Skocz do zawartości

Kontrolka check po zagrzaniu silnika


Gość Maniek333

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Opiszę tutaj mój problem, auto opel meriva 1.7 cdti 100km rok produkcji 2005.

 

Z autem było wszystko w porządku. W zeszły weekend wymieniłem olej, filtr oleju, powietrza, paliwa, kabinowy, termostat, oraz płyn chłodzący. Wszystko poszło sprawnie z nowym termostatem silnik zagrzewa się dużo szybciej i w tym momencje pojawił się problem:

Rano po nocy odpalam samochód, kontrolka świec zapala się na 1-2 sekundy, silnik odpala bez problemu i wszystko jest dobrze do czasu jak zagrzeje się do optymalnej temperatury pracy. Wtedy zapala się kontrolka check (ten samochodzik z kluczykiem). Podpiołem go pod komputer (icar2 i program torque pełna nie lite), wyświetliło trzy błędy:

 

P0380 - układ napędowy/ Glow Plug/ Heater Circuit "A"

P0103 - układ napędowy/ Mass or Volume Air Flow Circuit High Input

U24FF - Sieć

 

Tylko że mimo wyświetlania tych błędów samochód zachowuje się normalnie, odpala bez problemu, nie stracił mocy, spalanie nie zmienio się.

 

Grzanie świec raczej działa kontrolka zapala się na chwile i tak jak dzisiaj o 6 rano było 5 stopni zapalił bez problemu.

Przy przepływomierzu nic nie grzebałem, nawet nie odpinałem go jak zmieniałem filtr. Jedynie co to zerwała mi się oryginalna opaska skręcana od strony przepustnicy, a że nie miałem takiej dużej to skręciłem do kupy dwie mniejsze, ale rura trzyma się mocno, więc to chyba nie nieszczelność.

W sobotę wykręce świece żarowe i je dokładnie obejrzę, ale wydaje mi się że gdyby to było coś z nimi to kontrolka zapalałaby się na zimnym silniku i gorzej by odpalał.

 

Ktoś może spotkał się z podobną sytuacją?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem jeszcze kilkoma innymi programami tyle że darmowymi (scanmyopel i obdcheck coś tam) pokazały tylko dwa pierwsze błędy. Próba kasowania ich nic nie dała po dosłownie chwili pojawiały się znowu. Świece sprawdzone działają.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli te które wróciły są aktywne.

0103 miernik masy powietrza sygnał za wys. przyczyny :zwarcie z plusem aku.w wiązce,sam miernik, sterownik silnika

0380 Świece żarowe nieprawidłowe działanie przyczyny: wiązka przew.,przekaźnik, bezpiecznik, świece, sterownik.

 

To że wszystko teraz działa to nie świadczy że wszystko jest w porządku.Błędy się pokazują to jest problem i trzeba to posprawdzać.Po jakimś czasie sterownik może wejść w tryb awaryjny i wtedy będzie problem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany. Sam zepsułem i sam naprawiłem. Jak wymieniałem termostat musiałem zdemontować akumulator i podstawe akumuoatora żeby mieć lepszy dostęp. Pod podstawą akumulatora był (chyba) jakiś moduł albo przekaźnik, a że nie chciałem go odpinać, to tylko odsunąłem podstawe na bok. Okazało się, że wypieła sie wtyczka z tego modułu. Po dopchnięciu wtyczki i skasowaniu błędów, problem zniknął, po kontrolce ani śladu. :-D

Edytowane przez Maniek333

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności