Skocz do zawartości

P0170 - Korekcja paliwa, wadliwe dzialanie (rzad 1)


Gość l.ukasz

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

od dłuższego czasu zmagam się z kontrolką silnika w

Corsa C 1.0 2002 EasyTronic (Z10XE). Nie pamiętam czy od samego kupienia czy później po wymianie świec (z Oplowskich na BERU Z74) i oleju. Zwykle kontrolka zapalała się na niskich biegach. Usłyszałem kiedyś, że kontrolka silnika to coś normalnego i się nie przejmować. Uwierzyłem i dłuższy czas jeździłem na zapalonej kontrolce, ale w końcu trzeba się za to zabrać. Żadnych negatywnych objawów (spadków mocy) po zapaleniu kontrolki nie ma. Przynajmniej nie innych niż te, które występują bez kontrolki.

 

Ostatnio mam dostęp do interfejsu i widzę jakie dokładnie błędy, z jaką regularnością się pojawiają.

 

Jeżeli chodzi o silnik to jest to dokładnie:

P0170 - Korekcja paliwa, wadliwe dzialanie (rzad 1)

 

z różnymi dopiskami:

(05) - Obecny

(05) - Sporadyczny

 

Po skasowaniu błędu, kontrolka powraca około po paru dniach jazdy.

 

Może ktoś z Was miałby czas i chęci rzucić okiem na dane z modułu silnika uzyskane przez interfejs? Może pomoże to naprowadzić na to, co może być przyczyną lub wykluczyć część rzeczy? W ostatni piątek nagrałem następujące zestawy danych:

  1. Trzy rundki w okolicy z podłączonym interfejsem + przygazowania na wyższe obroty na luzie pod koniec, a w międzyczasie krótki postój - testy po świeżym usunięciu błędu silnika

  2. Sam bieg jałowy - testy po chwili postoju zaraz po 1)

Jeżeli chodzi o ewentualne wykresy do tych danych to mogę przygotować wedle życzenia.

 

Inne objawy, które mogą być istotne:

Całkiem często podczas ruszania z całkowitego zatrzymania i wciśnięciu gazu do dechy samochód sekundę stoi, a potem powoli rusza i obroty idą gwałtownie w górę, ale nie wiem, może 3-cylindrowy 1.0 tak się po prostu zachowuje, albo to wina zautomatyzowanego manuala (EasyTronic).

 

Co było robione i może być istotne?

Zaraz po kupieniu zmieniłem mu świece i olej, oczywiście z filtrem. Olej był ciemny (podobno wlewany Castrol 10W40), zmieniłem na Lotos też 10W40. Świece były Oplowskie, zmieniłem na BERU Z74. W międzyczasie zmieniane była pompa wody, napinacz paska klinowego, sam pasek, płyn chłodzący (widać było, że prawdopodobnie poprzedni właściciel dosypał jakiegoś środka jako maskowanie zepsutej pompy, co przez jakiś czas nawet zdawało egzamin), a także łącznik stabilizatora. W tym roku wymiana oleju (tym razem na GM 10W40) z filtrem Filtron. Zastanawiałem się nad zmianą na 5W40, ale sporo osób mi to odradzało, więc zostałem przy 10W40.

 

Co do zrobienia i może być istotne?

Prawdopodobnie rozrząd - na ciepłym silniku “klekocze” oraz tłumik środkowy, choć ten jeszcze się trzyma.

 

Z góry dziękuję za pomoc

Edytowane przez l.ukasz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz jakieś przekłamania z sondą.Chodzi o to że uboga to jest wartość od 0-500mV a bogata to wartość >500-1000mV

U ciebie wychodzi Uboga na 823 mV a bogata na np. 98.Czyli odwrotność tego co powinno być

Sprawdź wtyczkę od sondy

 

A na wolnych masz stojącą na bogatej a miernik pokazuje ubogą.Coś masz zwalone z wtyczką

post-37019-0-65726100-1476776643_thumb.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@adam1954: Dziękuję za przyjrzenie się sprawie.

 

Wtyczka pierwszej sondy z zewnątrz była czymś zapaćkana, pewnie olejem. Tak wyglądała:

post-53091-0-15615800-1476819637_thumb.jpg

 

Odpiąłem i w środku też wyczyściłem, szczególnie część od kabla sondy (z drugim końcem był gorszy dostęp). Niestety prawdopodobnie podczas odpinania wypadł taki prostokątny element:

post-53091-0-65957500-1476819636_thumb.jpg

Zamontowałem bez niego, siedzi dobrze. Odpaliłem na chwilę samochód, aby być pewnym, że wyjadę jutro i zczytałem dane. Nie jestem pewien czy to pomogło - silnik nie był rozgrzany (w przypadku pierwszej próbki z poprzedniego posta również, ale w trakcie się dogrzał). Sonda wraz z nagrzewaniem się silnika pokazywała większe wartości (na ubogiej). Zamierzam zobaczyć ponownie jutro na rozgrzanym.

 

Zastanawiam się co miałeś dokładnie na myśli pisząc o sprawdzeniu wtyczki. Jeżeli chodzi o część wtyczki od strony sondy to moim zdaniem wygląda ok. Z drugiej strony jest średni dostęp, aby coś zobaczyć (jest z prawego boku filtra oleju patrząc od maski). Dodatkowo przewody od razu wzięte są w materiałową izolację i w sumie nie do końca widać jak to wygląda:

post-53091-0-79024800-1476819634_thumb.jpg post-53091-0-97443000-1476819631_thumb.jpg

W razie czego mam więcej zdjęć

Edytowane przez l.ukasz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie jak wyglądają piny.Czy są zbrudzone,skrzywione itp.

Ogólnie to jest dziwne działanie.Odwrotny opis do pomiaru mV.

Natomiast ona ci stoi na bogatej przy temp. ponad 90 st.i do tego co chwilę włącza się podgrzewanie sondy która już podgrzewania nie potrzebuje.

Albo masz jakieś zwarcie albo sterownik silnika świruje.

 

Tutaj masz do porównania jak to powinno współgrać:https://www.youtube.com/watch?v=-8mhqkt8WrQ

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście bardzo dziwnie to wygląda tym bardziej, że tej wtyczki chyba nie da się założyć odwrotnie. Mam nadzieję, że ktoś wcześniej nie naplątał z kablami po drugiej stronie wtyczki sondy.

Postaram się na dniach (najpewniej jutro) odpiąć jeszcze raz wtyczkę i zobaczyć dokładnie piny. Wrzucę też zdjęcia wtyczki od sondy.

Edytowane przez l.ukasz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsyłam zdjęcia obu stron wtyczki:

post-53091-0-38969500-1477080170_thumb.jpgpost-53091-0-22446400-1477074597_thumb.jpg

Jak się zachowuje samochód po ostatnich czynnościach?

 

W pierwszy dzień było nieciekawie - potrafił szarpać oraz brakło mu mocy przy ruszaniu. Wszystko oczywiście bez skrajności. W następnych dniach było już sporo lepiej.

 

Dzisiaj odczytałem błędy z silnika:

P0170 - Korekcja paliwa, wadliwe dzialanie (rzad 1)
(05) - Sporadyczny
P0130 - Obieg prądowy czujnika O2, za słabe napięcie (Rząd 1, Czujnik 1)
(04) - Nie występuje
Pojawił się nowy - P0130, którego wcześniej nie było.
Podczas gdy w pamięci obecne były błędy, wartości pierwszej sondy skakały (ale z tego co pamiętam nadal poza wartościami, które podałeś). Po skasowaniu błędów wszystko wróciło do stanu początkowego - wartości mało się zmieniały, przy gazowaniu mV spadało do 0. Podejrzewam, że prawdopodobnie komputer podstawiał sobie wartości "bezpieczne", które pozwalają na całkiem przyjemną jazdę. W sumie po skasowaniu błędów w pierwszy dzień zawsze nieco gorzej jeździł.
Edytowane przez l.ukasz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze cały dolot czy jest szczelny.Ciśnienie paliwa To odnośnie 0170.

 

0130 to też jest błąd grzałki sondy.Pomierz ją może czy nie ma przerwy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

 

 

Które parametry decydują o stosunku bogata/uboga

 

Nie rozumiem pytania.

Sprawna sonda mierzy zawartość tlenu w spalinach.Ona daje sygnał sterownikowi,który go odczytuje i na tej podstawie reguluje dawkę paliwa

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie rozumiem pytania.

Sprawna sonda mierzy zawartość tlenu w spalinach.Ona daje sygnał sterownikowi,który go odczytuje i na tej podstawie reguluje dawkę paliwa

 

To dlaczego skoro u mnie i u Kolegi mimo, że napięcie jest inne sterownik różnie interpretuje bogata/ubaga? Powinno być przecież 1-1 jak na zdjęciu:

 

dia1_thickbox.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności