przełączeniu biegu z 1 -> 2, tak jakbym nie wyciskał do końca sprzęgła. Poza sporadycznymi zgrzytami, miałem już parę przypadków że przy przełączeniu na "dwójkę", skrzynia jakby zawiesiła się na jedynce, powodując zgrzytanie trybów, a drążek zmiany biegów wibrował. Nie chcąc go "wyrywać na siłę" zatrzymałem się aż zgrzytanie ustało, i ponownie rozpoczynałem rozpędzanie auta od pierwszego biegu. Jak myślicie, powodem będą synchronizatory, czy coś innego?

Dodatkowo mam wrażenie że jadąc pod górę z obciążeniem, jedynkę trzeba jakby na siłę wyrywać skrzyni, żeby przełączyć na dwójkę. Zazwyczaj zmiana z 1 -> 2 działa płynnie, ale czasami jakby coś uderzało w skrzyni przy zmianie tych biegów. Oczywiście sprzęgło zawsze wyciskam do końca.

Auto jest już umówione na kolejną wizytę w serwisie, ale póki co to może ktoś z was miał już z czymś takim do czynienia?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam.

Kupiłem nowe auto, a właściwie powinienem napisać złom jakim jest Opel Movano.

Jeszcze dobrze nie wyjechałem z salonu, a już wróciłem na serwis. Strzelało w przednim zawieszeniu przy skręcaniu kołami. Wymienili mi obydwie kolumny MacPhersona.

W tej chwili auto ma przejechane 2000km i pojawił się nowy problem. Pojawiają się coraz częściej zgrzyty/zakleszczanie biegu między jedynką a dwójką. Objaw jest taki, że skrzynia potrafi zgrzytnąć przy przełączeniu biegu z 1 :arrow: 2, tak jakbym nie wyciskał do końca sprzęgła. Poza sporadycznymi zgrzytami, miałem już parę przypadków że przy przełączeniu na "dwójkę", skrzynia jakby zawiesiła się na jedynce, powodując zgrzytanie trybów, a drążek zmiany biegów wibrował. Nie chcąc go "wyrywać na siłę" zatrzymałem się aż zgrzytanie ustało, i ponownie rozpoczynałem rozpędzanie auta od pierwszego biegu. Jak myślicie, powodem będą synchronizatory, czy coś innego?

Dodatkowo mam wrażenie że jadąc pod górę z obciążeniem, jedynkę trzeba jakby na siłę wyrywać skrzyni, żeby przełączyć na dwójkę. Zazwyczaj zmiana z 1 :arrow: 2 działa płynnie, ale czasami jakby coś uderzało w skrzyni przy zmianie tych biegów. Oczywiście sprzęgło zawsze wyciskam do końca.

Auto jest już umówione na kolejną wizytę w serwisie, ale póki co to może ktoś z was miał już z czymś takim do czynienia?

 

Kolego udalo ci sie ustalic przyczyne tych zgrzytow bo mam dokladnie to samo przy wrzucaniu jedynki, przelaczaniu z 1 na 2 i czasem przy wrzucaniu 3. Wszystko sie dzieje po rozgrzaniu silnika? Samochod ma przejechane 7 tys. km a dzieje sie tak od mniej wiecej 2 tys.

Edytowane przez foro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto kupione na zamówienie czy stało na salonie ileś tam miesięcy? Jeśli stało to może po prostu linki od biegów zardzewiały co się zdarza tak w Vivaro jak i w Movano. Niech sprawdzą te linki i przesmarują bądź wymienią.

Edytowane przez koni2305

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość andrias

Witam podepnę się pod temat o skrzyni bo u mnie dzieją się też cuda a mianowicie po dłuższym postoju ruszam z 1 a 2 za chiny nie wchodzi gdy stanę ruszam z 2 nie ma problemu po przejechaniu kilku ok 1-2 km nie ta skrzynia wszystko chodzi "jednym palcem"i tak cały dzień do pierwszego dłuższego postoju.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też tak jest i było przed remontem. Ostatnio jeździłem trochę masterem znajomego i takie same objawy - po odstanej nocce dwójka wchodzi bardzo niechętnie, czasami ze zgrzytem. Trójka wchodzi palcem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andrias

"U mnie też tak jest i było przed remontem" to po co ten remont, jeśli chodzi o remont to gdzie najlepiej zaopatrzyć się w części najlepiej w GOP bo wykonawce to mam tylko gorzej z częściami bo on powiedział że za częściami to nie będzie chodził

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozpędzajcie auto na pierwszym biegu do 2500 obrotów silnika (byle nie niższe obroty), i dopiero wtedy przełączajcie na drugi bieg. Odkąd stosuje tą metodę, od ponad pół roku ani razu nie miałem ani zgrzytu, ani problemu ze zmianą z 1 na 2 bieg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności