Skocz do zawartości

Zbyt duże napięcie w instalacji


Gość GrzegorzGliwice

Rekomendowane odpowiedzi

Gość GrzegorzGliwice

Witam,

 

problem dotyka samochodu Opel Astra H 1.7 CDTI 101KM \ 74kW Z17DTH.

Mianowicie, tydzień temu po odpaleniu silnika samochodu, wyskakiwał "Check Engine".

W takiej sytuacji pomagało wyłączenie silnika i odczekanie paru minut.

Pojawiły się również błędy od "pedału gazu".

Więc sugerując się postami na forum, kupiłem w Norauto spray do czyszczenia styków elektronicznych i chciałem

zabrać się do pracy.

 

Jako, że nawet taka prosta czynność jak przeczyszczenie styków w moim wykonaniu może wiązać się z totalnym zniszczeniem

wszystkich układów elektronicznych postanowiłem uruchomić silnik ten "ostatni raz".

Jakie było moje zdziwienie jak ruszając z miejsca i osiągając 2 000 obrotów na minutę cała elektronika padła w samochodzie.

Komputer pokładowy, światła, zegary i nawet wspomaganie przestało działać.

Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu ujrzałem choinkę kontrolek - przeróżnych!

 

W tym momencie wiedziałem, że styki przez które jest błąd od "pedału gazu" to moje ostatnie zmartwienie.

 

Pomyślałem sobie, że nie ma gdzieś masy, jednak była - wszędzie gdzie mogła być.

Więc zmierzyłem napięcie na klemach akumulatora i tak odkryłem, że winą prawdopodobnie jest regulator napięcia.

Po odpaleniu silnika, napięcie na klemach wzrosło do 13.5V (super), jednak po lekkim przygazowaniu do 2 000 obrotów,

napięcie wskoczyło do 18V i elektronika się wyłączyła do momentu aż znowu nie puszczę gazu na jego jałowe obroty, wtedy

wracało wszystko do normy.

 

Postanowiłem, że wyciągnę alternator i jako że mechanikiem nie jestem, a zwykłym szarym programistą to operacja ta mnie troszkę przerosła.

Znalazłem gdzieś książkę: "Sam naprawiam" dla Astry H, więc sugerując się nią, przeleciałem punkt po punkcie rozbierając: Pokrywę filtra powietrza, ściągając pasek, wykręcając osłony na dole samochodu i kończąc a właściwie zatrzymując się na odpięciu przewodów z olejem.

 

Jestem parę dni bez samochodu i nie ukrywam bardzo mnie to boli, w między czasie miał przyjechać zaprzyjaźniony mechanik który,

pod domem chciał wyciągnąć alternator i oddać do pełnej regeneracji. Ale okres wakacyjny niestety mu to nie umożliwił.

 

Więc przechodząc do meritum sprawy, chcę to zaraz wszystko złożyć jak było i spróbować odpalić każdy odbiornik elektryczny w samochodzie, jak będzie trzeba przyniosę nawet lodóweczkę turystyczną aby te napięcie troszkę przyhamować.

Potrzebuję przejechać kawałek (do 10km) do mechanika, teraz kwestia czy to, aby na pewno dobry pomysł ?

 

Druga sprawa, czy istnieje możliwość, że winą zepsucia się regulatora jest coś jeszcze?

Siostra miała taka samą sytuację parę dni temu, tylko u niej napięcie było zbyt niskie.

Zregenerowali jej alternator i nagle dzisiaj wszystkie żaróweczki się popaliły.

 

Zapomniałem dodać, błędy odczytane przy pomocy gaz-hamulec:

- 112052

- 112252

- 056007

- 007071

- 050074

- 050056

 

Przepraszam że tak chaotycznie.

Edytowane przez GrzegorzGliwice

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuję przejechać kawałek (do 10km) do mechanika, teraz kwestia czy to, aby na pewno dobry pomysł ?

 

Myślę że nie dobry pomysł przy 18V w instalacji 12V. Holowanie sie kłania.Lub ściągnij elektryka innego aby ci pod domem wyjął altka

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość GrzegorzGliwice

 

Myślę że nie dobry pomysł przy 18V w instalacji 12V. Holowanie sie kłania.Lub ściągnij elektryka innego aby ci pod domem wyjął altka

 

 

Okey, dziękuję za szybką odpowiedź.

Byłem przed chwilką złożyć to co zdążyłem już rozebrać i sprawdziłem ponownie miernikiem napięcia.

A więc tak, podłączyłem miernik pod klemy akumulatora, wsiadłem do auta i odpaliłem silnik, następnie z niego wyszedłem i tak samo szybko wróciłem w celu wyłączenia silnika, bo już na jałowych obrotach miał 17V.

Zapaliłem papierosa i stwierdziłem, że spróbuje jeszcze włączyć co się da w samochodzie, a więc dmuchawa na najwyższy bieg, radio, ogrzewanie tylnej szyby, światła i ku mojemu zdziwieniu na klemach było 12,34V. Odważyłem się nawet stopniowo przygazować ale już wolałem, aby ktoś patrzył na miernik cały czas, więc zadzwoniłem po Kobietę. Czy gazowałem czy nie, napięcie utrzymywało się - 12.34V.

Czy może zatem, mógłbym skoczyć do najbliższego warsztatu tym samochodem ?

Druga kwestia, to fakt że mimo wszystko te napięcie przy gazowaniu powinno się podnieść - a tu zero reakcji.

Może mam zwarcie na którymś z włączonych urządzeń.

Edytowane przez GrzegorzGliwice

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja pikole

masz uwalony regulator

sam nic nie zdzialasz

altek do naprawy

odpalaj dalej i gazuj

a popalisz instalacje i osprzet

raz sie przyblokuje raz odwali 18

nie kombinuj

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość GrzegorzGliwice

Oki, jutro podholuje samochód do najbliższego wolnego mechanika :-)

Dam znać jak sytuacja się skończyła.

Pozdrawiam!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Bodek 63

Miałem identyczną sytuację. Altek zdechł 2km od domu. Miałem ładowanie na poziomie19V (mam zamontowany woltomierz). Do garażu, a następnie na drugi dzień 500m do mojego mechanika dojechałem ze zdjętym paskiem PK. Nie było wspomagania kiery i hamulców, ale powolutku dojechałem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość GrzegorzGliwice

Witam, dziękuję serdecznie za udzieloną pomoc!

Dzisiaj odebrałem samochód z alternatorem po regeneracji.

Na szczęście sprzęgiełko było w bardzo dobrym stanie.

 

Koszt regeneracji razem z wyjęciem alternatora i jego ponownym zamontowaniem + uszczelnienie przewodów,

które trzeba odpiąć, aby wydostać alternator, to: 330zł.

 

Zleciłem to firmie: Roz-Alt w Gliwicach na ul. Chorzowskiej 12.

W życiu nie spotkałem się z tak miłym podejściem do Klienta w tej branży.

Serdecznie polecam!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W życiu nie spotkałem się z tak miłym podejściem do Klienta w tej branży.

 

Umieść w takim razie ten warsztat w dziale polecane http://forum.opel24.com/forum/136-warsztaty-samochodowe/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności