Skocz do zawartości

X16SZR nie odpala


Gość Bagiusz

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie, znowu problem. Już kilka razy zdarzyło mi się że na zimnym odpaliła i przy ruszaniu od razu gasła i amen. Nie pomagało nic prócz resetu. Zdejmowałem klemy i po 30 minutach odpalała jak nowa. Dzisiaj stało się inaczej ..... reset nie pomógł. Iskry brak, paliwa nie podaje. Podejrzewam immo, ale poprzedni właściciel twierdził że go usunął. Pomóżcie proszę od czego zacząć? Czy to wygląda na zepsuty komputer? Jak sprawdzić czy immo faktycznie jest wywalone? Aha jeszcze jedno: po resecie wywala tylko jeden błąd (13). Czy brak sygnału z sondy blokuje wtrysk i zapłon ??

 

Poprawka...... po resecie błędów zero, nadal nie pali.

Edytowane przez Bagiusz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj czy da się usunąć immo.Z tego co ja się orientuję to nie.

Podepnij się do Opcom lub Tech.

 

,,Witam po przerwie. Na razie olałem pomarańczową lampkę (kolega obiecał za jakiś czas wpinkę do opcoma). Moją uwagę za to zwrócił spalany olej 0.4l / 100km :-( Zapadła decyzja o naprawie lub wymianie silnika. Ponawiam prośbę o identyfikację modelu silnika;,,

4 litry oleju na tysiąc i ty dalej chcesz tym jeździć?

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w astrze ale w Renówce w firmie coś przelutowywali. Kiedyś miałem problemy z Mitsubishi SS i też proponowali mi wylutowanie immo. Stąd pytanie, a w ogóle to gdzie jest to immo? Zintegrowane z kompem czy jak? No i gdzie te sterowniki? Jeden znalazłem na prawym słupku wewnątrz czy podmianka go da rozwiązanie ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wykasujesz ze sterownika silnika immo?

Immo masz na stacyjce .Jest połaczone ze sterownikiem silnika

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK ... ja tylko pytam, wiem że immo to sterownik silnika + komputer + pętelka pod stacyjką. Ale sprzedający dał mi kluczyk dorabiany z którego odpalał. W kluczyku nie ma kwarcu więc immo pominięte.

Chyba że umieścił kostkę z oryginalnego kluczyka w okolicy pętli, tak też robią. Ale powróćmy do mojego problemu, jak zdiagnozować czy to immo, sterownik silnika, komputer ??? Od czego zacząć? Podpięcie pod komputer? Czy na komputerze to zdiagnozuje?



4 litry oleju na tysiąc i ty dalej chcesz tym jeździć?

4 to trochę przesadziłem, ale 1-1.5 (zależy jak jeżdżę)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany bez Opcoma. Okazało się że wspornik czujnika położenia wału wraz z czujnikiem był w zbyt dużej odległości od koła pasowego. Odkręciłem wspornik i dopiero teraz widać że był pęknięty, przez co odsunął się od koła pasowego. Przeczyściłem, dokręciłem i samochód jeździ. Jeszcze jedna prośba .... czy ktoś ma fotkę tego wspornika w całości ? Czy mocowany jest więcej niż jedną śrubą ?

Tutaj mój wspornik: http://imgur.com/a/keqJJ

Edytowane przez Bagiusz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba tylko na szrocie.Albo ASO

http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/7/598/2411/24747,24749,24707/

Nr.4

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Wczoraj znowu astra zdechła. Wyjechałem rano na paliwie przed dom zgasiłem na 4 godziny i tak już zostało, do dzisiaj. Ponieważ temperatura była ujemna (-7) padło podejrzenie na wodę w paliwie i samo zasilanie paliwem (od pewnego czasu szarpie na benzynie-ale to inny wątek będzie). No więc wepchałem samochód do garażu i pojechałem do pracy drugim. Dzisiaj zajrzałem do silnika by sprawdzić pompę, przekaźnik i tak dalej ale najpierw sprawdziłem czy pracuje wtrysk. Okazało się że pracuje, ale na moje niefachowe oko podaje dużo paliwa. Odchyliłem przepustnicę i zobaczyłem paliwo w kolektorze. Zdjąłem kostkę z wtrysku, gaz do dechy i rozrusznik. Przedmuchałem, podpiąłem wtrysk i samochód odpalił - koniec problemu. Teraz mam pewne podejrzenie i proszę o porady. Samochód najprawdopodobniej dostawał zbyt dużą dawkę paliwa i zalewało silnik. Czym to może być spowodowane? Chciałbym uniknąć podobnej sytuacji w trasie a gdy już się przytrafi to jak odpiąć wtrysk paliwa by nie rozbierać monowtrysku .... czy wystarczy wyjąć drugi bezpiecznik od pompy paliwa i "przedmuchać" pedałem gazu ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wypniesz bezpiecznik od pompy to paliwa nie dostaniesz na wtrysk.

Jakich porad jeszcze oczekujesz?Skoro wcześniejszych nie stosowałeś.

Każdy silnik jak zimny dostaje dużo paliwa.Skąd można wiedzieć co w tym momencie zaszwankowało skoro do tej pory udowadniasz że bez Opcoma się umiesz obejść.

Może być cewka ,świece, przewody WN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności