Skocz do zawartości

Auto gaśnie przy uruchamianiu (na biegu jałowym)


Gość Kasia8

Rekomendowane odpowiedzi

Autko (opel astra III 1.7CDTI z 2004r. przebieg ponad 220 tyś)

Witam od kilku miesięcy mam pewien problem. Kiedy auto nie zostaje uruchomione przez jakieś 2-3 dni to przy próbie uruchomienia obroty zaczynają spadać i samochód gaśnie. Uruchamiając go kolejny raz auto odpala (czasami trzeba przygazować ).
W tamtym tygodniu odstawiłam samochód do mechanika. Został wymieniony filtr paliwa, bo jak się okazało nie był wymieniany od 2 lat. Mechanik po przejrzeniu auta stwierdził, że do wymiany może być pompa wtryskowa(podobno po podłączeniu wyskoczył błąd pompy) paliwa. Wspomniał tez o kosztach takiego przedsięwzięcia. Przy odbiorze samochodu powiedział, że pompę paliwa przeczyścił i zobaczymy jakie będą efekty.
Dziś odpalając samochód obroty znów zwariowały, jednak auto nie zgasło.
Wspomnę ,że objawy pojawiają się bez względu na temperaturę na zewnątrz. Nie zauważyłam w trakcie jazdy większego spalania, dymienia czy też innych niepokojących symptomów. Kiedy samochód uruchamiany jest codziennie takiego problemu nie ma.

Czy ktoś miał podobny problem? Czy faktycznie jedynym ratunkiem jest wymiana pompy wtryskowej paliwa ? Nie ukrywam, że koszty są przerażające.
Proszę o pomoc i z góry dziękuję.

Edytowane przez Kasia8

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 32
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Wydaje mi się że zapowietrza ci się układ albo paliwo cofa się do zbiornika. Kiedyś u siebie miałem podobny problem w 1.7 DTI. Postaw auto tak, żeby tył auta był wyżej niż przód i wtedy spróbuj (np najeżdżając tylnym prawnym kołem na krawężnik). Jeśli odpala normalnie tzn że paliwo się cofa. Gdybym coś przekręcił proszę o sprostowanie :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, spróbuję. Jeżeli faktycznie okaże się, że to to, to co powinnam wymienić ? Niestety nie znam dobrego mechanika dlatego zawsze wcześniej piszę na forum. W moim przypadku zazwyczaj proponują wymiany od najdroższych części. Jednak koszt pompy wtryskowej mnie ,,zamurował".
Co do zapowietrzenia - mechanik wspomniał, że przeczyścił pompę wprowadzając w obwód jakiś środek (niestety nie wiem jaki) z mojego toku myślenia wyklucza to już zapowietrzenie.?
Dzięki za odpowiedź

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Co do zapowietrzenia - mechanik wspomniał, że przeczyścił pompę wprowadzając w obwód jakiś środek (niestety nie wiem jaki) z mojego toku myślenia wyklucza to już zapowietrzenie.?

 

Środek jest czyszczący jest do oczyszczenia paliwa z syfów.

Zapowietrzanie jest od jakiejś nieszczelności lub po prostu zaworek zwrotny nie trzyma.

Jaki to był błąd?Najlepiej poszukaj w polecanych warsztatach w swoim rejonie mechanika ktory się tym zajmie.http://forum.opel24.com/forum/136-warsztaty-samochodowe/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że był to błąd od pompy wtryskowej - jaki dokładnie tego nie wiem i mechanik też tego nie pamięta..
Co do uszkodzonej p.wtryskowej - gdyby faktycznie tak było to nie powinnam mieć codziennie problemu z uruchomieniem ?
Mam nadzieję, że skończy się na wymianie zaworka. Dzięki za link do polecanych warsztatów na pewno się przyda.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem uszkodzony czujnik wału korbowego, który powodował pojawienie się błędu również o uszkodzeniu pompy. Możliwe że zaworkiem cofa ci się paliwo i pompa głupieje, nie mam pojecia. Czasami warto samemu poszperać trochę w necie bo większość mechaników pół samochodów by ci wymieniła. A usterka jak była tak jest.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli zapowietrza sie pompa wysokiego cisnienia to z rana krecisz kilka razy i dopiero po dluzszej chwili samochod odpala. Potem przez chwile moze kuleć ale powinien sie w miare szybko odpowietrzyc.

Przede wszystkim dowiedz sie jaki to blad (metoda gaz hamulec i kontrolka km powinna pokazac kod bledu). Zanim zaczniesz cos naprawiac w ukladzie wtryskowym poradz sie w kilku miejscach jesli diagnoza jest niepewna albo niejasna. Zabawy z pompa i wtryskami ida w tysiace zlociszy.

Ja mialem problem z obudowa filtra paliwa w AG, tam padaja oringi i robi sie nieszczelność i paliwko mi sie cofalo i bylo podobnie jak u ciebie tylko umnie juz po 5h byl problem z odpaleniem.

https://m.youtube.com/watch?v=TI6ekcVWnBc

Na filmiku jest wstawiony filtr bodajże od golfa 2 1,6D. Stary i sprawdzony patent, z tym ze lepiej naprawić oryginalna obudowę filtra :)

 

Aha, na dłuższą metę takie kręcenie suchej pompy ja zabije wiec temat lepiej szybko rozwiązać.

 

Jeszcze moze byc taki temat, jednak tu juz wkraczają większe koszta.

http://forum.opel24.com/topic/73687-tut-wymiana-zaworu-scv-17-cdti-z17dtr/

 

Jaki dokładnie masz tam motor?

Edytowane przez snejku

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, u mnie nie ma problemu z tak zwanym kręceniem. Samochód uruchamia się od razu. Nawet w tych przypadkach kiedy zaraz potem gaśnie. Co najdziwniejsze problem pojawia się tylko kiedy nie jeżdżę autem 2-3 dni. Samochód to opel astra III, diesel , 100KM, silnik wysokoprężny z pompą Comon Rail, 1.7CDTI od Isuzu (nie wiem czy dokładnie o takie informacje ci chodziło)
Co do filmiku nr 2, który wstawiłeś, nie ma u mnie takiego dziwnego ,,falowania". Może spróbuję sama coś nagrać.

Umówiłam się do kolejnego mechanika, dam znać z jakim efektem.
Dzięki wszystkim za porady bez tego forum pewnie większość napraw usterek mojego auta byłaby zbędna : SMILE :

Edytowane przez Kasia8

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, możemy tylko podrzucać pomysły, zdalnie nikt tego nie naprawi.

Albo sie zapowietrza układ i dlatego gaśnie, albo problem na pompie (zapewne zawór). Ze wzgledu na fakt ze problem pojawia sie po długim postoju obstawiam zapowietrzanie.

 

PS

Chodziło mi o kod silnika... Z17DTH...???

Edytowane przez snejku

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kod silnika jest dokładnie taki jak napisałeś : Z 17 DTH
Wczoraj byłam u mechanika, po podłączeniu do komputera nie ma żadnych błędów, praca silnika jest idealna, na razie niczego nie zauważył. Samochód ostawiam 21 na kilka dni żeby mógł zobaczyć co dokładnie się dzieje i wtedy mam nadzieję wszelkie wątpliwości zostaną rozwiane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności