Skocz do zawartości

Astra G X16SZR - dziwne wskazania temperatury cieczy chłodzącej


Gość Pablo_Astra_G

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Pablo_Astra_G

Witam,

W mojej Asi mam problemy z szarpaniem na benzynie (na gazie wszystko w porządku).

Wszystkie zabiegi z egr wykonane...

Podłączyłem się Opcom-em i w podgladzie parametrów bieżących miałem (załączniku fotki)

Dodatkowo pokazał błędy

166 - obieg prądowy temperatury płynu chłodzenie silnika - za mocne wejście

164 - nieprawidłowy sygnał temperatury cieczy chłodzącej silnika

 

W zakładce pomiarów bieżących silnika pokazuje temperaturę cieczy chłodzącej prawidłowo i prawidłowo się nagrzewa...

 

I tera pytanie czy ktoś miał podobny problem czy to uszkodzony czujnik temp cieczy?

Czy X16SZR posiada dwa czujniki temperatury czy tylko jeden piszę to dlatego że w katalogach i sklepach są dwa czujniki do tego silnika jedno i dwu pinowy ?

Dwu pinowy zlokalizowałem jednopinowego nie mogę...

A może są jeszcze inne czujniki temperatury ...

Dodam że temperatura na wskaźniku pokazuje dobrze podczas nagrzewania rośnie i widoczne jest wskazanie otwarcia termostatu

Dzięki za pomoc

post-53197-0-44364600-1474025020_thumb.jpg

post-53197-0-58962100-1474025024_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dwu pinowy zlokalizowałem jednopinowego nie mogę...

 

Silnik jest dość stary więc może obok niego ( ok 5-10 cm ) może być drugi ( nie pamiętam ).

Najprościej patrzeć po wtyczkach

1- dwupinowy

 

2 jednopinowy na tzw "żeńską" wtyczkę

 

 

 

W mojej Asi mam problemy z szarpaniem na benzynie (na gazie wszystko w porządku).

 

Na podstawie tego zdania można sugerować ,że masz rozjechane mapy paliwowe (czujniki musisz olać... )

Jeśli apetyt na gaz nie jest zbyt duży , może wymiana samych świec na nowe wystarczy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Pablo_Astra_G

Tego jednopinowego to raczej nie ma...

Piszę to dlatego że przyglądałem się kilka ładnych minut z każdej strony i nigdzie nie widać "żeńskiej" wtyczki.

Poza tym udało mi się znaleźć schemat elektryczny multeca i ewidentnie jest jeden czujnik i na zegary idzie sygnał z ECU.

Jak się teraz przyjrzałem dokładnie (widać to na zdjęciu) nie tylko czujnik temperatury jest podejrzany a również prędkość obrotowa silnika pokazuje 35404 obr/min ?!?!

Czyżby czujnik obrotów wału i czujnik temperatury?

Tylko błędy występują w parze...

Może uwalone ECU ?

Jakieś pomysły?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może idą w tej samej wiązce i tam jest jakieś zwarcie sygnałów spowodowane np.wizytą kuny pod maską.

Najdokładniej by warto przedzwonić kabelki aby nie wymieniać czujników.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności