Skocz do zawartości

Spadek obrotów zaraz po rozruchu z16xep


Gość mariusz7897

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mariusz7897

Witam, założyłem podobny temat na trzech innych forach dotyczących astra h, niestety użytkownicy nie byli zbyt rozmowni.

 

mam od jakiegoś czasu problem z moją Astrą H z motorem Z16XEP. Na zimnym silniku problem nie występuje, natomiast podczas uruchamiana gorącego silnika ZAWSZE obroty spadają z 1000rpm do około 600-500rpm, potem się podnoszą do prawidłowej wartości i silnik pracuje normalnie. Trwa to 2 sek i powoduje silnie wibracje silnika.

Brak błędów, samochód nie pracuje w trybie awaryjnym, nie odczułem spadku mocy.

 

Załączam film na YT:

 

Sprawdziłem: luzy zaworowe, pokrywę zaworów, przeczyściłem i częściowo zaślepiłem EGR, wyczyściłem przepustnicę i dolot, zregenerowałem rozrusznik.

 

Zamówiłem czujnik położenia wału, w weekend będę montował. Mam jeszcze wątpliwości co do czujnika temperatury płynu chłodniczego, zmierzyłem opór i wartości mieszczą się w zakresie dla typowego czujnika temperatury, ale wydaje mi się, że im silnik ma większą temperaturę, tym spadek obrotów po uruchomieniu jest większy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mariusz7897

Mam instalację ICOM JTG, auto zawsze uruchamia się na benzynie niezależnie od temperatury silnika, jest to instalacja 5gen i nie ma w niej parownika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość mariusz7897

Czy jest możliwość sprawdzenia tego elementu? Jakiś czas temu na próbę odpiąłem ten czujnik, silnik przy odpalaniu zachowywał się tak samo, dodatkowa pojawił się błąd czujnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość mariusz7897
Dalej szukam rozwiązania,


dzisiaj rozgrzałem silnik do temperatury roboczej, zdemontowałem pasek wieloklinowy i uruchomiłem silnik. Miało to na celu sprawdzenie czy na gorącym silniku nie zacina się któreś z kół pasowych i czy alternator zaraz po uruchomieniu nie obciąża silnika.


Nie przyniosło to żadnego efektu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość mariusz7897
Odświeżę stój wątek. Nadal walczę :( Wyeliminowałem:


* akumulator, najpierw go naładowałem, potem podłączyłem drugi akumulator kablami rozruchowymi.

* czujnik położenia wałka rozrządu wraz z wiązką czujnika. Sprawdzałem oscyloskopem, przebieg prostokątny, napięcia 0V albo 5V.


W planach reset ECU Opcomem. Brakuje mi już pomysłów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak myślę czy nie będzie to wina przepustnicy?

Ale zrobienie logów by się przydało.Wtedy można zobaczyć co się dzieje np.z czasem wtrysku ,przepływką itp.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Gość mariusz7897

Odświeżę swój wątek, bo problem nadal nie rozwiązany, a pewnie przybyło nowych użytkowników i pomysłów na forum.

 

Od ostatniego czasu zrobiłem reset ECU, wyczyściłem kolektor dolotowy (ten z kanalikami EGR).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności