Skocz do zawartości

Astra H 1.6 - losowe, ciężkie odpalanie, błąd p1113.


Gość Damian84

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Damian84

Witam serdecznie wszystkich użytkowników forum.

Mój problem wygląda następująco: astra h 1.6 w benzynie(twinport), jest ikona "check engine"(samochód z kluczykiem), ciężko odpala, zdarza się że za 5 razem by następnego dnia odpalać na dotyk, jak odpali to jeździ(przynajmniej tak mi się wydaję, obroty ok.)idealnie, tak jest cały czas, błąd p1113, diagnoza: kolektor ssący, dwóch mechaników potwierdza że to kolektor, nie chcą słyszeć o próbie wstawienia używanego który chciałbym kupić, na 2500 obrotów jeden z nich słyszy stukanie w kolektorze, żaden nie sprawdził kabli, wtyczek itd. Czy Waszym zdaniem takie podejście jest ok. i czy nie ma co szukać dalej tylko po prostu wymienić kolektor(nowy 3500zł - tak mi podali w serwisie opla, dramat), czy ta usterka jest główną przyczyną ciężkiego odpalania(tak twierdzą mechanicy)? Jeżeli będę zmuszony do wymiany kolektora to jaki mam konkretnie kupić? Pozdrawiam i proszę o wyrozumiałość, desperacja i szukanie wszystkiego na temat tej usterki doprowadziły do założenia tu konta by szukać porady u Was...

Edytowane przez Damian84

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Damian84

Dziękuję za link i film, trochę dziwne bo na tym filmie strasznie hałasuje, nie tak jak u mnie, może uda mi się namówić mechanika by spojrzał na podesłany przez Ciebie wątek.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej nie próbuj mechanika namawiać do tego aby zarobił na swojej pracy.Poszukaj mechanika który siedzi w oplach i zrobi to bez podpowiadania.

A jest jeszcze inna opcja w myśl zasady :chcesz zrobić dobrze ?Zrób to sam.

http://forum.opel24.com/topic/70049-p1113-klapy-wirowe-kolektor-ssacy/

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Damian84

Lepiej nie próbuj mechanika namawiać do tego aby zarobił na swojej pracy.Poszukaj mechanika który siedzi w oplach i zrobi to bez podpowiadania.

A jest jeszcze inna opcja w myśl zasady :chcesz zrobić dobrze ?Zrób to sam.

Mówiłem mechanikowi żeby zdjął i zobaczył jak wygląda, może spróbować wyczyścić itd. to nie bardzo bo wolałby żebym miał w zastępstwie następny tak w razie czego...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech nie ściemnia.Poszukaj takiego który wie o co chodzi

http://www.astraclub.ro/index.php/topic/11036-p1113-port-deactivation-position-sensor-circuit-low-voltage/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Damian84

Dla niego(jak sam twierdzi) to nie problem zdemontować, uparł się tylko na ten w zastępstwie w razie czego jakby ten pierwszy był walnięty...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To niech go zdemontuje ,wyczyści i przygotuje się na wpięcie opornika.W końcu ty jesteś klientem ty mu płacisz i ty decydujesz co ma robić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Damian84

To niech go zdemontuje ,wyczyści i przygotuje się na wpięcie opornika.W końcu ty jesteś klientem ty mu płacisz i ty decydujesz co ma robić.

"Wpięcie opornika" - mógłbyś rozwinąć myśl? Chodzi Tobie o "oszukanie" komputera? Ogólnie mechanik odradza mi w ogóle jeździć samochodem z tą usterką argumentując uszkodzeniem silnika przez kolektor.

Dałem do mechanika który wpiął rezystor 680 ohm, "samochód z kluczykiem" zniknął, ale mechanik nie bardzo jest za tym że przyczyną ciężkiego odpalania było właśnie to, trochę mam obawy co tego "oszukania" przez poprzedniego mechanika który w ogóle odradzał jazdę samochodem, ponieważ coś może odpaść od kolektora i wpaść do silnika, no nic, zobaczę wieczorem i rano jak z odpalaniem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Damian mechanik będzie robił problemy bo może się bać że będziesz wymagał od niego gwarancji.Moim zdaniem masz cztery wyjścia:

- znaleźć mechanika który siedzi tylko w oplach i zna dokładnie te usterki,

-zrobić jak jest w poradnikach,

-wymienić kolektor na nowy,

-sprzedać auto i trzymać sie z daleka od silników XEP i XER

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności