Skocz do zawartości

Astra G brak napięcia na wtryskach


Gość Sinek

Rekomendowane odpowiedzi

Pompka pracuje dopiero po włączeniu rozruchu.

Rezystancja wtryskiwaczy wynosi 11.8 ohma.


EDIT:

Nie mogę wyjąć tej cholernej skrzynki bezpieczników (podobno się nie da).

To może chociaż mógłbym rozbebeszyć wiązkę przewodów do wtrysków i dać dodatkowy przewód od przekaźnika pompy paliwa, który dałby mi tam napięcie?

Tylko co z tą masą, która jest cały czas na jednym z pinów wtrysku?

Edytowane przez Sinek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wtrysków idzie przewód czerwono-niebieski, który dawał tam stałą masę, więc go rozciąłem i podłączyłem do brązowego przewodu w przekaźniku pompy paliwa. Niestety to chyba kiepski pomysł, bo przekaźnik na zapłonie okrutnie buczy, a auto dalej nie odpali. Może podłączyć wtryski pod plus akumulatora?

A może to uszkodzony immobilizer, albo sterownik silnika? Wyjąłem pestkę z kluczyka i w zasadzie nie ma różnicy, żadna kontrolka z kluczykiem się nie zapala.


@Kacper, czy na pewno mogę zewrzeć te styki w kostce przekaźnika, skoro na jednym (grubym czarnym) mam stałe +12V, a na drugim (czerwono-niebieskim) stałą masę?

Edytowane przez Sinek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zwarciu za pośrednictwem żarówki 2W, ta ładnie świeci, natomiast pompa nie działa. Na wtryskach (przewód czerwono-niebieski) pojawia się znikome napięcie 0,2 V. Zrobiłem testy jak w tym wątku: http://forum.opel24.com/topic/63762-astra-kreci-ale-nie-pali-kod-p0351-sprawdzenie-cewki/page-14i przekaźnik jest ok, żarówka podłączona do styków 30 i 85 zapala się przy rozruchu. Natomiast zastanawia mnie ta masa, którą mam na styku 87 kostki przekaźnika, bo wychodzi stamtąd taki sam czerwono-niebieski przewód, jak do wtrysków, a ja tam mam cały czas masę.

post-53422-0-02273000-1474539594_thumb.jpgpost-53422-0-70345200-1474539801_thumb.jpg

Po rozcięciu tego przewodu i podaniu +12V z akumulatora wtryski przy rozruchu "cykały".

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź miernikiem dokładnie które piny przekaźnika są od cewki a które od styków.

Zewrzyj wtedy w gnieździe piny styków przekaźnika i posłuchaj czy pompka paliwa kręci.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, zasugerowałem się zdjęciem z Internetu i źle podałem oznaczenia pinów. W moim przekaźniku jest jak niżej:

- piny 85 i 86 (przewód cienki brązowy i cienki czarny) to piny cewki,

- piny 30 i 87 (przewód gruby czarny i gruby czerwono-niebieski) to styki przekaźnika.

 

Chyba odkryłem, w czym tkwi problem:

Ponieważ pompa paliwa nie chodziła po zwarciu pinów 30 i 87, odpiąłem od niej wtyczkę i sprawdziłem miernikiem i żarówką co się tam na pinach dzieje.

post-53422-0-62175500-1474631240_thumb.jpg

1. Przy włączonym zapłonie jest 12 V między pinami 1-4 (pompa i tak nie ruszała), żarówka między tymi pinami nie świeci!

2. Podczas rozruchu pojawia się ok. 10.5 V między pinami 1-2 oraz 1-3 (żarówka świeci), natomiast znika napięcie między 1-4!

 

I teraz uwaga: przy odłączonej wtyczce pompy paliwa przekaźnik pompy podczas rozruchu zwiera styki 30 i 87 i podaje napięcie na przewód czerwono-niebieski do wtrysków. Alleluja!

Czy w takim razie problemem jest przewód podający napięcie na 4-ty pin wtyczki pompy paliwa. który gdzieś "łapie" masę i "wraca z nią" na wtryski?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałeś kilka postów wcześniej że pompka pracuje jak szalona, dla pewności sprawdź ją jeszcze.

Zwróć uwagę na przewody przy wtyczce, Grubsze to pompka a cieńsze to czujnik poziomu paliwa.

Na jednym grubszym ( zazwyczaj brązowym) powinna być stała masa,. Na drugim (zapewne czerwony) powinien pojawić się plus przy rozruchu.

Dla ułatwienia możesz zrobić zworkę wyjmując przekaźnik pompki, tak jak wcześniej podawałem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo gdy to pisałem, to pompka jeszcze chodziła. Był mechanik, odpiął jakiś wężyk pod maską i paliwo darło jak z Niagary. Potem nie chodziła. Teraz po tych wszystkich kombinacjach znowu chodzi przy rozruchu i na dodatek jest wtedy napięcie na wtryskach ok. 10.5 V. Za to chyba komputer nie podaje na wtryski masy, o ile da się to sprawdzić miernikiem.

Co do wtyczki od pompy, to na pinach środkowych (2 i 3 z foto powyżej) jest cały czas masa, na pinie 4 pojawia się +12V na zapłonie (więc pewnie czujnik paliwa), a na pinie 1 pojawia się 10.5 V podczas rozruchu. Wtyczki nie da się wyciągnąć na tyle, żeby sprawdzić kolory przewodów.

PS. Pompkę słychać dopiero jak się przyłoży do niej ucho, a wydawało mi się, że wcześniej było ją słychać nawet bez podnoszenia siedzenia. Jak to z tym jest, bo już zgłupiałem?

Edytowane przez Sinek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności