Skocz do zawartości

Czujnik położenia wału


Gość leszek-kopinski

Rekomendowane odpowiedzi

Gość leszek-kopinski

Witam serdecznie,

 

Niestety mimo prób nie udało mi się odnaleźć zadowalających informacji, dlatego postanowiłem poszukać pomocy na forum.

Sprawa dotyczy frontery 2.2 z 95r. Silnik bodajże X22XE (z gazem)

Jakiś czas jeździłem normalnie i wszystko było w porządku. Jednak pewnego razu podczas jazdy silnik zgasł. Próby odpalenia spełzły na niczym. Rozrusznik kręcił jak szalony, auto nie zapalało.
Odpiąłem klemę, poczekałem 5 min, próba odpalenia, auto odpaliło i jeździło jak głupie. Po ok 2 tyg. Podjeżdżam pod sklep, gaszę, zapalam ponownie - nie odpala. 10 min przerwy - odpalił. Jadę w kierunku domu, po 500m zgasł, próby uruchomienia - nieodpala. Po kilkunastu próbach, odpalił. I tak jeszcze ze 4 razy w drodze do domu, a trasa liczyła niecałe 3km. Od tamtej pory raz użyłem auta, by podjechać gdzieś w promieniu 2km - wszystko OK. Nie chcę jednak użytkować w takim stanie bo nie znam dnia ani godziny, w każdej chwili może mi gasnąć.

 

Podejrzewałem immobilizer (najprawdopodobniej oryginalny Tec-Tuc z dodatkowym "breloczkiem" przy kluczu i diodą przy stacyjce), ale ponoć został on odłączony przez poprzedniego właściciela no i nie powinien raz działać raz nie i rozłączać w czasie jazdy...

 

Podejrzenia zatem padły na czujnik położenia wału. Chciałbym od tego zacząć, jednak ciężko mi go zlokalizować.

Wielką prośbę mam o w miarę szczegółowe opisanie gdzie on się znajduje (jakieś zdjęcia poglądowe byłyby super).

A także (na przyszłość) gdzie znajduje się sterownik silnika.

 

Jestem bardziej majsterkowiczem niż zapalonym mechanikiem, dlatego opis jak dla głupiego mile widziany ;)

Jeśli ktoś ma inne pomysły na zaistniałą sytuację, chętnie wysłucham.

POZDRAWIAM!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj w czerwonym owalu.

post-22355-0-79516400-1471456238_thumb.jpg

 

Czujnik wału jest u mnie (X22XE) pod wspornikiem kompresora klimy i pompy wspomagania.

 

Sprawdź też wtyczkę od czujnika.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Podejrzewałem immobilizer

Jeśli immo to gdy nie możesz odpalić mruga szybko kontrolka silnika już po włączeniu zapłonu.

Ale najlepiej sprawdzić najpierw tak jak ArKos podpowiada.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość leszek-kopinski

Rozumiem, że musi to być pełna diagnostyka, nie wystarczy metodą "na spinacz"?

Powyższą metodą ("spinacz") auto pokazało błąd bodajże 19. Jednak gdzieś wyczytałem, iż ten błąd ma prawo się pojawiać, gdyż silnik nie jest właśnie uruchomiony. Hm...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość leszek-kopinski

Diagnostyka ma wskazać parametry pracy silnika a w czasie, gdy zgaśnie, będzie widać, czego mu brakuje.

 

Rozumiem. Tylko ze niewiadomo kiedy i gdzie zgaśnie. Zacznę od tego czujnika myślę. W razie efektów poinformuje.

Dziękuje póki co za odpowiedzi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności