Skocz do zawartości

smarowanie gwintów olejem przed wkrecaniem


Gość slawek7

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

szukam informacji w takiej sprawie. Czy i ewentualnie ktore należy zwilzyc olejem przed wkreceniem?

Chodzi mi glownie o następujące

1. Śruba mocująca piaste koła pasowego o strony rozrzadu

2. Sruby koła zamachowego

3. Sruby panewek

4. Sruby głowicy

5. Śruby mocujace koła zebate na wałku rozrządu

 

 

Powiedzcie mi jak Wy do tego podchodzice?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie olejem tylko klejem do gwintów aby zapobiec samoczynnemu odkręcaniu śrub.

Dostaniesz bez problemu w chyba każdym sklepie motoryzacyjnym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano właśnie olejem. Na pewno od głowicy i tej na pewno nie klejem.

poogladaj youtuba. Takze firma Rainz ktora produkuje śruby na stronie ma instrukcję do srub głowicy i każe smarować.

ja natomiat nie wiem co z pozostałymi wymienionymi

Edytowane przez slawek7

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śrub głowicy nie kleisz a panewek nie jestem pewny.

Pozostałe smarujesz klejem do gwintów.

 

 

ps

A na YT o smarze miedzianym nic nie ma ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ps

A na YT o smarze miedzianym nic nie ma ?

 

Tego nie widziałem. śruby od piasty koła pasowego nie widziałem aby smarowali klejem albo olejem. na sucho to tak.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem smarowane klejem śruby kola pasowego, kół rozrządu, koła zamachowego sprzęgła, pompy wody.

Smarem miedzianym smaruje śruby które nie chcę aby się zapiekły np szpilki kolektora wydechowego. Można też smarować nakrętki/szpilki kół jezdnych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie jakoś inaczej mówili.

Do głowicy raczej na sucho, ale nie odtłuszczać, otwory w bloku pod śrubę głowicy dokładnie wydmuchać z oleju, płynu chłodniczego i śmieci (wiarygodny moment dokręcania dynamometrem i nie uszkodzimy bloku).

Śruby panewek i łożysk tak samo, raczej na sucho - powód jak wyżej.

Śruby wału najczęściej mają przeciwny gwint więc tu też bardziej chodzi o czystość.

Olej i najlepiej montażowy dajemy na części robocze uszczelniaczy i elementy ruchome mające z nimi kontakt (zawory wał/koło pasowe, wałki rozrządu).

O oleju też nie można zapomnieć przy montażu panewek, wału korbowego, zestawu tłoków, pierścieni, sworzni tłokowych, wałków rozrządu czy popychaczy bo zanim tam dotrze olej przy uruchomieniu po remoncie to mamy już pozamiatane (wstępnie zatarte).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak popatrzysz na kilka filmów z montażu silnika to zobaczysz że śruby od głowicy oraz panewek są zwilżane olejem. A jak wejdziesz na stronę producenta śrub głowicy i ściągniesz instrukcję to doczytasz że należy te śruby smarować, nie zalać ale zwilżyć olejem. Po coś tak piszą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pewnym sensie masz racje - ale może poczytaj to powinno ci wiele wyjaśnić.

https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=10&ved=0ahUKEwj2xZnn4fPOAhVKSZoKHQuRCCAQFghcMAk&url=http%3A%2F%2Fwww.victorreinz.com%2Ffunctions%2Fcsdownload3.aspx%3Fid%3D94%26org%3D002%26key%3Df78e7ffdbbd51ac14b51d564510ca07a901685e25d9e7687e490329e9474d8da&usg=AFQjCNHHPzJG2wBg5VRxG2Scti3onGeeFw&sig2=RH_m8C-QQilNLmCHhCvzZg&cad=rja

 

Filmiki z "YT" czasami podają błędne dane.

Producent śrub pisze że należy zwilżyć nowe śruby (bo są z fabryki zapakowane na sucho) i dać krople, dwie oleju na podkładkę.

Czasem jednak śruby są natłuszczone fabrycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności