Skocz do zawartości

Astra G z16se LPG szarpanie przy ruszaniu


Gość johny_be

Rekomendowane odpowiedzi

Dobra trochę czasu mi to zajęło ze względu na opóźnienia w przesyłce z kablami i świecami, brakiem odpowiedniego klucza do świec ale do rzeczy.

Wymieniłem kable, świece bez jakiejkolwiek różnicy, nadal pomimo zimnego/rozgrzanego silnika szarpał, mułowaty, przed torami zwolniłem chciałem wolno przejechać przez tory na dwójce szarpię (cholera bierze) lekkie wzniesie na polnej drodze na dwójce szarpie ... .

Wyczyściłem przepustnicę preparatem do czyszczenia EGR, gaźników, bez większej różnicy ( nie wiem jak się adoptuję przepustnicę nigdzie nie jest napisane co do elektrycznej jak to wygląda - nawet ktoś pisał że nie jest nigdzie przy jej 'modyfikacjach' napisane o jej adaptacji ), ten drobny kanalik do odmy co idzie też jak i ten wężyk ( chociaż drożny był i żadnej 'smoły') wyczyściłem. Dzisiaj wydostałem EGR i pierwsze co zauważyłem że ten 'bolec' wystaję tzn. blokuję kanał ( teraz na filmikach na yt zobaczyłem że tak ma być ) wpsikałem w ten drugi kanał EGR-a preparat (sadza była na ściankach - nic więcej) w ten z bolcem też, trochę postał tak z tym preparatem ale nie wsiąkł.
W EGR ten bolec co wychodzi był rdzawy, od czego ? to dobrze ? ( czysty był żadnej smoły etc.). Tak samo w tych kanał ( od kolektora ssącego ?) co się EGR przykręca tylko sadzała była, napsikałem tego preparatu - trochę zeszła.
Uruchomiłem silnik trochę na początku słabo wszedł na obroty, szarpał jak nigdy na jałowym, postał tak z 15 - 20 minut aż się wentylator nie włączył, z rury przez pewien okres nagrzewania się leciał biały dymek, wyłączyłem silnik jak się nagrzał. Po ostygnięciu przejechałem się i jest odczuwalna różnica, przy redukcji na dwójce przy prędkości około 20 km/h nie szarpał na innych biegach także było komfortowo.
Zobaczę jutro czy coś to dało, jeśli będzie jutro szarpanie to samo wyłączenie LPG i jazda na PB przez okres 100 km wystarczy czy jeszcze trzeba coś, gdzieś przed "tworzeniem się map" zrobić ?

dzięki i pozdrawiam : D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Nigdzie nie pisze jak się robi adaptację przepustnicy? A to co ? https://www.google.pl/?client=opera#q=opel+adaptacja+przepustnicy

 

Trzeba było EGR poruszać trochę czy pracuje.Sa też filmiki jak to zrobić.

Wyłączenie LPG i pojeździć na Pb nie zawsze trzeba aż 100 km.U mnie i u kolegi z takim samym silnikiem co twój po 10 km.już korekty wracają do normy.Ale więcej pojeździć nie zaszkodzi.

Potem u gazownika dopilnuj aby regulował ci LPG na korekty.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, jest : ) jest sens kupic tech2 by ją wykonać? Dzisiaj próbowałem metody gaz hamulec by zobaczyć czy są jakieś błędy, ale kontrolka z kluczem migała w tym samym tempie cały czas tak samo.

Mam informację jak sprawdzić czy działa, jutro ogarnę:
1 - A pin ( masa z aku)
2 - E (+ z aku na krótko).

Okey,

dzięki.


Teraz przeglądając forum znalazłem temat podnoszenia się obrotów w trakcie zmiany biegów, zaobserwowałem to samo u siebie, szkoda że użytkownik dembol23 nie napisał czy wszystko okey. Napisałeś Adamie o adaptacji metodą odłączenia aku albo wtyczki w samej przepustnicy - wykonam jutro. ( heh sam się pogrążam pisząc że czegoś nie ma po czym znajduję kolejną metodę .... ; ) )

Edytowane przez johny_be

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem dzisiaj EGR pod akumulatorem działa, wysuwa się do przodu na odległość centymetra i wsuwa się się na tyle że płaszczyzna jest równa z tym "jego" kapeluszem. Tylko strasznie zardzewiały ten kapelusz może dlatego że cały czas jeździ na LPG i dużo wody zostaję.

Odpiąłem kostkę od przepustnicy już po przykręceniu EGR'a, odpaliłem bez dodawania gazu i chodził do czasu włączenia się wentylatora. Wyłączyłem ostygł, wróciłem do domu na benzynie samej i ładnie chodził tak jak powinien aż przyjemnie się jechało.

Teraz pytanie, czy muszę za jednym uruchomieniem silnika przejechać ten dystans 100/50/n km ? Czy ważne by motor pokonał go w ratach pod warunkiem że działa tylko na PB ? bo ktoś znajomy mi tak powiedział i nie wiem czy jest w tym coś prawdy.

dzięki, miłego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie musisz ciągle.Dobrze nawet kilka razy odpalić go całkiem zimnego bo nie wiadomo jak gaziarz ustawił korekty po temp. i czy nie rozjechały Pb na niższych temp.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, po przejechaniu 100 km czy nawet ponad na benzynie, jest lepsza praca na gazie jeśli chodzi o gładkość jazdy na poszczególnych biegach, ale i tak na benzynie jeździ znacznie lepiej, można by powiedzieć aksamitnie :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz ja ci pisałem że masz pojeździć na Pb aby ponownie ułożyć mapy Pb i nie pisałem aby zaraz przełączyć na LPG ale aby jechać LPG wyregulować.Zrobiłeś teraz syzyfową robotę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to dobrze i źle wyszło. Wczoraj wymieniłem wąż od gazu co idzie od attuatora bo był sparciały i popękany, łączenie mikser i przepustnica śmierdziało strasznie gazem. Skoro już rozbierałem mikser teraz dokładniej wyczyściłem przepustnicę ją odkręcając - zasyfiona łopatka i ścianki, kanalik drożny od odmy.

Mam instalację II generacji gazu - bez sekwencji - tutaj też istnieje możliwość korekt ?.
Łopatki były lekko otwarte w przepustnicy - domkną się po adaptacji ?
Włączyłem zapłon ktoś wciskał pedał od gazu i było słychać jakby łopatki ocierały o ściankę lewą/prawą przepustnicy - złudzenie ?
Kolektor dolotowy strasznie zasyfiony na swoich ściankach, nagar tłusty z oleju - coś z tym robić ? 223 tyś. przejechane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności