Skocz do zawartości

Problem z elektryką z tyły


Rekomendowane odpowiedzi

witam. Od piątku mam Merivę 1.6 benzyna 2003 rok. Niestety przygoda z tym autem nie zaczyna się najlepiej. Mam problem z działaniem elektryki w tylnej części. Nie działa: trzeci stop, wycieraczka tył,ogrzewanie tylnej szyby, zamek klapy z centralnego, zamek lewych tylnych drzwi z centralnego. Zerknąłem na forum i okazuje się, że sugestie były trafne. Rozpinam gumę na łączeniu klapy i karoserii i bingo. Uwalone chyba wszystkie przewody (trzymają się dwa na słowo honoru od stopów chyba tych prawy lewy bo działają). Dwa grubsze czarne i pięć cienkich czarnych ( ja pier.... że nie mogli zrobić ich w kolorach jakichś:) ) są przerwane jakby ktoś je obciął (z czego są te przewody z papieru?:)) najwyraźniej się przerwały skoro nie tylko u mnie jest ten problem. I tu pojawia się kłopot. Jak dość do tego, który czarny jest do czego? :) Macie jakieś sugestie jak się za to zabrać? Jak sprawdzić że ten od wycieraczki, ten od klapy itp? Te dwa grubsze mają jakieś inne przeznaczenie (ogrzewanie szyby?) Może kto już przerabiał temat i podpowie? Mam nadzieję, że to pierwsze i ostatnie problemy z tym autem :) będę wdzięczny za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie z nimi jest problem że one są czarne i dopiero przy wtyczkach mają kolory.

Ja się bawiłem tak że zdjąłem osłonę słupka i tapicerkę klapy sprawdzałem po kolorach i miernikiem przemierzałem który to przewód.

Ale problem po polutowaniu się pojawił za kilka miesięcy ponownie bo lutowanie usztywnia a tam ma wiązka pracować.No i skończyło się zakupem przewodów na metry i lutowanie przy wtyczkach.Do teraz mam nowe wiązki i problem z głowy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 problemów z tego cztery rozwiązane. Działa centralny zamek klapy, wycieraczka tył, ogrzewanie tylnej szyby i trzeci stop. Nie działa jedynie centralny zamek tylne lewe drzwi, ale to jak się okazało nie ma związku z problemem na łączeniu klapa karoseria. Cztery problemy rozwiązane, ale dajcie mi tego kretyna, który zrobił wszystkie czarne przewody a dopiero od ostatniej kostki wrzucił je w kolorze:) gratuluje mu poczucia humoru:) na szczęście po kilku godzinach tył auta doprowadzony do ładu i składu. Jakieś sugestie co do centralnego tylne lewe drzwi? Od czego najlepiej zacząć? Może to też coś typowego dla Merivy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem już w sieci jak to może wyglądać. Jutro zerknę we wskazane miejsce. Czy oni to jakoś poprawili w kolejnych latach czy dalej tak badziewiasto jest na każdym łączeniu? Miałem auta innych marek i tam się z tym nie spotkałem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszędzie tak jest. Wolkswagen ma też przelotki.Nie wiem jak jest w nowych ale przelotki są całe gumowe.Nie ma tych pierścieni plastykowych a one w sumie tną te przewody.Do tego bardzo napięte wiązki bo żałowali kilku cm i swoje robi.

Ale zaś patrząc z innej strony to przerwanie np w Felicji przewodu prądowego wiąże się ze zwarciem.Tutaj zaś ten pierścień trochę izoluje.Ale w sumie więcej szkód jak pożytku

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności