Skocz do zawartości

Brak reakcji na pedał gazu i trudności z odpaleniem. corsa b


Gość bobogolf

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Pacjentem jest corsa b x14sz, od jakiegoś czasu strasznie muliła na zimnym, po wymianie czujnika temperatury silnika dającego dane do ECU bez zmian. Po przekroczeniu 90 stopni C odzyskiwał moc (spalanie w normie) od tygodnia brak mocy niezależnie od temperatury silnika, dodanie gazu dławi silnik i ciężko było ruszyć z miejsca. Wczoraj doszły jeszcze tzw. kangury i ledwo dojechałem do domu. Stan obecny jest taki że ciężko ją zapalić a jak już zapali to trzęsie silnikiem i brak reakcji na dodanie gazu po czym gaśnie. Sprawdziłem według książki Sam Naprawiam
-czujnik położenia przepustnicy ok
-silnik krokowy umyty nasmarowany ok
-pompa paliwa podmieniona na inną sprawną brak poprawy
-świece nowe brak poprawy
-czujnik temperatury do ecu ok
Iskra jest, wtryskiwacz podaje paliwo (nie wiem czy dobrze) sprawdzać rozrząd czy się nie przestawił? a może wtryskiwacz umarł? masła pod korkiem nie ma, płynu ani oleju nie ubywa. Brak mi pomysłów, proszę o pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wcześniej jak jeszcze jezdził jako tako to odpinałem sondę i zapalał normalnie, właściwie to brak reakcji na odpięcie. Chciałbym uniknąć holowania do mechanika na komputer.


Przestawiony rozrząd a dokładniej ścięty klin na tym małym kole zębatym na wale, wymieniałem go jakieś pół roku temu na nowy widać dali mi chińszczyzne. Za chwilę wymienię na ten stary i napiszę czy zapali. Tylko czy ten silnik jest bezkolizyjny?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty nie masz odpinać i zapinać czujników bo to nie klocki Lego.To jest urządzenie pracujące na na elektronice.Tutaj jest potrzebna diagnoza na komputerze.Inaczej to bez sensu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

wcześniej jak jeszcze jezdził jako tako to odpinałem sondę i zapalał normalnie, właściwie to brak reakcji na odpięcie.
I twoim zdaniem brak reakcji potwierdził, że z sondą jest wszystko ok? Ciekawa logika...

 

Przestawiony rozrząd a dokładniej ścięty klin na tym małym kole zębatym na wale, wymieniałem go jakieś pół roku temu na nowy widać dali mi chińszczyzne. Za chwilę wymienię na ten stary i napiszę czy zapali.

 

poskładałem ale strasznie szybko kręci, czyli szukać silnika?
Naprawiłeś, super.

 

Chciałbym uniknąć holowania do mechanika na komputer.
Uniknąłeś, też super.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałem że z sondą jest ok, wnioskowałem tylko że nie ma to wpływu na możliwość odpalenia silnika. To może napisz o co Ci chodzi? Poza tym problem był gdzie indziej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak reakcji po odpięciu sondy wskazywał, że jest uszkodzona, wskutek czego silnik nie dostawał informacji niezbędnych do prawidłowego doboru dawki paliwa (pracował na parametrach awaryjnych). Odpali ale może nie reagować na pedał gazu. Zająłeś się silnikiem krokowym, ale nie skojarzyłeś tego z sondą. Prawda jest taka, ze silnik krokowy do prawidłowej pracy potrzebuje informacji o temperaturze silnika, położeniu przepustnicy, lub danych z przepływomierza i poprawnych odczytów sondy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności