ragen Opublikowano 25 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2016 (edytowane) Postaram sie inna przeplywke podlaczyc i sprawdzic jak to wyglada, aczkolwiek po wypieciu przeplywki komputer wszystkie ustawienia,wartosci zmmienia na te w trybie awaryjnym, wiec to niekoniecznie musi byc przeplywka, czy myle sie? Natomiast jesli chodzi o te ciezkie odpalanie na rozgrzanym silniku, po tym jak odstal jakies 15-30 min to sprawa wyglada tak : Trzeba krecic kilka sek, odpala duzo ciezej niz na zimnym, ale jak juz odpali, po czym zgasze silnik i chce go odpalic ponownie to zalapuje na dotyk. Problem jest przy tym pierwszym odpaleniu gdy postal te 15-30-45 min i jest jeszcze rozgrzany, ale nie wystygnie calkowicie. Edytowane 25 Września 2016 przez ragen   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati11294 Opublikowano 25 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2016 takie wskazanie mowi o cofajacym sie paliwie ( zawor zwrotny) przepuszcza ale jezeli pali na zimnym to nie bedzie to czujniki walu lubią dawac oznaki awari po nagrzaniu ale raczej to nie diagnostyka komputerowa byla?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ragen Opublikowano 28 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2016 Na dniach z braku czasu oddaje auto auto do mechanika, ale coraz bardziej obstawiam ze winowajca jest pompa wysokiego cisnienia. Wyczytalem ze objawami jej zurzycia jest wlasniee ciezki rozruch na cieplym silniku,mniejsza ilosc mocy, szarpanie przy przyspieszaniu spowoodowane zla iloscia podawanego paliwa. Najbardziej jednak mnie zastanawia to ze jak wprowadze samochod w tryb awaryjny (kontrolka auta z kluczem) to rozruch na cieplym dalej jest ciezki, ale przyspieszanie jest rowne, bez dlawienia i szarpania. Czy ten niewielki wyciek z pompy moglby byc winowajca tego wszystkiego? Glupieje juz z domyslow.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati11294 Opublikowano 28 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2016 przed remapem po odpieciu przeplywomierza samochod mi nie chcial jechac przyspieszenie gorzej niz maluchu mysle ze plywomierz masz niezdrowy lub regolator cisnienia na listwie cr map sensor byl kiedys czyszczony?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ragen Opublikowano 30 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2016 (edytowane) Map sensor byl czyszczony 2 lata temu,auto nie dlawilo sie przy przyspieszaniu ale było ogoolnie mułowate i palila sie kontrolka silnika, po podpieciu do kompa szybko znaleziony problem. Po wyczyszczeniu map sensora nie bylo zadnych bledow a auto hulalo jak nalezy. Teraz o tyle jest problem ze zadnego bledu nie ma z tym dlawieniem/szarpaniem ale jestem przekonany ze jest to brak odpowiedniej ilosci podawanego paliwa. Wciskam gaz,obroty rosna a predkosc ta sama, dopiero jak bardziej dobije butem gazu to szarpnie i wyrywa z wiekszym przyspieszeniem. Najbardziej odczuwalne na 1 i 2 biegu. Z racji tego ze jedynka jest krotka w tym silniku,wyglada to tak jakby od 1800-3000 nie przebywalu mu predkosci (albo bardzo malo przybywa) gdy przyspieszam, obroty wchodza normalnie, po docisnieeciu gazu i przekroczeniu 3000 wyrywa do przodu. Jeszcze jedna sprawa. Mam tez glupi nawyk gdy dojezdzam do swiatel np. 30km/h to wrzucam na luz i powoli se auto dojezdza. Zdarza sie wtedy ze auto samoczynnie jakby dodawalo gazu i obroty wzrosly z 700 na 1200, po czym opadly do 700 i znowu na 1200, tak ze 3-4 razy. Jak samochod stoi na luzie to nic takiego nie wystepuje. O co chodzi? Biorac jeszcze pod uwage ciezki rozruch na cieplym silniku obstawiam wlasnie pompe wysokiego cisnienia, ewentualnie ten zawor cisnienia na listwie, te anomalia nasilaja sie ze wzrostem temp, aczkolwiek po przekroczeniu temp. 90st (korki,klima i upaly na zewnatrz) zdarzylo sie,ze auto odzyskiwalo utracona moc i nie szarpalo, jednak jak zaczela spadac do 80-85 problem ponownie wrocil. Edytowane 30 Września 2016 przez ragen   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati11294 Opublikowano 30 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2016 Jeszcze jedna sprawa. Mam tez glupi nawyk gdy dojezdzam do swiatel np.30km/h to wrzucam na luz i powoli se auto dojezdza. Zdarza sie wtedy ze auto samoczynnie jakby dodawalo gazu i obroty wzrosly z 700 na 1200, po czym opadly do 700 i znowu na 1200, tak ze 3-4 razy. Jak samochod stoi na luzie to nic takiego nie wystepuje. O co chodzi? to normalne tez tak sie lubi zdarzyc ale zawsze hamuje silnikiem czasem na sprzegle i jak hamuje to poprostu pompa wacum stawia wiekszy opor jak serwo dziala przy hamowaniu i silnik wachnie obrotami - taka mojo teoria   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ragen Opublikowano 6 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2016 (edytowane) Mechanik upiera się ze "najprawdopodobniej" wtryski bo niby takie są objawy, na stole nawet nie były bo to niby oczywiste, a nie może powiedzieć ze na 100% bo niby te pocenie się pompy CR (nic nie kapie, po prostu trochę się poci) nie dałoby prawdziwego wyniku. Może uszczelnic pompę za 850 i dopiero zbadać wtryski, chociaż jak mówi prawie jest pewny. Podziekowalem i zabralem auto, do gościa nie dociera nawet ze w trybie awaryjnym każde przyspieszenie jest płynne,nie szarpie, nawet na rozgrzanym. Edytowane 6 Października 2016 przez ragen   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ragen Opublikowano 13 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2017 Odnosnie tych spadķów mocy i przydlawien przy przysieszaniu.. czy winna w jakis sposob moze byc pompa vacum? Zauwazylem ze to wlasnie w korkach, gdzie co chwila sie jedzie i hamuje na zmiane to traci troche tej mocy i przydlawi przyspieszaniu.. dziala to mniej wiecej tak ze jak rusze z 1 biegu i pokrece do 3000 to dojdzie do 30 km/h a jak go zamuli po tych korkach to dojdzie do 20 km/h.. gdy jest w trybie awaryjnym (kontrolka kluczyka z autem po wypieciu kostki od przeplywki) wszystko gra,plynnie wyrywa az milo. Normalnie z podpieta przeplywka jak sie zasuwa na trasie tez wszystko gra, jest zrywniejszy niz jak postoi zamulony. Takze obstawiam albo EGR albo.. ta pompe vacum ale czy ona moglaby miec na to wplyw? Dodam ze pompa wysokiego cisnienia po regeneracji.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati11294 Opublikowano 13 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2017 Pompa vacum tylko daje podcisnienie na servo. Musiala by sie zacierac zeby stworzyc obciazenie na walku rozrzadu. To nie ten trop   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość egonik Opublikowano 8 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2017 Meriva 1,3 cdti ciężko odpala na ciepłym silniku,a jak już odpali to się trzęsie albo gasnie po paru razach próby odpalenia załapuje i pracuje normalnien, na zimnym silniku odpala normalnie. Pomocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.