Skocz do zawartości

1.7 CDTI, tylne lewe koło słabo hamuje


Gość ziuteklutek

Rekomendowane odpowiedzi

Gość ziuteklutek

Witam. Przeglądałem forum ale nie do końca jestem pewien rozwiązania z innych tematów. A mianowicie, mam problem taki że po ostrzejszym hamowaniu lewe tylne koło jest tylko ciepłe, podczas gdy przód gorący a prawe tyle nawet bardziej gorące od przednich, oczywiście mówię o temperaturze felg. Byłem dziś na wymianie płynu hamulcowego, czyszczeniu tłoczków i zacisków oraz odpowietrzeniu układu. Wedle mechanika hamować powinno dobrze. Po odbiorze auta gdy wracałem do domu pomęczyłem trochę układ hamulcowy i przednie felgi gorące, tylna prawa odrobinę bardziej od przednich, a tylna lewa była po prostu ciepła. Przyjrzałem się klockom z tyłu i widać wyraźnie że klocek zewnętrzny w lewym tylnym kole ma mniej więcej o 1/3 więcej materiału niż w prawym. Ogólnie klocki są jeszcze w dobrym stanie, a tarcze jedynie delikatnie skrzywione( delikatne bicie podczas hamowania). Dodam tez że jak zwalniam z lekko wciśniętym hamulcem to czasami nagle jest przez sekundę taki dźwięk jakby tarcia metalu o metal, podobny do tego jak kończą się klocki i nit trze o tarcze, mieszany z takim jakby jakiś zawór dawał upust ciśnieniu ( nie wiem jak to dokładnie opisać). ten dźwięk pojawia się dosłownie na sekundę po czy znika( tak jakby wyłapywał go ABS), a pochodzi on z przodu auta, od strony kierowcy, jakby z pompy hamulcowej. Zdarzyło mi się też ze 3 razy tak że po tym dźwięku wywalał błąd ESP i ABS, a po ponownym uruchomieniu auta znikał po chwili jazdy. Ktoś może mi doradzić co to może być? Słyszałem coś o regulatorze siły hamowania czy coś takiego, może to być to ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ziuteklutek

W okolicy niestety nie mam nikogo z dobrym interfejsem dlatego to dopiero za kilka dni bym mógł sprawdzić. ELM mam ale tym nie pokaże nic przecież. A jeśli było by to o czym mówisz to jak z tym dalej? Podchodzi to pod regenerację, regulację czy nową?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ziuteklutek

Dobra udało mi się dziś wpiąć op-coma. wyskoczył mi taki błąd "C0040-00 - czujnik prędkości koła, prawa strona przód - usterka". Rozumiem że do wymiany, ale czy to możliwe żeby odpowiadał za tylne lewe koło, grzejące prawe i ten dźwięk ? czytałem coś że układ połoczony jest na krzyż, tzn prawy przód z lewym tyłem łaczy się ale czy to by było to ? Dodatkowo nie zakładając tematu nowego mam pytanie czy błąd "U2116-00 - Brak komunikacji magistrali CAN z zestawem wskaźników" rozumieć mam bardziej że wstawiony opornik jest w jedną poduszkę np, czy może wskaźnik poduszek na desce podłączony jest do innej diody a system airbag w ogóle nie działa ? od razu mówię że od początku podejrzewam poduszkę kierowcy ponieważ osłona delikatnie odstaje, tka jakby była ruszana

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie prawa strona przod a gdzie lewy tyl ??

zastanow sie troche

kod bledu CAN i wskazniki

to nie poduszki kolego

wyszukiwarka w ruch i do czytania

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności