Skocz do zawartości

Corsa B - zamulony silnik i problemy z odpalaniem


Gość mykowhai

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mykowhai

Witam,

piszę tutaj ponieważ mam problem z Korsarzem, posiada silnik 1.2 16V z roku 2000.

Ostatnimi czasy silnik strasznie się zmulił, reaguje bardzo słabo na dodawanie gazu, na biegu 1 i 2 bardzo powoli się rozpędza, kiedy dociągnę go trochę do trochę wyższych obrotów nagle dostaje przyśpieszenia jakby ktoś mu hamulec puścił, w przypadku kiedy silnik jest zagrzany ruszenie go jest jeszcze cięższe bo pedał gazu trzeba wcisnąć do końca i dopiero się rozpędza.

Drugi problem to odpalanie, przy zimnym silniku jak go odpalę i nie dodam mu gazu to zgaśnie, później przez cały czas chodzi normalnie. Jeżeli silnik się zagrzeje to odpala, ale ma bardzo niskie obroty, dodanie gazu dopiero wyrównuje obroty.

 

Nie świecą się kontrolki podczas jazdy, ani podczas postoju.

Corsa ma wymieniony olej, świece i wszystkie filtry.

Pomóżcie, w czym może tkwić problem?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj jednak odczytać błędy.http://forum.opel24.com/topic/26000-kody-bledow-czyli-wstretna-zolta-kontrolka-silnika/

 

EGR i przepustnica kiedy była czyszczona?Linka od gazu jest napięta? Nie ma luzu?Szczelność dolotu jest sprawdzona?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mykowhai

Byłem dzisiaj u diagnosty który zajmuje się Oplami, podłączył komputer i wykryło że padł przepływomierz. Co do problemów z odpalaniem to właśnie linka była napięta, lekko poluzował ją i już jest w porządku. Zamówiłem już nowy przepływomierz i zobaczę jak samochód będzie jeździł :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość mykowhai

Odświeżę jeszcze, po wymianie przepływomierza jest trochę lepiej. Ale dalej to nie jest to co było kiedyś, przy 1 i 2 biegu ciężko wchodzi na obroty i przy otwartych szybach słyszę że coś pod maską syczy, z tego co zauważyłem to w jednym wężyku od podciśnienia nic się nie dzieje. Czy to może być tego wina?

 

Druga rzecz, prawdopodobnie nigdy nie była czyszczona przepustnica i EGR w tym samochodzie, czy jak sam się za to zabiorę to nie narobię jakiś problemów i czy będę musiał jechać na kasowanie błędów, albo cokolwiek związane z dostosowywaniem przez komputer?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

z tego co zauważyłem to w jednym wężyku od podciśnienia nic się nie dzieje.

 

O jaki wężyk ci chodzi? A jeżeli słyszysz syczenie to oglądnij dokładnie w którym miejscu.Trzeba by sprawdzić cały dolot czy jest szczelny.

Czyszczenie tych elementów masz nawet na filmikach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mykowhai

O jaki wężyk ci chodzi?

 

Wężyk grubości kabla do ładowania telefonu. Wchodzi pod tą okragłą plastikową pokrywke od przepustnicy albo bezpośrednio w przepustnicę, pomiędzy przednią szybą a tym elementem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będą nieszczelności w układzie dolotowym to i silnik nie będzie pracował jak należy.

Adam już ci napisał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności