Skocz do zawartości

Wyciek w układzie chłodzenie - co to za element?


Rekomendowane odpowiedzi

Gość kaaaaaaa.k

Mam wyciek w układzie chłodzenia.

Zlokalizowałem miejsce wycieku:

 

Zdjęcia z dołu:

post-24052-0-71526700-1469970779_thumb.jpg

post-24052-0-12018100-1469970796_thumb.jpg

 

Zdjęcie z "boku":

post-24052-0-65094500-1469970813_thumb.jpg

 

Wyciek uaktywnia się przy włączonym dużym obiegu, i ciurka już dosyć żwawo.

Ewidentnie cieknie z tego plastikowego "grzybka", ale nie wiem z którego dokładnie punktu, no bo dojście tam jest takie jakie jest...

 

Co mogę z tym zrobić? Czy to element wymienialny (na taki wygląda)? Jak to się w ogóle nazywa?

no i ostatecznie - czy dam radę wymienić to sam od spodu auta?

 

Pozdrawiam i jak zawsze za wszelkie wskazówki z góry dziękuję ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kaaaaaaa.k

Myślę że to zdecydowanie zawór a nie węże, szukałem na allegro, i zastanawiam się czy zamiennik będzie odpowiednio dobrej jakości, czy lepiej szukać oryginału u opla lub gdzieś indziej?

 

http://allegro.pl/zawor-nagrzewnicy-nowy-febi-omega-astra-vectra-i6332132920.html#delivery

Edytowane przez kaaaaaaa.k

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kaaaaaaa.k

Okay, dzięki za odpowiedzi ArKos.

 

Ale jeszcze mam takie pytanie, czy jak zdemontuję ten zawór i zatkam gumowy wąż doprowadzający wodę, tak aby utrzymać płyn chłodniczy w systemie, to...

Będę mógł tak przez kilka dni jeździć?

Może to niezbyt mądry pomysł ale z pewnych powodów go rozważam ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kaaaaaaa.k

Dokonałem tymczasowej naprawy, prezentuje się to obiecująco:

 

post-24052-0-43051000-1470154942_thumb.jpg

 

Uzupełniłem płyn chłodniczy, uruchomiłem silnik, wszystko działa nic nie cieknie ;)

A przy okazji chciałbym jeszcze się upewnić o odpowietrzenie układu chłodniczego - czy jest "automatyczne" czy coś gdzieś muszę odkręcić?

 

Stary zawór trójdrożny po zdemontowaniu wygląda tak:

 

post-24052-0-66340600-1470155043_thumb.jpg

 

I o ile nie jest to moja wyolbrzymiona wyobraźnia, to ewidentnie widać na nim ślady zacieków co (przynajmniej jak dla mnie ;) ) potwierdza że to on był problemem.

 

A co do zakupu nowego zaworu, znalazłem zamiennik Febi:

 

http://allegro.pl/zawor-nagrzewnicy-nowy-febi-omega-astra-vectra-i6332132920.html

 

i oryginał GM:

 

http://sklep.dixi-car.pl/zawor-nagrzewnicy-p-161.html

 

Różnica ponad 100zł, ale z drugiej strony nie chciałbym zbyt szybko po raz kolejny wymontowywać tego zaworu..

Co polecacie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Żeby zakończyć temat:

 

Wymieniłem zawór trójdrożny na nowy, problem całkowicie rozwiązany.

Wymiana możliwa od dołu, nawet bez kanału wystarczy podnieść prawy przód, przy czym bardzo pomocne mogą być szczypce do opasek zaciskowych.

A przy okazji nie polecam opisanego przeze mnie wcześniej sposobu z korkami - absolutnie nie jest to wystarczająco solidne rozwiązanie ;)

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności