Skocz do zawartości

Astra G brak napięcia na wtryskach


Gość Sinek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Po wymianie kostki stacyjki (i zrobieniu zwarcia) silnik kręci, ale nie odpali - brak napięcia na wtryskach.

Iskra, paliwo, bezpieczniki, czujnik wału - OK.

Nie zapala się w ogóle kontrolka check engine (nie zwróciłem uwagi, czy zapalała się wcześniej - auto mam od niedawna).

Diagnostyka pokazuje błąd P1604 - wymień sterownik.

Czy jakiś łaskawca posiada opis pinów we wtyczkach sterownika HSFI C do silnika 1.6 16V X16XEL, ewentualnie może napisać co sprawdzić we wtyczce na wejściu i wyjściu ww. sterownika, żeby wykluczyć/potwierdzić jego usterkę?

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Edytowane przez Sinek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś masz nie tak z zasilaniem wtrysków. Napięcie powinno być po włączeniu zasilania a sterownik nie ma nic do tego.

Nawet jak sterownik całkowicie odłączysz to napięcie na wtryskiwaczach powinno być, bo on "podaję" masę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś masz nie tak z zasilaniem wtrysków. Napięcie powinno być po włączeniu zasilania a sterownik nie ma nic do tego.

Nawet jak sterownik całkowicie odłączysz to napięcie na wtryskiwaczach powinno być, bo on "podaję" masę.

Dzięki, kolego Kacper, za szybką odpowiedź.

U mnie jest jakby na odwrót. Sterownik odłączyłem (przy okazji zerknąłem do środka;)) i cały czas mam masę na wtryskach.

Przy okazji pomierzyłem napięcia na wtyczce dochodzącej do sterownika, może komuś się przyda.

post-53422-0-94595700-1474025478_thumb.jpg

Co ewentualnie sam mógłbym sprawdzić, żeby nie wzywać mechanika, bo już dwóch było i tylko ręce rozkładają.

Na dodatek po tych wizytach i ruszaniu kablami zaczął mi się wiatrak chłodnicy sam załączać.

Czy to może być wina jakiegoś przewodu od stacyjki?

Edytowane przez Sinek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz masę na wtryskach to masz jakieś zwarcie.

Chyba że coś źle mierzysz.

Według schematu po włączeniu zapłonu powinno pokazać się napięcie na wtryskiwaczach

 

 

4c3084ac6f61c8f7.pngps

nie sugeruj się że to schemat z vectry a masz astre bo są takie same

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Po wymianie kostki stacyjki (i zrobieniu zwarcia) silnik kręci, ale nie odpali - brak napięcia na wtryskach.

 

Ja bym proponował ,żeby kolega uściślił swoje manewry.

1 czy była wymieniana kostka stacyjki , czy może wkład stacyjki = to bardzo ważne....

2 Domyślam się , że był wymieniany wkład stacyjki , więc się pytam = Czy "pchełka" immobilizera została przełożona ze starego kluczyka do nowego ???

3 btw 2 czy kontrolka awarii silnika (nie pamietam czy u ciebie to już nie jest tzw "uciekający ludzik " )miga jednostajnie ( co ok pół sekundy ) = awaria immo ....... ???

 

Ps Jeśli przyłożysz do stacyjki stary kluczyk i na nowym odpalisz autko - to prujesz stary i przekładasz plastik do nowego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Vertix, wymieniałem kostkę stacyjki, nie wkład (tam raczej zwarcia nie ma jak zrobić), a kontrolka silnika w ogóle się nie zapala - może poprzedni właściciel ją odłączył.

@Kacper, bankowo jest masa na jednym z pinów wtyczek wtrysków, czy to na zapłonie, czy bez. Na drugim nie ma nic.

Pomierzyłem napięcia na przekaźniku pompy paliwa (foto), bo ze schematu wynika, że daje on też prąd na wtryski i wygląda na to, że brązowy przewód idzie do skrzynki bezpieczników koło kierownicy i tam jest rozdzielony na pompę i na wtryski. Na pompie napięcie jest...

post-53422-0-04518600-1474134212_thumb.jpg

Niestety na razie nie udało mi się tej skrzynki wyciągnąć. To ustrojstwo nijak nie chce stamtąd wyjść, a zgodnie z sugestią kolegi Kacpra pewnie tam się coś upaliło i jest zwarcie.

Dobrze kombinuję?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się wydaje że z pomiarami robisz małe ale istotne błędy.

Miernik ustawiasz na pomiar rezystancji, jedną końcówkę do masy a drugą do wtryskiwacza. Jeśli pokaże 0,00 to masz zwarcie. (zapłon wyłączony)

Jeśli nic nie pokarze to robisz zworkę w kostce przekaźnika http://forum.opel24.com/uploads/post-188-0-64059700-1383319062.jpg

Usłyszysz pompkę paliwa i będzie napięcie na wtryskiwaczach.

 

 

ps

Przekaźnik masz w skrzynce obok zbiorniczka płynu hamulcowego (kolor przekaźnika - fioletowy)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już myślałem, że jestem matoł i nie umiem sprawdzić ciągłości przewodu/masy miernikiem, który posiada do tego specjalną funkcję.

Ale sprawdziłem też Twoją metodą - miernik pokazuje 0.00 na lewym styku wtyczki wtrysku, patrząc od przodu auta.

PS. Wiem, gdzie jest przekaźnik, bo w poprzednim poście zrobiłem nawet jego zdjęcie. ;)

 

EDIT:

A propos przekaźnika - skoro ma podawać napięcie na wtryski to chyba powinno mi dzwonić pomiędzy wtyczką wtrysku a wyjściem (zapewne brązowym - patrz foto wyżej) z przekaźnika. U mnie nie dzwoni na żadnym.

Edytowane przez Sinek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompka chodzi jak szalona i bez zworki, zresztą fotka przekaźnika jest robiona przeze mnie i napięcia na foto też są mierzone moim skromnym multimetrem. Napięcia na cewce nie sprawdzałem, ale skoro iskra na świecach jest...?

Jutro jeszcze raz spróbuję wytargać tę skrzynkę bezpieczników i sprawdzić, czy coś się tam z tyłu nie spaliło. Poprzedni właściciel raczej nie przywiązywał wagi do oznaczeń na bezpiecznikach, więc te mogły nie zadziałać jak należy.

Pozdro i miłej niedzieli!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności