Skocz do zawartości

Corsa D działanie klimatyzacji, podłączenie niefabrycznego radia, h1 100w


Gość finerek123

Rekomendowane odpowiedzi

Gość finerek123

Witam. Jestem nowym użytkownikiem, jednak forum przeglądałem już od pewnego czasu z którego dowiedziałem się już kilku ciekawych rzeczy, ale tego konkretnie to nie.

Pytanie numer 1 - klimatyzacja.

Klimatyzacja działa według mnie dość słabo. Byłem uzupełnić czynnik chłodzący - lekko się poprawiło. Ale to nie jest dalej to czego oczekuję. Wkładając termometr w otwór wentylacyjny wychodzi te 6-8C. Jednak w odczuciu w aucie dalej jest dość ciepło i potrzeba naprawdę długiej jazdy aby się schłodziło już tak dobrze odczuwalnie. Jest to klima manualna

 

Pytanie numer 2 - podłączenie radia.

Z racji tego, że tak bardzo mi brakowało Bluetooth oraz USB zmieniłem radio na 1DIN pioneer. Wszystko jest fajnie, ale problem jest z podłączeniem. Póki co muszę samemu włączać lub wyłączać radio, ponieważ mam złączony czerwony z zółtym. Chciałbym aby to się działo w zależności od przekręcenia stacyjki. Jednak producent tutaj nie doprowadził 12v po stacyjce. Co z tym zrobić? Na zagranicznym forum wyczytałem, że można przełożyć do środka 12v od świateł. Ja jednak posiadam instalację LED więc odpada.Co z tym zrobić?

 

Pytanie numer 3 - żarówki h1 100w

Standardowo są zainstalowane H1 55w. Czy jakbym założył 100W, to czy by instalacja to przeżyła?

 

Z góry dzięki za odpowiedź

 

Corsa D 2010 1.4 100Km

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie 1 - jak masz 6-8 to jest jak w nowym ;). Nic z tym nie zrobisz, przewietrz samochód nim włączysz klimę to pomoże.

pytanie 3 - daj sobie spokój... zniszczysz reflektory - wypalisz lustra - nei bez powodu żarówki mają 55w. Tu chodzi o temperatury. Kup porządne tungusram i będzie bardzo dobrze.

Edytowane przez tujek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość finerek123

Ale naprawdę, Na dworzu 31C i pełne słońce, klimatyzacja odkręcona na maksa + do tego obieg wewnętrzny i w samochodze no jest średnio. Dla porównania w oplu insignia przy tych samych warunkach po ustawieniu tej najniższej temperatury aż za zimno się robi. A termometr również pokazuje 6-8C w otworze wentylacyjnym.

 

A co do żarówek - postanowiłem coś zrobić. W zimę na pewno będę wracał po ciemku, na nieoświetlonej drodze. Przy fabrycznych żarówkach h7 - aż sam się dziwiłem że tak jeździłem. Zamontowałem teraz żarówki H7 znanej marki za 90zł komplet - różnica ogromna + fajna jasna barwa, prawie jak ksenon. Mam spaloną jedną żarówkę H1, jednak wymienię i tak dwie z racji że to są od nowości, więc druga też pewnie nie długo pójdzie.

Wiem że w lato to grzałka, ale czy w zimę też? Bo tylko wtedy jeżdżę w nocy tak naprawdę

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do klimy to w mojej działa w upały średnio choć niby jest OK. Jak auto jest na słońcu ma kłopoty by schłodzić. Jak wyjadę z garażu to jest OK. Co do żarówek stosuję Long life Boscha albo podobne i wymieniam raz w roku na przeglądzie a jeżdżę około 30kkm rocznie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Insygnia nie ma silniczka 1,2 i nawiew też na pewno lepszy. Corsa d to spory samochodzik już, mała klima to i trudno jej oziębić tą kubaturę.

 

Wczoraj poszła mi h7. Zwaliłęm ten zderzak, wyjołem klosze i wymieniłem wszystko co się da.

Wstawiłem TUNGSRAM H7 55W Sportlight i PHILIPS W5W 12V 5W WHITE VISION i pojechałem na ustawianie świateł na stację diagnostyczną (zrobili za free). Jest kapitalnie, naprawdę światło jest białe - stojące obok samochody świecą na żółto ;). Koszt jakieś 50 zł za cały komplet wliczając przesyłkę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość finerek123

Ja mam obecne Philips Xtreme Vision 3700k które co prawda świecą jaśniejszą barwa niż inne samochody, jednak nie jest to biała barwa. Posiadam również jaśniejsze Osram które co prawda świecą na bialo (jak ksenony) ale już ich zasięg jest mniejszy + w moim odczuciu męczy wzrok po dłuższej jeździe. Jednak z zewnątrz wyglądało to naprawdę fajnie. Serce mówi "Osram" a głowa Philips :)

 

Insignia Nie ma 1.2 ale czy pojemność silnika ma wpływ na moc klimatyzacji? On tylko wprawia w obieg czynnik chłodzący, co nie jest żadnym wyzwaniem dla 1.2.

w sumie problemem dla klimatyzacji może też być ta ogromna przednia szyba która wpuszcza sporo słońca do środka

 

Kurcze, a z tym radiem to jeszcze znalazłem info, że jest takie urządzenie które na podstawie sygnału z CAN puści 12V. Jak to znaleźć? :/.

Edytowane przez finerek123

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość finerek123

Poradziłem sobie z automatycznym włączaniem i wyłączaniem radia przez kluczyk.

Zrobiłem to w sposób następujący:

 

Początkowo myślałem o tym, aby wykorzystać prąd z przycisku ze światła awaryjnego, ponieważ wystarczy tylko przekręcić kluczyk o 1 stopień. Poza tym napięcie lampki tego przycisku to tylko 9V. Wpadłem na pomysł z wykorzystaniem zapalniczki. Pomiar amperomierzem wykazał, że radio z 12V(czerwony) po stacyjce pobiera mały prąd rzędu 0.2A, a całą moc czerpie ze stałego 12V(zółty). W tym celu wykorzystałem mały rozgałęźnik gniazda zapalniczki. Dolutowałem do + w rozgałęźniku przewód który następnie puściłem przez otwór na OBD2, do zatoki gdzie jest radio. Nie chcąc tracić też możliwości włączenia radia bez kluczyka to zakupiłem w lokalnym sklepie elektrycznym seperator i przełącznik prądowy pod który wpięłem czerwony przewód od radia, stałe 12V i 12v "po stacyjce". Przy okazji tego że rozebrane radio, podpiąłem 12V po włączeniu świateł z panelu klimatyzacji. Schemat wygląda tak

Bez_tytu_u.png

pomarańczowy - 12V ze świateł

czerwony - 12V po stacyjce

zółty - 12V stałe

s - separator

p - przełącznik

 

W przypadku puszczenia stałego 12V, separator odetnie prąd lecący w stronę zapalniczki.

Przełącznik ukryty we wnęce pod radiem.

 

Straty? Spalony bezpiecznik od zapalniczni w rozgałęźniku i gnieździe bezpieczników samochodu(ponieważ z początku miałem włączony przełącznik wraz z prądem ze stacyjki . Czas pracy - 3h. Dużo lutowania. Polecam odłączyć klemę od akumulatora na czas działania.

Edytowane przez finerek123

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
Gość lukas80

Czy w Corsie D 1.2. klimatyzacja manualna mogę gdzieś na wyświetlaczu sprawdzić jaką temperaturę powietrza mam w środku? Bo piszą że ma być 20-22 stopnie lub 6 stopni mniej niż na zewnątrz a skąd mam wiedzieć czy to akurat taka temperatura jest.

Edytowane przez lukas80

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności