Skocz do zawartości

Astra 1.8 benzyna plus LPG- zapalający się check i spadek mocy


Gość luki09

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów. Proszę o pomoc w diagnozie mojej Astry H kombi 1.8 . Kilka dni temu po pierwszym tego dnia odpaleniu silnika zapaliła mi się kontrolka "samochód z kluczem" , kontrolka paliła się cały czas w drodze do pracy około 2 km. Podczas jazdy miałem wrażenie że samochód jest słabszy . Gdy za godzinę musiałem znowu jechać kontrolka już się nie świeciła wszystko było w nomie i tak już cały dzień jeździłem bez problemu. Następnego dnia znowu wszystko w porządku. Między czasie poszukałem trochę w internecie i znalazłem sposób sprawdzenia błędów ( gaz+hamulec) i wyskoczyły mi dwa błędy ECN 112 052 i ECN 155 001. Sprawdziłem je na stronie astra-3.pl ale za wiele mi to niestety nie powiedziało. Trzeciego dnia od pojawienia się problemów , sytuacja się powtórzyła: znów check i wyraźny spadek mocy, to zjechałem na parking zgasiłem odpaliłem check dalej się palił i dodatkowo zapaliła się kontrolka od ESP i silnik zaczął pracować nierównomiernie. Zgasiłem odczekałem chwilę i znowu uruchomiłem, ESP zgasło, check dalej świecił silnik pracował równomiernie , dojechałem do celu ok 5 km. Silnik wyłączony na jakieś pól godziny i po uruchomieniu znów wszystko wróciło do normy check zgasł. Kolejnego dnia znowu rano check, spadek mocy przy kolejnych uruchomieniach spokój. Sprawdziłem dziś raz jeszcze błędy ( Gaz +Hamulec) i doszedł błąd ECN 160 638. Dodatkowe może przydatne informacje: aktualny przebieg 160 tyś, rozrząd wymieniony po sprowadzeniu z Niemiec przy 112 tyś km maj 2015, przy 120 tyś sierpień 2015 założona instalacji BRC, miesiąc temu wymienione wszystkie filtry i wymieniony olej filtr LPG też wymieniony.

Proszę o jakieś sugestie , niestety na mechanice znam się słabo a chciałbym wiedzieć co to może być przed wizytą u mechanika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1550- tryb awaryjny przepustnicy

1120 -sensor pedału gazu

1606-usterka komputera silnika

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za informację, czyli rozumiem , że może to być problem bardziej z elektronika niż samym uszkodzeniem części. Mogę coś jeszcze sprawdzić samemu zanim się udam do mechanika?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Adamie, zrobiłem jak Pan radził zajechałem do mechanika podpiąć się pod komputer, błędy jakie wskazał mechanik to czujnik położenia pedału gazu 1,2, oraz jak określił mechanik coś z przepustnicą. Mechanik powiedział , że mam przyjechać jak znów wyskoczą błędy to zacznie szukać co może być przyczyną i proponuje czyszczenie przepustnicy na początek.

Po skasowaniu błędów samochód odpalił kilka razy normalnie i bez problemów na krótkich trasach, po trzech godzinach uruchamiam silnik wszystko super i przy ruszaniu troszkę za mocną go przygazowałem od razu wyskoczyły kontrolki check i kontrola trakcji a silnik zaczął szarpać , chodzić nie równo, brak mocy obrotomierz skakał jak nawiedzony(ogólnie czułem się jak na pierwszej godzinie nauki jazdy jak nie ogarniałem sprzęgła i kangurowałem :) ). Sprawdziłem błędy (gaz+hamulec) wyskoczył 155 003 i 160 638. Dodatkowo dwa dni temu wyzerowałem w komputerze spalanie , i widzę że, nieznacznie się podniosło z około 8,0-9,0 na 12,0

I teraz nasuwają mi się pytania :

1. Czy mechanik dobrze sugeruje rozpocząć od czyszczenia przepustnicy?

2. Czy przepustnicę dam radę przeczyścić samemu bez jakiś specjalnych umiejętności i podstawowymi narzędziami?

3. Czy pojawienie się checka po mocniejszym depnięciu, może być jakimś objawem który pomoże ustalić usterkę. bo ja rozumiem to tak: przepustnica zabrudzona/przytkana i ma problem z dużym przepływem powietrza lub paliwa.

4.Co Pan radzi ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wiem , że trzeba szukać informacji zanim się założy nowy wątek ale naprawdę nic innego nie robię od kilku dni jak tylko szukanie w internecie niestety czesto opisywane są podobne objawy ale na silnikach dieslowych.

Panie Adamie czy jeżeli to sterownik silnika to błąd 1606 nie powinien się pojawić od początku? Po pierwszym checku wyskoczyły tylko dwa błędy 1550 i 1120.

Jeżeli to jednak sterownik silnika to znalazłem tak na szybko firmy którym można wysłać sterownik oni go sprawdzają i naprawiają , warto do takich firm(electronic 24, elektrobip) wysyłać sterownik? Jaka orientacyjnie może być cena za naprawę sterownika?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dziękuje za pomoc jutro podzwonię jeszcze po znajomych może znają w Iławie jakiś elektromechaników którzy mogą sprawdzić ten sterownik jak nie to dzwonie do elektrobipów : SMILE :


Jestem po wizycie u elektromechanika, najpierw po opisaniu objawów i numerów błędów przez telefon mechanik potwierdził, że najprawdopodobniej padł sterownik silnika. Gdy jednak przyjechałem podpiął się pod komputer, zobaczył jakimam model komputera i zmienił zdanie. Po pierwsze stwierdził, że ten model sterownika silnika jest bardzo dobry i z reguły on się nie psuje , następnie sprawdził napięcie akumulatora przy włączonym silniku i w momencie włączenia się wiatraka spada napięcie z 13,8 na 12,2 . Polecił sprawdzić alternator ponieważ takie spadki napięcia mogą powodować, że komputer zaczyna wariować. jutro sprawdzam alternator dam znać jak sytuacja będzie się rozwijać.

Edytowane przez luki09
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności