Skocz do zawartości

1.9 cdti - Słaba masa, słabe ładowanie


kaliope

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio miałem coraz niższe ładowanie, tzn schodziło poniżej zalecanych 13.5V. Okazało się, że przyczyną była słaba masa....ale udało się wrócić do należytego poziomu ładowania





 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

Mam jeszcze jedna sugestię: Napięcie powinno być powyżej 14V na postoju bez obciążenia. Oprócz słabej masy jest jeszcze problem z kablem + który idzie od alternatora wspólnym kablem od rozrusznika do akumulatora. Na zaprasce końcówki rozrusznika gdzie zbiega się kabel od alternatora z grubszym kablem biegnącym od rozrusznika do akumulatora jest właśnie problem z utlenianiem się kabli. Pojawia się tam dodatkowy spadek napięcia. Ja u siebie rozwiązałem problem napięcia oprócz kabla masowego silnik - aku, dając kabel silnik - karoseria. Dodatkowo poszedł kabel + bezpośrednio z alternatora do aku. Wszystko poszło w dodatkowych peszlach więc nie rzuca się w oczy.Teraz napięcie rzadko spada poniżej 14V. Dodatkowo nie widać już migotania oświetlenia, podczas grzania świec żarowych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, fakem w peugecie małożonki zawsze mam ładowanie powyżej 14V. Ale 1.9 cdti wiekszość ludzi ma skaczące ładowanie między 13.7 a 14.3V. Zauważyłem, że zimą w mrozy zawsze mam powyżej 14V, ale w upały poniżej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Problem powrócił, tym razem na przewodzie plusowym. Dołożyłem przewód i jak ręką odciął. Klemy w AH i ZB to rzeczywiście porażka.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności