Skocz do zawartości

Kilka problemów z moją astrą G 1.7 isuzu 2000r, proszę o pomoc.


Gość Hold_on1

Rekomendowane odpowiedzi

Ja z tym na co dzień nie robię ale grzanie świec masz od tego:3884292000_1305201316_thumb.jpg

 

Kabel niebieski steruje czasem grzania swiec, sterowny z ECU, ktory bierze temp z czujnika temp plynu chlodzącego.

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 34
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Po odpaleniu świece dogrzewają cylindry więc sprawność czujników ma wpływ na działanie sterownika od świec Tyle teorii a co do tego który czujnik za co odpowiada jak już napisałem niech podpowiedzą fachowcy :-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to na fotce zalacza prad do swieczek. Jednakze nazywac go przekaznikiem nie mozna gdyz w srodku zadnego przekaznika nei zaznamy. Jest tam plytka i tranzystory mocy akurat dwie sztuki gdyz swieczki dostaja prad parami. Prami dwie zewnetrzne czyli 1 i 4 gar razem i dwie wewnetrzne czyli 2 i 3 gar razem. Po przekreceniu zaplonu prad dostaja wszytskie swieczki staly przez okreslona ilosc sekund. Po odpaleniu silnika zasialnie swieczek jet jeszcze 2.5 minuty lub do osiagniecia temperatury plynu chlodzacego rowna 64 stopnie. Jednakze zasialanei swieczek jest naprzemienne czyli parami dostaje 1 i 4 gar a 2 i 3 nie ma pradu i po sekundzie odwrotnie czyli 2i3 gar ma prad a 1 i 4 nie ma i tak caly czas przez 2.5 minuty. Sterowanie jest nei na przekaznikach bo by wypalilo styki chyba w tydzien albo szybciej a na tranzystorach mocy.

 

Co do przpelywki to zbadac ja mozna tak jak podaje TIS ale tez wystarczy z epodasz wartosci jakie wskazuje na jalowych obrotach i jak depniesz na pedal gazu w podloge na kilka sekund. Tylo wcisnij ten pedal po męsku i przytrzymaj bez odpuszczania choc ze 4 -5 sekund.

Edytowane przez wesol

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem ze sklepu, przed wyjazdem wsadziłem paluszki pod maskę i pogwałciłem trochę wtyczkę od czujnika, podociskałem, poruszałem we wszystkie strony i co się okazało to odpadł nam jeden problem z nierównymi obrotami. Silnik na wolnych ma 800obr. Dźwięk silnika cieszy ucho, pracuje równo pomijając szarpanie na zimnym silniku, które zostało. Dzis wieczorem jak pojadę do pracy to sprawdzę czy wskaźnik temp. na zegarze się dźwignie. W poniedziałek zakupie też nowy filtr powietrza i zobaczymy : SMILE :

 

P.S.Znikła też ta żółta kontrolka o której pisałem -post-7407-0-80558000-1339588406.jpg

Edytowane przez Hold_on1

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I nie wywali mu następnych błędów od przepływki?

Wydaje mi się że wypięcie urządzenia i jeżdżenie z nim z następnymi błędami nie ma większego sensu.Chyba że jest opcja wyłączenia tego urządzenia programem.


 

 

Znikła też ta żółta kontrolka o której pisałem

 

 

 

Jak pisałem na poczatku posprawdzać wtyczki( wypięte można poprwaić styk preparatem) i w razie potrzeby pomierzyć.

Czasem brak styku może być

I u ciebie może to pomogło.To samo możesz zrobić z wtyczką od przepływki. Wypiąć ,psiknąć sprayem do poprawy styku i zobaczyć czy pomogło

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik dobry na 100%. Właśnie wróciłem z pracy i wskazówka pokazała ponad 80stopni :jupi:

Silnik pracuje równo i łatwiej zapala. Kontrolka od świec żarowych paliła się tylko chwilę (może sekundę) i auto odpaliło za drugim obrotem wału (temperatura na zewnątrz wynosiła 8stopni celsjusza). Co więcej mam wrażenie, że sam rozrusznik jakby szybciej kręcił. Wentylator jest OK. Kto by pomyślał jeden czujnik, a tyle w aucie się posypało :szczesliwy:

 

Pozostaje sprawa szarpania na zimnym silniku :-(

 

P.S.Błędy nadal są na komputerze i check się świeci, ale rozumiem że po kilku poprawnych uruchomieniach ECU wykasuje błędy i kontrolka zniknie, mam rację ?

Edytowane przez Hold_on1

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie.

Przeczytaj co sam napisałeś.

 

 

Błędy nadal są na komputerze i check się świeci, ale rozumiem że po kilku poprawnych uruchomieniach ECU wykasuje błędy i kontrolka zniknie, mam rację

 

Poprawne uruchomienie to uruchomienie bez usterek czujników.Jeżeli nie odczytałeś błędu czy jest on już nieobecny czy istniejący ,o jak wiesz że poprawnie odpalasz astrę?

 

Szarpanie na zimnym może być jeszcze problem z grzaniem świec..Jakieś świece mogą nie grzać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności