Skocz do zawartości

1,6 16v z16xep problem z błędem p0340


Gość jactra

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Najpierw trochę historii:

Miesiąc temu jadąc na gazie samochód mi zgasł. Metoda gaz-hamulec wykazała błąd P0340 - czujnika położenia wałka rozrządu - usterka, zaświeciła się kontrolka silniczek . Samochód po zgaszeniu odpaliłem i pojechałem dalej (błąd zniknął) Pojechałem do mechanika, który stwierdził również, czego powyższa metoda nie wykazała błąd czujnika położenia wału korbowego, który został wymieniony wraz z kompletnym rozrządem (bo był już czas na to), sprawdzone luzy zaworowe (były ok) . Przy jeździe testowej auto będąc na benzynie jeździło normalnie, po przełączeniu na gaz, po jakimś czasie (nieregularnym) szarpnięcie i gasło wyrzucając błąd P0340 i zaświecając autko z kluczykiem. Mechanik wymienił więc czujnik położenia wałka rozrządu jednak na gazie znowu to samo. Auto po przejechaniu kilku km na gazie gasło wyrzucając błąd P0340. Mechanik uznał, że to problem związany z instalacją gazową wiec założył poprzedni czujnik. Pojechałem do gaziarzy, wymieniłem wtryskiwacze bo był już na to czas, zaślepiłem EGR (na marginesie wspomnę że borykam się z falującymi obrotami na gazie i myślałem ,ze przyczyną są leciwe już wtryskiwacze -ich wymiana na falujące obroty nie pomogła). Po całej operacji jeździłem 3 dni, i powtórka. Auto na gazie, szarpnięcie zgasł, błąd P0340. Ostatnio jednak samochód po osiągnięciu 82-85 st C jeżdżąc na PB wyświetlał autko z kluczykiem, nie wpadał jednak w tryb awaryjny (spokojnie osiągał pow. 3,5 tys obrotów), ale nie gasł. Po zaczytaniu błędów, oczywiście P0340. Po zgaszeniu auta na kilka sekund autko z kluczykiem znika, a błąd widziany jest przez komp jako nieaktywny.

Ostatnio zauważyłem, że pojawienie błędu związane jest chyba z temperaturą silnika, ponieważ jeśli się włącza (a włącza sie 9 razy na 10) to po otwarciu termostatu, przy temp 86-90 st. Co ciekawe, jeśli błąd pojawi się po przełączeniu na gaz auto gaśnie, jeśli na PB to jedzie i jeśli ręcznie przełączę go na gaz to jedzie i nie gaśnie. Myślę, ze jest to związane z większą "czułością" gazu.
Pytanie na marginesie. Czy falowanie obrotów (znacznie silniejsze na gazie - na PB ledwo zauważalne) może mieć związek z zasyfionym kolektorem dolotowym i twinportem?

Pozdrawiam
Jacek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kamil Sobieraj

jeśli już rozbierasz kolektor dolotowy i jest za olejony brudny, sprawdź czy pod kapą zaworów nie masz pękniętej ODMY... możesz mieć ją już nadpękniętą ... ja tak miałem....

regeneracja to koszt ok 270 zł + uszczelka 40 zł a sama gumka odmy jest nie dostępna w ASO ... ale w W. Brytani na Ebay już tak...

Edytowane przez Kamil Sobieraj

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli już rozbierasz kolektor dolotowy i jest za olejony brudny, sprawdź czy pod kapą zaworów nie masz pękniętej ODMY... możesz mieć ją już nadpękniętą ... ja tak miałem....

regeneracja to koszt ok 270 zł + uszczelka 40 zł a sama gumka odmy jest nie dostępna w ASO ... ale w W. Brytani na Ebay już tak...

Ale czy miałeś takie objawy jak ja? Czyli falowanie obrotów, lekkie szarpanie na niskich obrotach i czyszczenie dolotu pomogło?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności