Skocz do zawartości

Samochód gaśnie po przejechaniu kilku km


Gość mig00ttka

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 68
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Ok, w takim razie w najbliższych dniach podłączę go pod komputer.

P.S. Może ktoś z was zna dobrego mechanika we Wrocławiu, najlepiej z komputerem i czynnego w niedzielę? - wtedy mogłabym to załatwić dzisiaj.

 

Przeprowadziłam jeszcze dwukrotnie takie doświadczenie, że po odpaleniu wyłączyłam wszystko co mogłam ciągnącego energię - nawiew, podgrzewanie foteli, radio i za każdym razem zaświecała się kontrolka akumulatora przy naciskaniu hamulca w tym miejscu, w którym zawsze mi gaśnie - ale utrzymywał moc i jechał dalej. Zauważyłam również, że momentem gaśnięcia jest pierwsze hamowanie po włączeniu się instalacji gazowej - może jeszcze w tę stronę powinnam pokombinować?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wstępnie masz LPG do regulacji.Pytanie teraz takie czy gazownik LPG regulował po temperaturze nagrzewania się(Korekta po temp.).Przypuszczam że nie.

Proponuje podjechać do gazownika aby poprawił regulacje.

Sprawdź jeszcze na postoju.Jak się silnik zachowuje gdy odpalisz go zimnego i nie będziesz jechać tylko będzie sobie pracował na luzie.Poczekaj aż osiągnie temp. i przełączy się na LPG.Co się wtedy stanie.

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

niestety element gazu jako przyczyna został wyeliminowany - po podłączeniu do komputera wszystko odczyty ok, na postoju po odpaleniu i odczekaniu na włączenie się instalacji ok. Ostatnie dwa dni jeździłam na paliwie i problem się powtarzał (nawet zdarzyło się, że zgasł dwukrotnie - drugi raz dosłownie 1km później - przy kolejnym hamowaniu/zwalnianiu, dalej kilkadziesiąt km jechał normalnie).

Mechanik gazowy polecił przeczyszczenie przepustnicy (co było już wcześniej uczynione) oraz silniczka krowkowego (ogólnie mówił, żebym skupiła się na tym co odpowiada za wolne obroty). Co uważasz/uważacie?

Mechanik ten posiada również komputer, ale powiedział, że nie ma sensu podłączać samochodu i wydawać kasy bo skoro nie świeci mi kontrolka silnika to nic nie wykryje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To powiem ci ciekawy ten mechanik.A pokazał ci gdzie jest silniczek krokowy w tym silniku?

Po drugie skoro pojechałaś zdiagnozować problem to diagnozowanie powinno polegać właśnie na podłączenie się do sterownika Pb i sprawdzeniu parametrów pracy i zapisanych błędów.Skoro teraz piszesz że na benzynie też gaśnie. Mogło by to mechanika naprowadzić na jakiś trop.Ale cóż.Skoro mechanikowi sie nie chciało to zostaje ci kupić Opcoma i samej sobie auto diagnozować.W myśl zasady ,,chcesz zrobić dobrze to zrób to sam,,

A takie pytanie czy zagladnęłaś na forum LPG aby przeczytać na czym polega korekta od temp. i jak powinna wyglądać abyś mogła gazownika spytać aby ci pokazał czy masz ją zrobioną?

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adamie,

byłam u mechanika specjalizującego się w LPG, u którego miałam montowany gaz ponieważ jest on jeszcze na gwarancji. Wytłumaczyłam na czym polega problem, po czym on stwierdził, że skoro na Pb również mi gaśnie to nie może być problem wynikający z instalacji, ale podłączył pod komputer i potwierdził, że wszystkie ustawienia i odczyty są ok (może zbyt łatwo wierzę mechanikom). Szczerze po tym jak mi powiedział, że problem nie ma prawa wynikać z LPG kompletnie zapomniałam o tej regulacji mimo, iż wcześniej oglądałam filmiki jak to się robi.

Dzisiaj zostawiam na cały dzień auto u polecanego mechanika w miejscu pracy - ma on podłączyć auto pod komputer i ewentualnie podjąć jakieś działania.

Przepraszam za mój brak profesjonalizmu, ale wszystkie te tematy są dla mnie jako młodej kobiety nowością :).

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko.Kilka wizyt u mechaników i nauczysz się od nich egzekwować to czego potrzebujesz.Ale tak przeważnie jest że gazownik robi diagnostykę po linii gazu i to koniec.Ale pytanie jest takie:jak zrobi regulację np.nie w pełni sprawnego auta.?Ano on instalację założy a reszta to do mechanika od Pb.Z kolei zaś mechanik od Pb lubi odsyłać do gaziarza.Ot taka spychologia.

Mało kiedy się zdarza że gazownik podepnie się jednocześnie komputerem benzynowym i LPG aby dokładnie wyregulować i pokasować błędy

Ale najbardziej śmieszy mnie jak gazownik na postoju pokazuje klientowi że przecież mapy są ok.ale gdy klient zada mu pytanie jakim cudem mapy z różnej jazdy mogą się pokryć to przeważnie gazownik milknie.Chcąc pokazać klientowi że wszystko jest ok gazownik powinien wziąć go na jazdę próbną i pokazać że korekty benzynowe są takie same na Pb i LPG.Wedy można powiedzieć że auto jest poprawnie zrobione.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

autko już odebrane od mechanika. Po podpięciu pod komputer wyskoczyły dwa błędy:

  • P0597 Obwód zaworu termostatu chłodziwa
  • P0014 Strona wylotu, faza mechaniczna wału rozrządu

Mechanik usuną je, po czym pojeździł trochę samochodem, podłączył ponownie i błędy te nie powtórzyły się. Póki co oddał samochód, polecił abym obserwowała go jutro w drodze do pracy - jeśli auto nie zgaśnie zamykamy sprawę, jeśli dalej będę zmagała się z tym problemem bierze go na warsztat. Macie jakieś sugestie co mogłoby być przyczyną?

 

P.S. Adam po tym co napisałeś muszę chyba zastanowić się nad zmianą mechanika LPG. Dziękuję bardzo za poradę - zagłębię się jeszcze w temat ustawienia parametrów i następnym razem nie dam się zbyć :).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest strona http://lpg-forum.pl.Tamposzukaj najbliższego dla ciebie gazownika polecanego na tym forum i po problemie.

0597 -błąd grzałki termostatu

0014 -błąd nastawnika wałka rozrządu na wydechu.Pytanie czy był jako istniejący (obecny) czy nieobecny.Miałaś wymieniany rozrzad?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0014 - rozrząd wymieniałam w lutym tego roku


Rano autko ponownie odmawiało posłuszeństwa i zgasło dwukrotnie. Od razu podjechał do mechanika - usunięty wczoraj błąd 0597 - obwód zaworu termostatu chłodziwa powrócił. Adamie co sądzisz? Może przyczyna leży w czujniku temperatury płynu chłodzącego - tak jak wspominałeś na samym początku? Chciałabym być świadoma mniej więcej co może być przyczyną żeby nie dać sobie wcisnąć bajera na ten przez mechanika : SMILE :.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez mig00ttka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności