Skocz do zawartości

Kilka problemów z moją astrą G 1.7 isuzu 2000r, proszę o pomoc.


Gość Hold_on1

Rekomendowane odpowiedzi

I jeszcze jedno pytanko, zapomniałem dodać że obok checka świeci mi się taka żółta kontrolka. Prostokąt z takim cypelkiem u góry i z trybem w środku.

Ulokowana po lewej stronie checka i nad kontrolką ładowania, co to?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 34
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

przeplywomierz jest tylko i wylacznie ogranicznikiem zadymienia. Nie dobiera zadnej mieszanki bo diesle mieszanki nie maja. To nei benzynowiec. Tu masz tylko i wylacznie sprezane pwoietrze i w tak sprezone pwoietrze mocno ze samo z siebie osiaga temperature okolo 600 stopni celsjusza podawana jest mgielka ropy ktora ulega samozaplonowi. Tu nie odparowuje paliwowo w powietrzu jak w benzynowcu. RPzeplywomerz nie zwieksza dwki paliwa tylko ogranicza ja by nie bylo efektu dymienia mocnego puki turbo jeszcze nie wstalo i nie pompuje odpowiedniego cisnienia. Tyle w temacie. Dlatego tez przpelywka niejest elementem neizbednym bo odpiecie jej powoduje przejscie kompa w tryb zastepczy. Poprostu przyjmuje wartosc zastepcza tak jakby przpelywka podawala wartosc stałą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze.trochę to zagmatwałem.Ale to teraz trzeba koledze doradzić co ma zrobić z błędem 0100.Olać czy sprawdzać przepływkę. Bo w sumie to o o się pytał czy mu jest potrzebna.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może wtrącę swoje 3 grosze Mechanikiem nie jestem ale mam merivę z takim silnikiem . Jakby co koledzy mnie poprawią . Ciężkie palenie i nierówna praca na zimnym , ja bym sprawdził czy wszystkie świece grzeją. Podwyższone obroty to normalne, spadają do 900 jak auto się zatrzyma. Wentylator no to sprawdzenie wiązki lub wymiana czujnika Co do przepływki to się nie wypowiem

Edytowane przez irek711

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może wtrącę swoje 3 grosze Mechanikiem nie jestem ale mam merivę z takim silnikiem . Jakby co koledzy mnie poprawią . Ciężkie palenie i nierówna praca na zimnym , ja bym sprawdził czy wszystkie świece grzeją. Podwyższone obroty to normalne, spadają do 900 jak auto się zatrzyma. Wentylator no to sprawdzenie wiązki lub wymiana czujnika Co do przepływki to się nie wypowiem

Jak sprawdzić czy wszystkie świece grzeją ?

Czyli praca wentylatorów faktycznie może być zaburzona przez czujnik temperatury który podaje info na zegary ? Bo są dwa czujniki dla ścisłości, ale jako że nie pokazuje mi temp za zegarze to wnioskuje że to właśnie o ten pierwszy czujnik chodzi.

 

 

Wesol dobrze zrozumiałem ?

Czyli przepływomierz informuje sterownik silnika ile powietrza dostaje się do komory spalania. Sterownik na tej podstawie wylicza dawkę paliwa która trafia do komory, tak aby uniknąć kopcenia (rozumiem że kopcenie jest objawem niekompletnego spalania ropy ?)

Czyli jeżeli odepnę przepływke to silnik powinien normalnie odpalić ? - Jakie będą następstwa odpięcia przepływki, wzrośnie spalanie, silnik szybciej będzie się zużywał ?

Edytowane przez Hold_on1

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze świecami to różnie ludzie sprawdzają.Jedni odpinają listwę zasilającą świece i do każdej z osobna dokładają kabel z plusa aku.Jak zaiskrzy to świeca jest dobra.Ale ja uważam że najlepiej jest je wykręcić i kazdą z osobna podłączać do aku. Powinno się zagrzać do czerwoności szybko sama końcówka

 

 

https://www.google.pl/search?client=opera&q=sparadzanie+świec+zarowych&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8#q=sprawdzanie+%C5%9Bwiec+zarowych

 

 

Jak odepniesz przepływkę może bardziej kopcić.No i jak sam wesol napisał że przejdzie ci sterownik silnika w tryb zastępczy i będzie brał dane nie z przepływki tylko z zapisanej mapy paliwa w sterowniku.No i może wywalić nastepny błąd związany z przepływką.

Więc tak czy owak przepływka jest potrzebna.Według mnie.Choć mogę się mylić.Nie wiem czy jest możliwe programowe wyłączenie przepływki jak w dieslach 2 litrowych

http://forum.opel24.com/topic/10460-odlaczenie-przeplywomierza/

 

Nie odpowiedziałeś kiedy wymieniałeś filtr powietrza

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...] Nie odpowiedziałeś kiedy wymieniałeś filtr powietrza

Nie pamiętam dokłądnie, około roku temu

Edytowane przez Hold_on1

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień więc może wtedy odejdzie problem z przepływka. No i ja jeszcze bym proponował czyszczenie EGR.

 

Doczytałem się do takiego podsumowania działania przepływki w dieslu:

Cytat:

 

Zastanawia mnie jaką dokładnie funkcję pełni przepływomierz w silniku diesla. Spotkałem się z dwiema teoriami.

Pierwsza i najbardziej popularna teoria jest taka, że na podstawie informacji z przepływki, ECU zmniejsza lub zwiększa dawkę paliwa.
Moje pytanie, to kiedy ECU koryguje dawkę paliwa na podstawie MAFa? Czy nie jest tak, że w dieslu, komputer steruje pracą turbiny tak, aby zapewnić odpowiednią ilość powietrza, aby zapobiec dymieniu, a ilość paliwa zależy od od tego jak mocno kierowca wciśnie pedał gazu?

Druga jest zupełnie inna i mówi, że przepływomierz w dieslu służy jedynie do sterowania EGRem. Też ciekawa. Jak? Na jakiej podstawie? Więcej powietrza = mniejsza temperatura w komorze spalania = mniej tlenków i innych szkodliwych produktów = mniej spalin w kolektorze? To też logiczne, zwłaszcza, że powyżej jakichśtam obrotów silnika EGR powinien być całkowicie zamknięty.


Jak jest w rzeczywistości? Wielu ludzi o tym pisze, ale nie wielu potrafi wyjaśnić. Wiem że jest tu sporo osób strojących diesle i mam nadzieję że ktoś mądrzejszy ode mnie mnie oświeci zanim w przyszłości komuś wcisnę nieprawdziwą wiedzę biggrin.gif

 

 

 

 

 

 

Położenie pedału gazu odpowiada określonej dawce paliwa.
W mapach zapisane są odpowiednie proporcje paliwa do danej masy powietrza, które zapewniają takie spalanie mieszanki, przy którym nie powstaje zbyt dużo cząstek stałych i szkodliwych związków.
Na podstawie mapy doładowania, ECU tak nim steruje, aby zapewnić odpowiednią ilość powietrza do spalenia ilości paliwa aktualnie wtryskiwanego do cylindrów.


W silniku TD odpowiednia ilość powietrza jest dostarczana przy pomocy turbosprężarki. Rozpatrzmy teoretyczną sytuację, w której obroty silnika są bardzo niskie a kierowca uparcie wciska gaz w podłogę - typowa kobieta biggrin.gif

Na podstawie położenia pedału gazu, komputer odczytuje oczekiwaną ilość paliwa.
ECU mierzy za pomocą MAFa masę powietrza i dobiera na tej podstawie taką ilość paliwa, jaką może spalić bez zbędnego kopcenia i wkur...ania ekologów wink.gif
Na podstawie mapy doładowania ECU tak steruje ciśnieniem w kolektorze, aby zapewnić, z pewną rezerwą, ilość powietrza odpowiednią dla ilości wtryskiwanego paliwa przy danych obrotach silnika.

Teraz co się dzieje.
Obroty turbiny wzrastają, wzrasta ciśnienie, wzrasta ilość pompowanego powietrza. MAF pokazuje więcej powietrza => ECU dawkuje większą ilość paliwa. Wzrastają obroty silnika, znów zmienia się ciśnienie w kolektorze, turbina pompuje coraz więcej powietrza a co za tym idzie ECU może zwiększyć ilość paliwa i tak w kółko aż do osiągnięcia dawki paliwa odpowiedniej dla danego położenia pedału gazu.


Jeżeli chodzi o EGR, to tu także MAF ma zastosowanie. Generalnie EGR służy do obniżenia temperatury spalania, a co za tym idzie emisji szkodliwych związków.
Jak powszechnie wiadomo, w dieslu, im więcej powietrza, tym niższa temperatura. Na podstawie danych o ilości dostarczanego powietrza do silnika, istnieje możliwość takiego wysterowania EGRem, aby zapewnić dopływ spalin tylko wtedy, gdy jest to potrzebne.
Oczywiście można wykorzystać do też dane z czujników temperatury spalin, czy po prostu ustawić na sztywno przedział, w którym EGR będzie otwarty. To już zależy od producenta i spełnianych norm.

 

 

No i taki link http://wtryskiwacz.com.pl/a_czujniki_w_ukladach_diesla.html

 

Masz w tym linku opisane jak możesz zmierzyć przepływkę.Ale właśnie przydałoby się podpiąć do OPCOMa

 

Po podpięciu do komputera wartość przepływomierza powinna być na wolnych obrotach bez dotykania pedału gazu,silnik zagrzany 25-40 kg/h

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha Grzanie świec a raczej nie grzanie może być powiązane z czujnikami temperatury. Co do tego który czujnik i jak to wszystko współpracuje może wypowiedzą się koledzy którzy tym się na co dzień zajmują

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności