Skocz do zawartości

astra 1.6 ecotec i check oraz EGR


Gość apq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Wertuję forum i nie znajduje odp....

W moim autku astra g 1,6 ecotec od jakiegoś czasu pali się check engine. Po podpięciu pod komputer okazało się, że wyrzuca błąd 1405 - błąd potencjometru EGR. Zdemontowałem zawór EGR, przeczyściłem go (nawet nie był bardzo znagarowany) - grzybek bez problemu się wysuwa ok 5mm. Na zewnętrznych pinach czyli na cewce posiada 8ohm, na wewnętrznych (jeśli dobrze pamiętam) od 0,8 do 1,4k ohm - zależnie czy jest schowany czy otworzony. Złożyłem wszystko i dalej łapie czeka i wchodzi w tryb awaryjny (ograniczenie rpmów do 3,5k).

 

Gdzie popełniłem, czego nie zrobiłem?

 

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic sie nie adaptuje ale dla wykluczenia odlacz minus potem plus zostaw na pare minut i podlacz w odwrotnej kolejnosci no chyba ze masz kabel diagnostyczny to nim reset ecu choc mowie ze nie bo u mnie po wymianie nic nie robilem. Podczas wymiany minus tylko odpiety byl.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka nowych faktów:

Podłączyłem pod profesjonalny tester diagnostyczny i:

  • P1113 - czyli czujnik na klapach wirowych - po skasowaniu i po przejechaniu kuliku km z testerem, błąd nie powrócił,
  • P1405 - czyli pozycja linowa EGR - po skasowaniu czasami na chwilę nie wyrzuca,
  • P0340 - czujnik wałka rozrządu - trwale powraca.

Pierwszym błędem, skoro nie powraca, to się nie przejmuję, natomiast co dwóch kolejnych.

Zasilanie ze sterownika: potencjometru EGR i czujki wałka rozrządu jest z tego samego pinu - czy możliwe, że coś jest instalacją i raz łączy na tym pinie a raz nie?

 

Czy od EGR może wchodzić w tryb serwisowy czy raczej jest tutaj winny tylko i wyłączenie rozrząd?

 

 

Zrobiłem "ręczny" test zaworu z wykorzystaniem testera:

  • zawór ładnie (z hukiem) się otwiera i zamka przy wyłączonym silniku - co wskazywałoby, że z cewką zaworu jest wszystko ok?,
  • na pracującym silniku na biegu jałowym "ręcznie" otwierałem zawór i... Już przy 4% zaczął falować, przy 8% ledwo co pracowała a przy 12% od razu gasł.

Czy to może wskazywać na uszkodzenie potencjometru?

Ile można otwierać EGR na biegu jałowym tak aby silnik w miarę stabilnie pracował?

 

W czasie jazdy nie mogłem sprawdzić jak EGR pracuje tzn w ilu % się otwiera i kiedy - bo przełączanie pomiędzy kasowaniem błędów a podglądem parametrów za długo trwało i zdążył błąd na nowo wyskoczyć (ale na wskazaniach min i maks. było 0 do 100%).

 

 

P.S. Do tej pory z testerami łączyłem się jako silnik X16XEL natomiast z tym profesjonalnym dało radę tylko jako Z16XEP - jak zweryfikować poprawność?

Edytowane przez apq

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko wskazuje na walniętą cewkę EGR, na tej samej linii działają klapy.

Tryb awaryjny jest od czujnika wałka, EGR, ani klapy nie powodują trybu serwisowego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko wskazuje na walniętą cewkę EGR, na tej samej linii działają klapy.

 

 

A jak ma się w takim razie niedomagająca cewka do potencjometru?

Tzn. Zadany sygnał otwarcia EGRa ze sterownika nie zgadza się z ze wskazaniem potencjometru - i dlatego ten błąd wyrzuca?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności