Skocz do zawartości

Nierówna praca silnika Opel Zafira 1,8


Gość okej-74

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od kilku dni moja Zafcia zaczęła szarpać silnikiem, nierówno pracować. Opel Zafira 1,8 16 V silnik X18XE1 z gazem. Komputer pokazał następujące błędy:

P0100 - Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza

P0110 - Czujnik temperatury powietrza zasysanego

P0130 - Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy ? l

P0352 - Usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu - cylinder 2 + 3 za niskie napięcie

 

Skasowałem błędy, przeprowadziłem jazdę próbną i ponownie odczytałem błędy:

pojawiły się dwa

P0100 - Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza

P0110 - Czujnik temperatury powietrza zasysanego

auto zachowuję się podobnie na paliwie i gazie. Jaka może być przyczyna tej awarii? Czy jednoznacznie można stwierdzić, że to przepływomierz powietrza?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 32
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Można dla potwierdzenia go przemierzyć.No jego wtyczkę na wiązce też można sprawdzić

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki adam1954

 

Pomiary wykonane.

1. zacisk 1 i 2 wynik 1,28 V w normie

2. 4 i masa 12,25 V w normie

3. 2 i 3 na biegu jałowym powinno być 0,6 V a jest 0,01 do 0,04 V

4. 2 i 3 po dodaniu gazu powinno być 4 V a jest 2,2 V

 

przepływka do wymiany ???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr był otwierany kilka dni wcześniej. Objawy pojawiły się z 3-5 dni później. Więc chyba nie nic wspólnego z awarią. Pierwsze objaw nie równej pracy nastąpił po załączeniu klimy. Akurat jechałem w korku więc klimę musiałem wyłączyć aby uniknąć szarpania. Natomiast następnego dnia z kilometra na kilometr coraz gorzej. Jak przejdę na biegi powyżej trzeciego to jakby było lepiej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź podciśnienia przy przepustnicy. Od puszki filtra, pod rurą dolotową do przepustnicy, biegnie plastikowy przewód ok. 0,5cm i gumowym kolankiem wchodzi z tyłu przepustnicy na króciec. Często spadały, szczególnie przy wymianie filtra powietrza. Guma się lekko rozciąga i łatwo spada z króćca na przepustnicy. Króciec da się wymacać palcem - ma niecały 1cm średnicy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podciśnienie jest w porządku. dzisiaj rano zauważyłem, że gdy auto buło zimne szarpania nie było lecz w czasie jazdy coraz gorzej. Jadąc na gazie kilka razy strzeliło. Może coś z instalacja gazową? Ale z drugiej strony na paliwie to samo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze dla pewności ja bym wyłączył całkowicie LPG najlepiej na bezpieczniku.Aby wykluczyć jakieś zakłócenia od tej strony(nie wiadomo czy gazaiarz wszystko dobrze podpiął) .I pojeździć trochę na Pb.Choć pomiar jednak daje obraz czujnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności