Skocz do zawartości

Y17DTL a długa trasa


Gość unpet

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

posiadam corse C z silnikiem 1.7 DI. Przed zakupem dużo czytałem o wadach i zaletach tego silnika a także o jego słabych punktach jakimi jest alternator, umiejscowienie sterownika pompy wtryskowej.

Przejechałem od zakupu w ciągu 1,5 roku prawie 40tyś km i póki co to pod domem padły mi diody w alternatorze (jakieś 18tyś km temu) oraz rozrusznik (pomogło odpalenie na pych i dojazd do domu :P).

 

Aktualny przebieg to ok 160tyś km.

Planuję dłuższą trasę (jakieś 1500km) i chciałbym się dowiedzieć czy padający sterownik daje jakieś wcześniejsze objawy czy po prostu auto gaśnie i trzeba holować? Jak się można przed tym zabezpieczyć. W serwisie sterowników chcą 50zł za sprawdzenie i nie wiem czy oddać go do sprawdzenia czy jechać i nie marudzić. :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba zartujesz z tym pytaniem

to tak jakbys wiedzial ze sie przewrocisz

to bys nie wstawal

nie da sie tego przewidziec

tak jak i innych usterek

sprawdzenie dzialajacego sterownika ??

moga luty poprawic

wszystkie

i watpie ze to bedzie 50 zeta

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie przewidzisz awarii. Auto ma swoje lata a i przebieg pewnie x3. Trzeba dbać i wymieniać wszystko na czas, co zmniejsza ryzyko, ale nikt Cię nie zapewni, że coś nagle nie nawali. Te silniki należą do trwałych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdaje mi sie ze jestes tym jednym z wielu

dla ktorych przebieg powyzej 200 tysi to koniec auta

 

altek i rozrusznik to czesci eksploatacyjne

tak jak klocki amorki i wiele innych

nic nie jest wieczne

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie zadane na powaznie. :-)

Przebieg 160tys to nie taka igla bo juz sie alternator skonczyl i rozrusznik.

Jak nie - przecież dopiero go dotarłeś jeżeli licznik nie kręcony.

A altek i starter to jak Wujo pisze części eksploatacyjne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość corsa c 1.7 dti

u mnie sterownik pompy wtryskowej padł przy 300 000 tys. w ciągu tygodnia wszystko się działo.

zaczął delikatnie przerywać aż całkowicie zgasł.

za pierwszym przelutowaniem po miesiącu zaczął znowu przerywać.

dopiero po drugim przelutowaniu i przeniesieniu w inne miejsce problem znikł.


tak więc te 160 tys to tak jak piszą koledzy dopiero samochód po dotarciu :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

W serwisie sterowników chcą 50zł za sprawdzenie i nie wiem czy oddać go do sprawdzenia czy jechać i nie marudzić. : SMILE :

 

jaki jest sens "sprawdzania" jak już rozbierają sterownik to należy przelecieć wszystko stacją z gorącym powietrzem, myślę,ze u normalnego elektronika pasjonata zrobisz to 100zl

Edytowane przez piotrekbb

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności