Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Spadają obroty przy włączeniu wentylatora


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
28 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   TOMEK CORSA B 1.2 i 45km

TOMEK CORSA B 1.2 i 45km

    forumowy analfabeta

  • Forumowicz
  • 249 postów
  • Model:Opel Corsa C
  • Inna marka:nie
  • Silnik:1.8 125km
  • Nadwozie:checzbek
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 22 grudzień 2016 - 23:23

wypalone zawory objawy to nierówna praca silnika czasem po zdjeciu jednej fajki prawie nie ma różnicy pali dużo i słabe ćiśnienie brak mocy i to znacznie 



  • 0

Użytkownik jest zalogowany Pan Samochodzik

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#22 OFFLINE   Grzassman

Grzassman
  • Użytkownik
  • 15 postów
  • Model:Opel Meriva B
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 20 marzec 2017 - 20:27

Panowie. Temat założony w październiku i dalej żaden z mechaników łącznie z ASO nie potrafią z diagnozować problemu. Niestety nie ma błędów. Oczywiście opel twierdzi, że to być może wypalone zawory i dlatego chyba się zdecyduję na remont. Stąd moje pytania:

1. Ile (około) to może kosztować? (sama góra i ile z dołem).

2. Czy przy przebiegu 230 tyś ( 40 tyś na LPG) robić same zawory, czy zaglądać w dół?

3. Podobno oryginalne silniki z LPG mają inne głowice (wzmacniane ). Czy po remoncie bawić się dalej LPG?


  • 0

#23 OFFLINE   adam1954

adam1954
  • Zasłużony
  • 6802 postów
  • LokalizacjaOświęcim i okolice
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:Z16XE
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 20 marzec 2017 - 21:18

Masz dokładnie pomierzone kompresje z próbą olejową że pakujesz się w remont?

Z LPG zawsze się opłaca pod warunkiem że masz dobrego gazownika który nie ściemnia że reguluje tylko robi to porządnie.



  • 0

#24 OFFLINE   Grzassman

Grzassman
  • Użytkownik
  • 15 postów
  • Model:Opel Meriva B
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 04 maj 2017 - 15:30

W merivie przez ostatnie 3 tygodnie sprawdzone zostało już chyba wszystko. Nie ma na tyle niskiego ciśnienia żeby jednoznacznie określić, że to zawory, więc mechanik sprawdzał mierzył diagnozował i znów wracamy do tematu zaworów. Pytanie z innej beczki. Czy da się tą głowicę przystosować podczas remontu pod LPG, żeby na przyszłość uniknąć tej samej awarii?


  • 0

#25 OFFLINE   Bedżamin

Bedżamin
  • Użytkownik
  • 43 postów
  • Model:Opel Meriva B
  • Silnik:A14NEL
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 04 maj 2017 - 23:45

Nie miałem tego nigdy w ręku ale z tego co wiem to można kupić wzmacniane zawory i gniazda zaworowe, nie wiem jak jest z dostępnością takich rzeczy do tego silnika, wątpię żeby był sens się bawić w takie rzeczy po to żeby na lpg lepiej chodziło, takie rzeczy się raczej stosuje do silników które się kręci na wysoką moc. Jak będziesz mieć dobrze wyregulowany gaz to temp spalania jest większa o około 30 stopni więc nie ma to znacząco wpływu na zużywanie się tego. Jak masz skopaną regulację to i wzmacniane ci wypali tylko trochę później.


  • 0

#26 OFFLINE   Grzassman

Grzassman
  • Użytkownik
  • 15 postów
  • Model:Opel Meriva B
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 10 maj 2017 - 13:41

Mechanik twierdzi, że przy temp 60 stopni rozwala mapę zapłonu. Sonda sprawdzona i chyba wszystko co możliwe, a dalej wielka niewiadoma. Czy ktoś ma jakiś pomysł?


  • 0

#27 OFFLINE   Bedżamin

Bedżamin
  • Użytkownik
  • 43 postów
  • Model:Opel Meriva B
  • Silnik:A14NEL
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 10 maj 2017 - 16:48

pewny jesteś że zapłonową a nie wtryskową?


  • 0

#28 OFFLINE   Grzassman

Grzassman
  • Użytkownik
  • 15 postów
  • Model:Opel Meriva B
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 10 maj 2017 - 19:21

Tak powiedział, że mapa zapłonu. Wtryski ponoć sprawdzone.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro
  • 0

#29 OFFLINE   Bedżamin

Bedżamin
  • Użytkownik
  • 43 postów
  • Model:Opel Meriva B
  • Silnik:A14NEL
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 13 maj 2017 - 23:47

Generalnie mapa zapłonowa odpowiada za kąt wyprzedzenia zapłonu, przy różnych obrotach jest inny. Chodzi o to żeby zapłon mieszanki był jak najbliżej GMP ale tak żeby nie był przed tylko odrobinkę po GMP. Mapa wtryskowa odpowiada za to ile paliwa jest podawane przy danej ilości powietrza, jest ona zależna właśnie od ilości powietrza, temperatury powietrza, temperatury paliwa, ciśnienia powietrza, zawartości tlenu w powietrzu i od tego co pokazuje sonda lambda. Jeśli na pewno chodzi o mapę zapłonu albo o to kiedy następuje zapłon to do sprawdzenia jest czujnik spalania stukowego, najważniejsze to odpowiedni moment dokręcenia tego czujnika do silnika, nawet jeśli czujnik jest sprawny to jeżeli go przykręcisz za mocno albo za słabo to może oszukiwać. Do sprawdzenia jeszcze są cewki, kable, świece, czujniki położenia wałka/wałków rozrządu i wału korbowego. czujniki położenia najlepiej chyba pod oscyloskopem sprawdzić. Jeżeli obwód czujnika i on w sobie elektrycznie jest cały to komputer nie pokaże błędu a silnik będzie źle pracować albo wgl nie będzie chciał złapać. Komputer pokaże błąd z tych czujników tylko jeżeli nie ma z nimi połączenia albo jeśli gdzieś jest zwarcie


  • 0





Podobne tematy: Collapse