Skocz do zawartości

EGR w Astrze Z16SE


Gość TomekErek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam Astrę G z benzynowym 1.6 8V Z16SE z sekwencyjnym gazem.

Ostatnio gdy silnik się nagrzeje i pracuje na postoju (np. stoje w korku) to falują wolne obroty i w końcu spadną na tyle nisko, ze silnik po prostu zgaśnie. Mogę go wtedy odpalić ponownie i przez chwilę jest OK, potem znowu zaczynają falować obroty i znowu zgaśnie :/ Sytuacja występuje niezależnie od tego czy silnik pracuje na benzynie czy na gazie.

 

Gdy silnik jest zimny pracuje poprawnie i nie ma najmniejszego problemu.

 

Nie pojawia się ani "check engine" ani ta druga żółta kontrolka z "samochodem i kluczem" ale po podłączeniu auta do kompa pokazuje: błąd P1405 - błąd prądowy czujnika recyrkulacji spalin - za mocne napięcie

 

No i można więc od razu kupić nowego ERGa, tyle, że ja już miałem problemy z EGR w zeszłym roku i dokładnie w maju 2015 kupiłem nowy zawór z tej aukcji:

 

http://archiwum.allegro.pl/oferta/zawor-spalin-egr-opel-vectra-astra-1-4-1-6-delphi-i5260462769.html

 

Kupiłem specjalnie droższy, z DELPHI za (z przesyłką i podkładką pod zawór) 309zł, choć były także zawory za połowę tej ceny.

No i teraz co? Mam go kupić ponownie?

 

A może wystarczy wyczyścić zawór? Dodam tylko, że pracuje on w aucie od ok 18 miesięcy i przejechał tylko 10 000km (bo mało jeżdżę, ale za to 90% po mieście na krótkich dystansach)?

 

 

A może go zaślepić???

 

 

Proszę o opinie, dzięki :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No teraz go na początek dobrze przegoń gdzieś gdzie możesz pojechać ponad 100 km.Jeżeli nie masz takiej drogi o kilka kilometrów 3 bieg i trzymaj go na 3500 obr.

Ogólnie to ja bym spróbował go wyjąć i porządnie przeczyścić.

Chcesz go pomierzyć ?

 

 

Wtyczka odł.

B-D 3139 Ohma

C-D 3000 Ohma

 

Wtyczka podłączona

B-D zapł.wł. 5V

B-C zapł. wł.0.8V

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za zainteresowanie tematem :)

 

mój mechanik mówi, że dziwne by było, zeby po tym 1.5 roku i 10 000km juz miał paść zawór, no ale też nie daje gwarancji, że jak kupie nowy zawór to bedzie wszystko dobrze :/

 

Z tą szybszą trasą i prędkością ponad 100km/h to u mnie bedzie cieżko, bo nie mam gdzie tak jeździć, no ale zrobie tę druga opcje z ok 3500 obr/min na 3 biegu i dam znać jakie będą postępy w temacie...

 

Co do mierzenia to podjade do mojego mechanika i zobacze co powie na Twoje wartości napięcia i oporności. Poprosze, zeby to sprawdził

 

 

A czym najlepiej wyczyścić zawór?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR w zamiennikach nie zawsze chcą pracować jak należy.Ale na początek to czyszczenie.A co do EGR to spytaj się mechanika czy umie programowo wyłączyć EGR.To jest koszt ok 200 zł i po sprawie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek ale właśnie problem leży w tym że ludziska jeżdżą po naprawiaczach a nie mechanikach od danej marki samochodu.Mógł o tym nie wiedzieć bo to był kowal który naprawiał maluchy i duże fiaty a teraz przyjechał do niego Łopel. :devil:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmmmmm... EGR porządnie umyty no ale wciąż jest tak samo :/

mechanik mi sugeruje, ze to może być np. uszkodzona cewka zapłonowa albo czujnik temperatury albo silniczek krokowy albo zapchana przepustnica :/

tyle, ze mowi, ze ja mam sam podjąc decyzje, co ma wymienić czy przeczyścić, bo On nie chce brac odpowiedzialności jak wymieni np. czujnik temperatury i sie okaże, ze jest nadal źle (nikt juz ze sklepu nie odda kasy za czujnik :/ )

pierwsze co to powinienem wymienić... MECHANIKA :/


hmmmmmm... EGR porządnie umyty no ale wciąż jest tak samo ;/

mechanik mi sugeruje, ze to może być np. uszkodzona cewka zapłonowa albo czujnik temperatury albo silniczek krokowy albo zapchana przepustnica ;/

tyle, ze mowi, ze ja mam sam podjąc decyzje, co ma wymienić czy przeczyścić, bo On nie chce brac odpowiedzialności jak wymieni np. czujnik temperatury i sie okaże, ze jest nadal źle (nikt juz ze sklepu nie odda kasy za czujnik ;/ )

pierwsze co to powinienem wymienić... MECHANIKA ;/

 

 

 

EGR w zamiennikach nie zawsze chcą pracować jak należy.Ale na początek to czyszczenie.A co do EGR to spytaj się mechanika czy umie programowo wyłączyć EGR.To jest koszt ok 200 zł i po sprawie.

 

pytałem i mówił, ze On takich rzeczy nie robi

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temp. nie jest drogi.

Czyszczenie przepustnicy jest pierwszym co mechanik powinien zrobić bez decydowania się klienta.

Coś mi się wydaje że ten mechanik nie wiele wie o tym samochodzie.Pokazał ci gdzie jest silniczek krokowy?Nie mógł bo go nie ma.masz elektroniczną przepustnicę.

Ja bym zmienił mechanika na takiego który zrobi programowe wyłączenie EGR i do tego porządnie wyczyścił przepustnicę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności