Skocz do zawartości

Vectra 1.9 cdti 120km z19dt niebieski dym, uszczelniacze zaworowe


Gość djsmlody

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

 

 

Problem polega na tym, żę odpalam vectre rano delikatnie kopci na niebiesko. Ruszam i przez chwile kopci na niebiesko ( tak przez chwile podczas zmiany biegów) potem ok. w lusterku nic nie widać. zapala normalnie. spalanie w "koło komina" 6,5 litra. Oleju bierze tak 0,7 na 1000km. olej 15w40 mobil 1, przebieg 280tys. Moc ma spokojnie idzie 180. Przyspiesza też dobrze. Pytanie czy to walniete pierścienie czy uszczelniacze zaworowe.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety w szklanej kuli nic nie widać... ale przy tej ilości pobieranego oleju to raczej pierścienie. Wycieków oleju pod autem czy w komorze silnika nie ma?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niema. Silnik suchy. Sprawdzenie kompresji pokaże że pierścienie walnięte? Chyba że jakimś "domowym sposobem" sprawdzę?


Jeszcze tak z innej beczki. Mam jeszcze jeden silnik od tej vectry. Wymieniłem bo zaczął stukać. Mechanik bez rozbierania silnika stwierdził że obrócił na panewce. A ostatnio słyszałem podobny przypadek i koleś miał luz na sworzniu miedzy korbowodem a tłokiem. Co sądzicie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak z innej beczki czy aby na pewno olej masz właściwy? 15w40 ?

Chyba powinieneś używać innego oleju - przynajmniej 10w40.

 

odnośnie panewki - też bym był za tym aby sprawdzić poprzedni silnik - i tak cię to nic nie kosztuje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To kolega poczyta sobie co powinno być wlane do motorka - http://www.motodiesel.pl/samochody/auta-osobowe/975-opel-vectra-c-fl-19-cdti-120km.html

A to są parametry tylko minimalne.Czyli trochę lepszy jakościowo olej można zastosować. Przy czym nie wiadomo jak długo silnik pracował na poprzednim oleju - to też mogło się przyczynić do zatkania kanału olejowego i zatarcia panewek (15w 40 to w zasadzie olej mineralny). Można próbować zamienić teraz olej na inny ale trzeba to zrobić z głową inaczej będziesz miał drugi silnik złomowy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0.7 l na 1000 km i to przy mineralu to pólsyntetyk jest możliwość że go weźmie więcej.Najpierw pomierzyłbym kompresję z próbą olejową aby wykluczyć pierścienie.Jeżeli to tylko uszczelniacze zaworowe to po płukance dobry olej z dodatkami uszlachetniającymi które podregenerują ci uszczelnienia.Ja się ratowałem Valvoline Max live.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności