Skocz do zawartości

Wycieraczki szwankują + inne pytania.


Rekomendowane odpowiedzi

Gość kaaaaaaa.k

Witajcie!

 

Mam Omegę 2.2 2000r kombi.

I niestety mam małą usterkę - nawalają wycieraczki.

Pierwszy "bieg" już w ogóle nie działa, drugi działa ale nie do końca, gdy się wyłączy to wycieraczki zostają natychmiast w miejscu, nie zjeżdżają do dołu szyby.

Tylna wycieraczka działa dobrze.

Czy to może być wina przełącznika wycieraczek przy kierownicy czy bardziej jakiegoś przekaźnika? Może jest jakiś sposób aby to sprawdzić?

 

I przy okazji mam jeszcze pytanie o olej (wiem że nie do końca ten dział ale przy okazji ;))

Czy poziom oleju powinno się sprawdzać na zimnym silniku?

Czy tak jak czytałem na którymś wątku 10min po wyłączeniu silnika? Czy do tego czasu cały olej zdąży "spłynąć" aby pomiar był prawdziwy?

No i jeszcze jaki olej lać - mój silnik pali już trochę olej, może nawet nieco więcej niż 1l na tys, ale na razie zalany jest półsyntetykiem, czy można mu dolewać mineralny czy jednak wymienić cały olej z filtrem na mineralny i dopiero wtedy dolewać?

 

Jak zawsze, będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.

Szczególnie o wycieraczkach, bo lato takie dość mokre ;)

Edytowane przez kaaaaaaa.k

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Może być manetka, ale może być też mechanizm na silniku wycieraczek.

 

2. Na temat spalania oleju, rodzaju oraz kontroli stanu tematów jest mnóstwo na forum.

Taka rada - jeżeli chcesz mieć problem z motorkiem to wlej minerala, twój silnik nie powinien jeździć na oleju mineralnym (wszystkie 16V i motorki wypuszczone po 1990r).

Na temat olei możesz poczytać też w innych modelach korzystając z wyszukiwarki - http://forum.opel24.com/index.php?app=core&module=search&search_in=forums

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawel2493

 

 

1. Może być manetka, ale może być też mechanizm na silniku wycieraczek.

 

racja,

ale można to sprawdzić , a mianowicie; podnosisz wycieraczki z szyby i obserwacja ich "pracy" , jeśli pracują normalnie to "napęd" , jeśli nie , to szukasz przyczyny , manetka , kable itd.


 

 

Czy poziom oleju powinno się sprawdzać na zimnym silniku?

 

też prawdę "bagnet" powie, ale jeśli chcesz na ciepłym , to po zgaszeniu silnika pijesz dwa browary i po sprawdzasz , efekt taki sam.


 

 

można mu dolewać mineralny

NIE


 

 

mój silnik pali już trochę olej, może nawet nieco więcej niż 1l na tys

Uszczelniacze zaworowe padły.


 

 

czy jednak wymienić cały olej z filtrem na mineralny

nigdy mineralny w hydro popychaczach

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kaaaaaaa.k

Wycieraczki niespodziewanie zaczęły działać ;)

W trakcie jazdy zacząłem przełączać i ruszać manetką we wszystkie strony żeby sprawdzić czy to nie jakiś brak styku, i w pewnym momencie krótko przełączyłem w swoim kierunku - nie wiem czy to taka funkcja czy przypadek ale wszystko zaczęło działać prawidłowo.

W każdym razie, jeśli coś się dalej będzie działo to chyba mam wskazówkę żeby w pierwszej kolejności wymienić manetkę.

 

Co do oleju dziękuję za rady, do tej pory jeździłem na silnikach 8v stąd moje pytanie.

Silnik jest zdecydowanie z tych nadających się do remontu, ale w najbliższych tygodniach nie będę dużo jeździł, więc pewnie bliżej jesieni będę szukał w tej sprawie dokładnych porad.

 

Pozdrawiam!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Pierwszy "bieg" już w ogóle nie działa, drugi działa ale nie do końca, gdy się wyłączy to wycieraczki zostają natychmiast w miejscu, nie zjeżdżają do dołu szyby. Tylna wycieraczka działa dobrze. Czy to może być wina przełącznika wycieraczek przy kierownicy czy bardziej jakiegoś przekaźnika? Może jest jakiś sposób aby to sprawdzić?

 

 

 

Wycieraczki niespodziewanie zaczęły działać W trakcie jazdy zacząłem przełączać i ruszać manetką we wszystkie strony żeby sprawdzić czy to nie jakiś brak styku, i w pewnym momencie krótko przełączyłem w swoim kierunku - nie wiem czy to taka funkcja czy przypadek ale wszystko zaczęło działać prawidłowo.

 

 

Podpucha . Któregoś dnia zaczniesz narzekać ,że musisz ręką popychać wycieraczki.

Wtedy wyjdzie na jaw ,że styki w silniku wycieraczek skorodowały na maksa .( Są naprawialne tylko do wizyty u mechanika - jeśli masz nity pod ręką.... ) = tylko wymiana

Jeśli myślisz ,że omega jest ponad światem , to podpowiem ,że silniczki wycieraczek , pasują od astry /vectry/KADETTA... :cwaniak:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kaaaaaaa.k

vertix - dzięki za wskazówkę, na razie, mam kilka "drobiazgów" (hehe) do poprawienia w tej omedze, o jednym z nich za chwilę będę pisał, więc wycieraczki na razie są drobnym zmartwieniem ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności