Skocz do zawartości

Błąd P1125 Zawor Regulacji ciśnienia doładowania Astra H 1,7CDTI 80KM


Gość Adrian1234

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Adrian1234

Witam Serdecznie

Jak w temacie Blad P1125 Zawor Regulacji ciśnienia doładowania .

 

Sytuacja zdarzyła się momentalnie po przejechaniu 25km i zatrzymaniu auta na postój .Po ponownym odpaleniu auta wyskoczył kluczyk z samochodem jak nigdy dotąd. Moja astra wpadła w tryb serwisowy oraz wkręca się tylko do 3tys obrotów i dalej nie pozwala . Autko zostało podpięte pod komputer CDIF 2 I ukazał się błąd P1125. Po zdiagnozowaniu błędu zacząłem wymianę dwóch zaworków zdj foto ale jak narazie nie przyniosło to efektu . Zostały sprawdzone wężyki od podciśnienia turbo itd,czujnik w kolektorze dolotowym został wyczyszczony ale również i to nie pomogło.Sztanga od turbiny chodzi i nie wygląda na zapieczona . Zawor od klap w kolektorze dolotowym pracuje.

Co jeszcze mogę sprawdzić,czy turbina powiedziała koniec . Wykres danych na biegu jałowym. foto 3

 

 

post-45477-0-36433000-1473543346_thumb.jpg

post-45477-0-91803300-1473543787_thumb.jpg

post-45477-0-67940900-1473545774_thumb.jpg

Edytowane przez Adrian1234

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Adrian1234

TO nie jest wykres : SMILE : Po za tym z tych danych nic nie wynika.

A pompę vacum sprawdzałeś? A napięcia wysterowania zaworkami?

Tak napięcie jest ,a co do vacum dziś sprawdzę . Zaworek jak odepnę jeden czy drugi pojawia się kolejny błąd na kompie, a jak podłącze ponownie błąd znika , czyli są w porządku . Może jest jeszcze inny zawór od ciśnienia doładowania .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

To że odepniesz i pojawia się błąd nie znaczy że zaworki są sprawne. Może i są sprawne elektrycznie ale mogą nie osiągać zadanego otwarcia i to może generować niewłaściwą pracę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Adrian1234

To że odepniesz i pojawia się błąd nie znaczy że zaworki są sprawne. Może i są sprawne elektrycznie ale mogą nie osiągać zadanego otwarcia i to może generować niewłaściwą pracę.

Zamówiłem oryginalne ale używane ,założyłem i dalej tak samo . Vacum sprawdziłem nic nie widać ,wszystko szczelne .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vacum nie sprawdza się na oko lecz manometrem.Czy jest na tyle wystarczające podciśnienie aby zasilić i hamulec i turbo

 

Ale błąd P1125 jest od elementu wykonawczego klapy ssącej i od czujnika doładowania.Ale obydwa dotyczą usterki w obwodzie prądowym.Czyli jeżeli urządzenia są sprawne to szukałbym po przewodach.Może są jakieś przerwy w sygnale na przewodach zasilających

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jak tam z usterką, problem rozwiązany??

Czujnik ciśnienia doładowania warto sprawdzić manometrem zbieżność wskazań, pompujesz mu ciśnienie i sprawdzasz na kompie ile pokazuje a ile masz na manometrze, niekiedy samo czyszczenie nie pomaga bo czujnik już umarty (trzeba sprawdzić go w całym zakresie doładowania, turbo pewnie daje +1bar do aktualnego ciśnienia). W ten sposób sprawdzasz czujnik i wiązkę do kompa i weryfikujesz wskazania z analogowym manometrem (minimalne różnice są dozwolone).

Musisz mieć szczelny dolot!

Musisz na vacuometrze sprawdzić vacupompe jak już wyżej napisano.

Vaupompką (ręczna) sprawdzasz całą linię idącą na zaworki EGR i sterowania turbiną na szczelność, można porozpinać i sprawdzać osobno a potem całość układu (może przepuszczać na złączkach).

Sprawdź szczelność gruchy na turbinie (wpięcie za zaworkiem)

Trzeba sprawdzić cewkę zaworka (chyba 5Ohm winno być), a na kostce sprawdzić napięcie. Warto było by jeszcze sprawdzić napięcia w fazie przeładowania (ponad 3000rmp) czy sterownik steruje zaworem.

Ostatecznie jak mk5 napisał, sprawdź na kompie czy przy ponad 3000rpm masz przeładowanie i jakie masz ciśnienie doładowania w tym momencie (rzeczywiste będzie większe od żądanego).

Daj znać czy udało się rozwiązać problem ponieważ jest to częsty błąd niestety (najczęściej padają zaworki lub przewody podciśnienia).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
Gość Siemaaaaelo

Hej. Podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka serwisu po paru km zgasła i zapalił sie check engine. Komputer pokładowy pokazuje cały czas błąd  ecn112502. 
u mechanika komp pokazał błąd przepustnicy, przepustnica została wyczyszczona, jednak check nie zgasł 

po ponownym podłączeniu do kompa pokazał się błąd, ze zawór turbiny podaje nieodpowiednie ciśnienie, zawór został wymieniony, jednak check engine dalej się pali 

jakies pomysły? Czy wymienić przepustnice?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności