Skocz do zawartości

Gość Andrzej.62

Rekomendowane odpowiedzi

Arkosowi chodziło o to że miałeś mierzyć na wyłączonym silniku i na wypiętej wtyczce od wiązki .I napięcie we wtyczce.I ono powinno być takie jak ma aku.

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 44
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Właśnie tak mierzyłem i było niższe ok.8,5V.

 

Dopisałem wcześniej:

Aaa jeszcze jedno, mierząc napięcie miedzy masą a białymi przewodami zasilającymi grzałkę to na jednym było pełne 12V a na drugim nie zero tylko 2V co wskazywało by że drugi biały przewód to nie 100% masa. Może właśnie tym przewodem sterownik zmienia napięcie zasilania grzałki w trakcie jak sonda się nagrzewa, a 12v podawanie jest na stałe?

Edytowane przez Andrzej.62

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz...

Niewłaściwie mierzysz. Napięcie grzałki mierzy się na obu białych. Czarny to masa a szary to sygnał. Czyli między białymi ma być 12V.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze mierzyłem,miedzy dwoma białymi było 8,5V. Między masą a jednym białym 12v i na drugim białym ok. 2V i co dziwne na obu sondach tak samo, słabe masy ?

Edytowane przez Andrzej.62

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wszystkich bezpiecznikach napięcie było pełne 12V, przekaźniki wszystkie wyciągałem i sprawdzałem tylko czy nie są zaśniedziałe. Właśnie nie wiem który przekaźnik jest od grzania sond, o ile któryś jest, wtedy sprawdził bym go dokładnie pod obciążeniem.

Tak teraz myślę, że w ostateczności mógłbym na włączonym zapłonie wyciągać po po kolei przekaźniki i sprawdzić po wyjęciu którego zaniknie napięcie grzania. W ten sposób chyba nic nie sknocę co najwyżej wyskoczą błędy, dobrze myślę ?

Edytowane przez Andrzej.62

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie znalazłem takie coś. Wychodziłoby na to że chyba jeden biały i masa.

Według schematu jeden przewód idzie (gr -2 we wtyczce) od pinu 35 sterownika do grzałki a drugi (bl -1 we wtyczce) idzie od grzałki przez bezpiecznik F33 (15A) do przekaźnika pompy pal. K20 zacisk 86

post-37019-0-80488600-1477687766_thumb.jpg

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest schemat do corsy C ale ten sam silnik.Spróbuję go jakoś skopiować .Bo mam go na wirtualu.

Posyłam na PW

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy post a zwłaszcza ostatnie zdanie .B120 to chyba sonda.Chyba dobrze dedukowałem z tym sterowaniem grzania, nie plusem a " masą" i nie na sztywno poprzez pin63. Zaczynam głupieć sam już nie wiem.

 

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13287-30.html

Edytowane przez Andrzej.62
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności