Skocz do zawartości

Samochód gaśnie po przejechaniu kilku km


Gość mig00ttka

Rekomendowane odpowiedzi

Dzieki za odpowiedz Migoottka.

Dziekuje tez Adamowi za udzial w dyskusji.

Ja bylem u dwoch roznych mechanikow. Jedni wymienili mi cewke zaplonowa - nic nie pomoglo. Gaz benzyna zadnej roznicy. U drogiego mechanik zmierzyl mi luzy zaworowe - prawidlowe. Zaproponowal remont glowicy za 5tys. Bo to moze byc przyczyna usterki. Wiec podziekowalem...

Czy sonda lambda moze byc przyczyna takiego zachowywania sie auta ?

Bo wypada mi blad sondy a od jakiegos czasu nasila mi sie glosniejsza praca ukladu wydechowego... Jak bylem niedawno na przegladzie to mysleli ze mam dziurawy wydech, ale nie. Wiec moze tlumik wewnetrzny sie uszkodzil i to jest przyczyna usterki w mojej astrze?

Auto mam od roku i na poczatku chodzilo cicho a i problemu z gasnieciem nie bylo.

Co sadzicie ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 68
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Sprawdź jak pracuje druga sonda.

Ona pokazuje stan katalizatora

Gdy auto jest zimne sonda nie jest czytana o ile się orientuję to powyżej 50 st.C

I teraz może trzeba się przyglądnąć jak pracuje czujnik temp.

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Adam, hej reszta :)

muszę szczerze przyznać, że trochę odpuściłam (żeby brzydko nie powiedzieć olałam) sobie temat. Miałam na głowie ślub a zostawienie auta u mechanika każdorazowo wiąże się u mnie z dniami urlopu (brak alternatywy dojazdu). Jeśli chodzi o przepustnicę - była czyszczona, jednak paramterów nie sprawdzałam (może mylnie wykluczyłam czujnik wału - po sugestii iż auto gasło "nagrzane"). Nie wiem jak teraz podejść do tematu, żeby całkowicie nie zajechać mojej Astruni - czy skupić się na tych parametrach, czy posłuchać mechanika i zainwestowac w przepustnicę/silniczek krokowy, a może sonda lambda/ katalizator. Znajomy podpowiadał mi również, że może jakieś przebicia. Nie jestem zbyt biegła w tych tematach i trochę przeraża mnie fakt inwestowania kolejnych setek złotych (nie wspominając już o głowicy za 5 tys) w naprawę/wymianę , która może po raz kolejny nie dać pożądanego rezultatu, tym bardziej, że autko ma już przejechane ponad 300tys.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw proponowałbym najtańsze rozwiązania.

Ale cały czas zastanawiam się nad tymi poprzednimi błędami.

Tam masz Koła Zmiennych Faz Rozrządu.

Błąd miałaś od nastawnika wałka wydechu.Za wczesna przestawienie lub usterka.

Sprawdziłbym ten elektrozaworek i filterki na nim.

Poczytaj o tym jest na forum pisane.

No i ten pierwszy błąd sprawdziłbym też wiązke

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Help Me!!

Moi mechanicy załamują ręce i umówiłam się na sobotę u specjalisty na pomorzu gdzie zostawiam mu auto na kilka dni żeby rozeznał temat (połączyłam to z wakacjami i tym, iż w ich trakcie auto nie jest mi niezbędne). No i standardowo jak to w życiu wyszło na chwile przed oddaniem auta do mechanika musiał wyjść jakiś psikus, a mianowicie wyskoczyła mi kontrolka silnika (nie było to nawet w momentach w których samochód zwykł gasnąć a już nagrzanym do domu dojeżdżałam). Od razu podłączyłam do kompa i wyszły 4 błędy:

  • P0597 Kontrola grzałki termostatycznej (logo dyskietki obok)
  • P0014 Wałek rozrządu B1 za bardzo przyspieszony (logo dyskietki obok)
  • P0420 Wydajność katalizatora poniżej min B1 (logo wykrzyknika w trójkącie)
  • P0011 Wałek rozrządu B1 za bardzo przyspieszony (logo dyskietki obok)

Po usunięciu błędów i przejechaniu tak 5km nie ma kontrolki

I teraz moje pytanie - czy po 1. któryś z tych błędów może być przyczyną tego gaśnięcia, po 2. czy dojadę nim te niemal 500km na pomorze (żaden mechanik na miejscu mi tego przez jutro nie ogarnie)

 

Pozdrawiam i mega dziękuję za wszelkie podpowiedzi

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Po usunięciu błędów i przejechaniu tak 5km nie ma kontrolki

 

I co masz zamiar co 10 km gasić i odpalać przez 500km?

 

Moja rada :autobus , kolej ,lub wypożyczalnia

 

Druga rada nie olewa się problemów.Ale o tym już teraz wiesz.

Co można ci teraz doradzić?

 

Wyłącz LPG całkowicie i zacznij dzisiaj jeździć na Pb.

Jeżeli przejedziesz na Pb >50 km to ja bym ryzykował jazdę na pomorze

 

 

Nie wiem jaka jest zależność wydajności kata z kołem zmiennych faz na wydechu.

Ale myślę że jest.

LPG może w tym mieszać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adamie,

to nie jest tak, że olałam sobie całkowicie sprawę - łącznie byłam z 10 razy u 4 różnych mechaników z tym problemem, ale albo chcieli mnie zbyć bo nie mieli ochoty się w to bawić albo nie wiedzieli co może być przyczyną. Specjalnie załatwiłam polecanego speca na pomorzu żeby on na to spojrzał. Z niezliczoną grupą osób interesujących się motoryzacją rozmawiałam , szukałam porady. Może ja nie jestem kompetentna i wielu rzeczy nie rozumiem, ale serio się starałam. Nie miałam też możliwości zostawić samochodu u mechanika na super długi czas bo nie miałabym jak do pracy dojechać.

 

Wiesz może co oznacza logo dyskietki i wykrzyknika obok błędów?

Orientujesz się może czy aby holować samochód musi on być niesprawny czy sam fakt tego, że dzieje się coś z silnikiem i świeci się kontrolka jest wystarczający do skorzystania z tej opcji AC?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile się orientuje holowanie samochodu zgaszonego jest zabronione.

Nie masz wtedy wspomagania kierownicy i hamulca.

Więc chyba tylko laweta.

 

 

 

 

to nie jest tak, że olałam sobie całkowicie sprawę - łącznie byłam z 10 razy u 4 różnych mechaników z tym problemem, ale albo chcieli mnie zbyć bo nie mieli ochoty się w to bawić albo nie wiedzieli co może być przyczyną. Specjalnie załatwiłam polecanego speca na pomorzu żeby on na to spojrzał. Z niezliczoną grupą osób interesujących się motoryzacją rozmawiałam , szukałam porady. Może ja nie jestem kompetentna i wielu rzeczy nie rozumiem, ale serio się starałam. Nie miałam też możliwości zostawić samochodu u mechanika na super długi czas bo nie miałabym jak do pracy dojechać.

 

 

Ok.Rozumiem.

 

Nie wiem jakim programem to było czytane.

W Opcomie tego nie mam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile się orientuje holowanie samochodu zgaszonego jest zabronione.

Nie masz wtedy wspomagania kierownicy i hamulca.

Więc chyba tylko laweta.

 

 

 

 

 

 

Ok.Rozumiem.

 

Nie wiem jakim programem to było czytane.

W Opcomie tego nie mam

Oczywiście chodziło mi o lawetę - pakiet AC obejmuje całą PL, tylko nie mam pewności czy sama kontrolka będzie dla nich wystarczającym powodem do podesłania lawety - w sumie oni sami nie wiedzą bo dzwoniłam i odpowiedzieli, że zależy jaka to kontrolka i jakie okoliczności - oceniają to na świeżo po telefonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności