Skocz do zawartości

Kilka problemów z moją astrą G 1.7 isuzu 2000r, proszę o pomoc.


Gość Hold_on1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od dłuższego czasu świeci mi się check engine. Dzisiaj, aby zaoszczędzić trochę kasy za podpięcie do kompa, postanowiłem samemu odczytać błędy, niestety jest ich aż pięć. Oto one:

 

0100 Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza

0115 Czujnik temperatury silnika

0381 Uszkodzenie lampki kontrolnej świec żarowych

0480 Uszkodzenie w układzie chłodzenia powietrzem l

0481 Uszkodzenie w układzie chłodzenia powietrzem 2

 

OBJAWY

Nr 1. Silnik ciężko odpala, zawsze rano gdy wyjeżdżam do pracy muszę pokręcić kilka sekund zanim załapie.

Nr 2. Auto przerywa (szarpie) na zimnym silniku, tak jakby przez moment paliwo nie dopływało do komory spalania. Problem znika gdy auto się zagrzeje, wtedy samochód jedzie normalnie.

Nr 3. Gdy odpalam astrę obrotomierz skacze do 1.500 i dopiero po chwili spada do 900obr/min. Gdy jadę po mieście i wciskam sprzęgło obroty spadają do 1.100, dopiero w momencie gdy całkowicie zatrzymam samochód obroty wracają do normy (czyli 900obr/min). Dlaczego ? Choćby koła minimalnie toczyły się na luzie to jest 1.100obr, dopiero po zatrzymaniu się "do zera" obroty wracają do normy.

Nr. 4. Wentylator w samochodzie szaleje (P.S. nie mam klimatyzacji). Ale to może być akurat wina czujnika bo astra nie pokazuje mi temperatury na zegarach.

Nr. 5. Jak jadę tak do 2.000obr to mam wrażenie że silnik nie chodzi równo, robi takie wrrrr, wrrr, wrr i tak coraz szybciej aż dźwięk znika (wtapia się w pracę silnika). Na wolnych obrotach chodzi ok pod warunkiem że outo stoi w miejscu bo tak jak pisałem tylko wtedy jest 900obr/min.

 

Jak myślicie jakie kroki muszę poczynić aby wrócić mój automobil do stanu fabrycznego ? :-D

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 34
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

No i wiele nie zaoszczędziłeś bo przydałoby się podpiąć i sprawdzić parametry pracy w blokach pomiarowych.

A ogólnie po prostu eliminuj te usterki które ci się wyświetliły najpierw przez pomiar czujników i ich wiązek aż do wymiany skonczywszy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem totalnym lajkiem w temacie, może to o co zapytam to jakaś oczywista oczywistość, ale co to są te bloki pomiarowe ?

 

"eliminuj te usterki które ci się wyświetliły najpierw przez pomiar czujników i ich wiązek" - tzn. co mam zrobić ? Weźmy najpierw ten czujnik temperatury, jak go sprawdzić ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bloki pomiarowe

 

Pomierzyć miernikiem oporności na poszczególnych temp.,Pomierzyć miernikiem wtyczkę do czujnika aby sprawdzić czy wiązka jest sprawna .Jest w internecie mnóstwo porad jak to robić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. A masz może jakiś pomysł odnośnie tego szarpania na zimnym silniku? I o tych wolnych dlaczego są raz 1.100 a raz 900 ?

 

P.S.Jeżeli przyszło by wymienić czujnik temp. to da się to zrobić bez spuszczania płynu chłodzącego ?

Edytowane przez Hold_on1

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz przecież błąd przepływki powietrza?

Powietrze + paliwo to mieszanka zapłonowa.A co się stanie jak silnik nie wie ile ma powietrza?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, pomyślmy. Jeżeli silnik nie wie ile ma powietrza to nie jest w stanie skomponować idealnej dawki paliwa, albo będzie dawał więcej paliwa, albo mniej niż powinien i obroty powinny falować. Dobrze to rozumiem ? Poprawcie mnie jeśli się mylę :-D

Ale z drugiej strony pomimo tego że mam przepływke uszkodzoną na wolnych obrotach kiedy auto stoi utrzymuje te 900obr non stop i nie skacze ;/

Czyli jako że w dieslach zawsze jest nadwyżka powietrza, to przepływomierz ogranicza jego ilość która trafia do komory spalania, tak ?

Edytowane przez Hold_on1

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływka może podawać złą wartość w pewnych parametrach tylko.

Na podstawie jej parametrów i położenia pedału gazu sterownik silnika dobiera odpowiednią dawkę ropy

A tak na marginesie kiedy wymieniałeś filtr powietrza?

Edytowane przez adam1954
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności