Skocz do zawartości

nowsza skrzynia


Gość Mashto

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam pytanie natury technicznej.

Czy jest możliwe by skrzynia F13+ poprawnie pracowała zamiast skrzyni F13?

Porównując wizualnie zdjęcia obu skrzyń nasuwa mi się wniosek - są niemal identyczne.

Inny jest jednak mechanizm wybieraka potocznie zwany "pająkiem". Ale są otwory więc można chyba przełożyć. Sam selektor biegów wygląda identycznie. Ale czy będzie to funkcjonować?

Proszę o info zaznajomione osoby.

Zakładam odczyt prędkości z ABS (zatem przekłamanie na liczniku wykluczone). Prędkości auta na poszczególnych biegach przy konkretnych obrotach można wyliczyć na podstawie przełożenia głównego, przełożeń poszczególnych biegów, zamontowanych kół/opon.

Najbardziej interesuje mnie więc kwestia czy przekładka "pająka" ze starej skrzyni nie spowoduje, że np. nie będzie można wrzucić jakiegoś biegu.

Proszę poważnie potraktować moje pytanie.

 

Edit.

Myślę, ze uwagę należy jeszcze zwrócić na przeguby wewnętrzne oraz uzębienie wałka, gdzie mocowana jest tarcza sprzęgła.

Szukam w necie info na temat przegubów wewnętrznych montowanych w corsie c i corsie d. Chciałbym porównać średnice gwintów wchodzących do skrzyni, ich długości oraz ilości zębów.

Do corsy c znalezienie zwymiarowanego przegubu wewnętrznego to nie kłopot. Nie mogę jednak znaleźć zwymiarowanych przegubów wewnętrznych montowanych w corsie d. Pomoże ktoś?

Edytowane przez Mashto

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

dzięki za odp, ale powyższe linki już przeglądałem na samym początku.

Skrzynie mają części wspólne jak np. obudowa, ale z powyższego epc nie jestem na 100% pewny czy spasuje.

Mam problem ze znalezieniem wymiarowanych przegubów wewnętrznych do Corsy D,E.

Znalazłem wały napędowe do Corsa D co mają tak samo jak w Corsa C 22 zeby.

Jednak nie jestem pewien takich wymiarów jak średnica i długość tej części przeguba wewnętrznego co wchodzi do skrzyni.

 

Przełożenia ze starszych skrzyni jestem sobie w stanie zdekodować na podstawie poniższych stron:

http://www.opel-infos.de/getriebe/f13plus.html

E = ER to inaczej Economy Ratio => http://workshop-manuals.com/vauxhall/corsa-c/k__clutch_and_transmission/manual_transmission_front_wheel_drive/manual_transmission_f_23/5/specifications/transmission_identification/

 

Czy ktoś z Was zna może jakąś stronę gdzie można zdekodować nowszą skrzynię np. z 2015 roku lub 2014roku?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,
Niestety nie mogłem znaleźć możliwie najnowszej sprawnej skrzyni dedykowanej przez EPC do mojego auta, więc
postanowiłem troszkę zaryzykować.
Poniżej info, może komuś się przyda.
Kupiłem i zamontowałem skrzynię F13+ z Corsy E (2015) z identycznym przełożeniem głównym 3,94.
Przeszczep skrzyni powiódł się powiedzmy w 99%:
a przeguby ze starej skrzyni spasowały,
b stara tarcza sprzęgła spasowała,
c przekładka "pająka" powiodła się,
d przekładka wyprzęgnika udana.
e przekładka łapy skrzyni powiodła się,
f wtyczka od czujnika wstecznego identyczna jak w starej skrzyni,
g przy przykręcaniu "kielicha" nowej skrzyni jedna śruba nie pasowała, ale przykręcenie dłuższej śruby i dołożenie nakrętki rozwiązało problem.
h przy przekładce nie spasowała blaszka z masą podtrzymująca złącze sondy lambda oraz inne przewody - brakło chyba ze 2mm, ale nacięcie blaszki rozwiązało problem.

Z początku szukałem skrzyni, którą mógłbym rozkodować ze wspomnianych we wcześniejszym poście stron. Ale ostatecznie postanowiłem zaryzykować i kupiłem skrzynię o najnowszych oznaczeniach, gdzie nie byłem w stanie ustalić przełożeń poszczególnych biegów, a co za tym idzie nie byłem w stanie przeliczyć w Excel prędkości auta przy konkretnych obrotach dla poszczególnych biegów w zależności od przełożenia głównego, przełożenia włączonego biegu oraz zamontowanych opon/felg. Dołączam foto nowej skrzyni z uwidocznionym miejscem, gdzie nie pasuje jedna śruba w "kielichu" skrzyni.

 

Myślę, że obecna skrzynia posłuży. Póki co nie było za bardzo czasu jej dokładnie przetestować, gdyż robota zakończyła się wczoraj późno w nocy. Lecz pierwsze wrażenie jest mega pozytywne - biegi wchodzą idealnie, auto ładnie się rozpędza, nie gwiżdże na 5-tym biegu. Mechanik powiedział, że nowa skrzynia nie ma luzów które występowały w starej skrzyni. Także myślę, że jest super.

 

Edit.

Konieczna była ponowna regulacja lewarka biegów (zablokowanie skrzyni przyciskiem blokady, zablokowanie lewarka śrubokrętem i dokręcenie pająka przy drążku od lewarka - jak dobrze pamiętam śruba 13).

post-46184-0-87759400-1476001143_thumb.jpg

Edytowane przez Mashto

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności