Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Samochód gaśnie po przejechaniu kilku km

1.6 85kW 16V Z16XER

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
56 odpowiedzi w tym temacie

#51 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 7766 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 10 sierpień 2017 - 21:16

Nie wiem co masz w umowie ale laweta raczej palącego auta na AC nie weźmie.

Natomiast to co piszą w instrukcjach to że gdy pojawi się check należy jechać do ASO

 

Nie wiem co powiedzą forumowi fachowcy ale według mnie jazda na dłuższą metę nie jest wskazana.



  • 0

Użytkownik jest zalogowany Google Adsense

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#52 OFFLINE   mig00ttka

mig00ttka
  • Użytkownik
  • 25 postów
  • LokalizacjaWieruszów
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:1.6
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 12 sierpień 2017 - 12:22

Hej dojechałam wczoraj bez problemu - błędu nie wywaliło. Auto jest już u mechanika, po wstępnej diagnozie wskazał na problem silnika i zaproponował remont - zawory i głowica. Koszt +/- 2500zł i 3 tygodnie okres oczekiwania. Za chwile będę do niego jechała i dowiem się szczegółów.

 

Więcej info po spotkaniu z mechanikiem:

W końcu mam wrażenie, że trafiliśmy do kompetentnego specjalisty. Poświęcił nam 20 min żeby wyjaśnić problem, tłumacząc na konkretnych wykresach i faktach. Na podstawie wykresu czujnika ciśnienia w kolektorze dolotowym i bardzo wysokich wartościach na zimnym silniku stwierdził, że przyczyna leży w luzach prowadnicy zaworów. Na 99% decydujemy się na naprawę.



Użytkownik mig00ttka edytował ten post 12 sierpień 2017 - 16:24

  • 0

#53 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 7766 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 12 sierpień 2017 - 20:02

bardzo wysokich wartościach na zimnym silniku stwierdził, że przyczyna leży w luzach prowadnicy

 

 

Chcesz znać moje zdanie? To powiem.

Moje doświadczenie mówi że luzy na prowadnicach można sprawdzić tylko po zdjęciu głowicy i przemierzeniu ich.

I to zrobi najlepiej ktoś kto remontuje głowice.

Ja bym wrócił do domu i szukał mechanika a nie naciągacza wczasowiczów.



  • 0

#54 OFFLINE   mig00ttka

mig00ttka
  • Użytkownik
  • 25 postów
  • LokalizacjaWieruszów
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:1.6
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 12 sierpień 2017 - 22:17

Kurcze podlamales mnie bo juz bylam przekonana, tak wiarygodnie to tlumaczyl. W sumie chyba nie poszedł do nas jak do turystow bo zalatwialismy to przez tescia, ktory mieszka w tej miejscowosci. Mam czesciowo nagrane to wytlumaczenie to mogę spisac, moze to cos da?

  • 0

#55 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 7766 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 12 sierpień 2017 - 22:25

Wiesz ja wszystkiego mogę nie wiedzieć.

Ale nie wiem jak można zdiagnozować luzy na prowadnicach zaworów bez ich zmierzenia na głowicy.

Może mechanik z ogromnym doswiadczeniem po diagnostyce komputerowej jest w stanie zaryzykować.

Ale ja byłbym ostrożny.

To pachnie naciąganiem.

 

 

Oglądnij sobie program <<Będzie pan zadowolony>> jak wiarygodnie są tłumaczone oszustwa mechaników.



  • 0

#56 OFFLINE   mig00ttka

mig00ttka
  • Użytkownik
  • 25 postów
  • LokalizacjaWieruszów
  • Model:Opel Astra III
  • Silnik:1.6
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 12 sierpień 2017 - 23:06

Nam wytłumaczył to na podstawie zbyt wysokiego cisnienia w kolektorze dolotowym ,które na zimnym silniku jest 2-3 razy wyzsze od wskazanego (kolejno przy 29C-64kPa,33C-73,42C-93kPa a przy 78C jest kuz ok i 36kPa). Mowil rozniez, ze jest to przyczyna tych 4 błędów oraz bardzo wysokiego spalanoa na starcie. Ogolnie mechanik wydaje sie konkretny bo na pytanie czy moze wyjsc, ze przyczyna bedzie cos innego odpowiedzial ze nie.ma takiej opcji, dziwil sie ze wczesniej nilt tego nie sprawdzil, serwis oferuje za free auto zastępcze, opinie na necie tez całkiem ok więc wydali sie wiarygodni. Kurde teraz nie wiem co robic no 2.5 tys to duzo jak na auto z 320tys, ale mowil ze jak zrobi taki remont silnika to jesli chodzi o spranosc tego elementu samochodu to spokonie kolejnych 150tys mozemy trzaskac.

  • 0

#57 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Moderator
  • 7766 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 12 sierpień 2017 - 23:53

A więc tak.

Ja opieram się na programie Tis.

Według niego to jest podane tak:

Zapłon załączony ale silnik nie odpalony (wszystkie odbiorniki wyłączone ) 80-106 kPa

 

 

Co do więcej informacji to już koledzy lepiej wykształceni  :D  ode mnie muszą się wypowiedzieć.

Może chłop ma jakieś doświadczenie w takiej diagnostyce ale mnie to się nie podoba.

A co jest gdy ten czujnik ciśnienia w dolocie jest uszkodzony?

Nie wiem czym to odczytywał .Czy manometrem czy przez złącze diagnostyczne.

 

 

A jeszcze mam takie pytanie.Był mierzony luz na zaworach?

Masz błędy od czujnika KZFR na wydechu więc możesz sobie zmierzyć sama.

Wypnij wtyczkę od tego czujnika i miernikiem ustawionym na 20V prądu stałego. kluczyk przekręcony w pozycję na której sie oświecają kontrolki i

mierzysz pin 2-masa powinno być >11 V

Potem pin 1-masa powinno być < 0.3 V

Potem przełączasz miernik na Ohmy miernikiem mierzysz pin 1-2 powinno być 7-13 Ohm

I jeszcze jest jedna porada sprawdzić sitko od tego elektrozaworu czy nie jest zapchane.

Ale to trzeba go wykręcić.



  • 0





Podobne tematy: Collapse


Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: 1.6 85kW 16V Z16XER

Uruchom; JavaScript!
Odśwież