Skocz do zawartości

Było pięknie ... aż tu nagle kompresja 6 :/ ratunku


Gość schalker

Rekomendowane odpowiedzi

Jest taka opcja i nawet masz takie prawo.Jak z jego egzekwowaniem to bywa różnie.Musiałbyś tego bardzo chcieć.

W każdym razie zadzwonić do pośrednika i go poinformować że chcesz auto oddać.Ale ja na twoim miejscu zajechałbym do Arkosa na TychyOn już dokładnie porobi ci pomiary.Może być taka sytuacja że zerwał się rozrząd i przykrzywiły się zawory.Pasek założony ale z zaworami nikt nie robił.A teraz się mogą zawieszać.

No i wystarczyło by wymienić zawory i auto może ci na prawdę służyć długie lata.

 

 

http://www.pmix.pl/serwis-samochodowy-tychy/

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 32
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

 

 

W piatek kupilismy Merivę A 1.4 90 km Z14XEP Przed zakupem byliśmy w serwisie, gdzie gruntownie przebadaliśmy samochód. Wyszło kilka małoistotnych mankamentów. Szcześliwy pokonałem 200 km do domu bez żadnych problemów. Wczoraj zostawiłem samochód na serwis klimy.

Czy po przyjeździe do domu i przed odstawieniem samochodu na serwis klimy odpalałeś samochód na zimnym silniku? Piątek - poniedziałek, chyba wystygł? Czy obecnie każdorazowe odpalenie na zimnym silniku skutkuje zapaleniem sie kontrolki "check engine"?

Generalnie znając polskie kombinatorstwo podszedłbym podejrzliwie do wielu spraw:

1 Czy przypadkiem mechanicy przez noc nie podmienili w silniku np. głowicy?

2 Przebieg 71 tys - bardzo mało jak na niemieckie auto (nawet w benzynie)

3 Książka serwisowa - handlarze podrabiają i tworzą je na potęgę! Co do sprawdzania w serwisie opla to też bym podszedł do tego z rezerwą na znajomości handlarza.

4 Pierwszy właściciel - wiesz do kogo dzwoniłeś? Może ktoś podstawiony a może po prostu nie chciał sobie robić problemów i powiedział to co chciałeś usłyszeć.

 

A może po prostu akurat pech: pękł któryś pierścień, tłok, uszczelka pod głowicą, nie domyka się zawór, hydropopychacz zablokował?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Przed zakupem byliśmy w serwisie, gdzie gruntownie przebadaliśmy samochód. Wyszło kilka małoistotnych mankamentów. Szcześliwy pokonałem 200 km do domu bez żadnych problemów.

 

Cwany czytałeś pierwszy post? Kolega po takim sprawdzeniu w serwisie był pewny.

Ja prędzej bym radził mu aby zgłosił reklamacje do tego serwisu za niedbałość w sprawdzaniu przedsprzedażowym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

1 Czy przypadkiem mechanicy przez noc nie podmienili w silniku np. głowicy? 2 Przebieg 71 tys - bardzo mało jak na niemieckie auto (nawet w benzynie) 3 Książka serwisowa - handlarze podrabiają i tworzą je na potęgę! Co do sprawdzania w serwisie opla to też bym podszedł do tego z rezerwą na znajomości handlarza. 4 Pierwszy właściciel - wiesz do kogo dzwoniłeś? Może ktoś podstawiony a może po prostu nie chciał sobie robić problemów i powiedział to co chciałeś usłyszeć.

 

Mechanicy w 100% pewni - to moi sąsiedzi - auto trafiło do nich tylko na serwis klimy.

Auto 100% pewne - dzwoniłem do poprzednich właścicieli którzy od 2008 roku są wpisani w Brief. Samochód ma taki przebieg bo 1) potwierdził mi go poprzedni właściciel 2) potwierdziłem przeglądy w salonie opla niemieckim.

Samochód trafił do Polski z takim przebiegiem bo poprzedni właściciel najechał lekko przodem (wymieniana była belka pod zderzakiem, zderzak i chłodnica klimy)

 

Być może to po prostu pech, handlarz nie miał żadnych przeszkód aby jechać z samochodem na serwis i ten serwis sam wybrałem wcześniej (oddalony 15 km od miejsca zakupu).

 

Tak się jeszcze zastanawiam czy to nie ma związku z twinportem ? tam są jakieś klapki w kolektorze ? ale to chyba powinien się się zapalic check engine z kodem błędu dotyczącym twinporta ?

 

Póki co samochód do poniedziałku stoi bo dopiero wtedy mechanicy bedą mieli czas się nim zająć ...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twinport nie ma związku z kompresją w cylindrze. Tylko i wyłącznie: tłoki, pierścienie, zawory, uszczelka pod głowicą. Mniej prawdopodobne: świeca i jej gwint, pęknięcie głowicy lub bloku silnika. Warto też przyjrzeć się jak wygląda olej w silniku, płyn chłodzący w zbiorniku wyrównawczym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zdjąć głowicę, bez tego to wróżenie z fusów. Co do usterki to niestety tak to już jest z używanym samochodem - usterka pojawia sie nagle i już będzie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ostatnio taki silnik na brak kompresji. Silnik robił bardzo małe przebiegi, rzadko porządnie rozgrzewany. Okazało się, że hydraulika zastrajkowała. Po wymianie oleju i przegonieniu samochodu jezdzi juz 3 miesiac. Może się wstrzymaj jeszcze ze sciaganiem głowicy.

 

Auto tez nie odpaliło rano, dzien wcześniej zero problemów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Miałem ostatnio taki silnik na brak kompresji. Silnik robił bardzo małe przebiegi, rzadko porządnie rozgrzewany. Okazało się, że hydraulika zastrajkowała. Po wymianie oleju i przegonieniu samochodu jezdzi juz 3 miesiac. Może się wstrzymaj jeszcze ze sciaganiem głowicy. Auto tez nie odpaliło rano, dzien wcześniej zero problemów.

 

Cześć,

 

miałeś dokładnie Z14XEP ?

 

Co masz na myśli, że hydraulika zastrajkowała ? Co było nie tak ? Brak kompresji na 1 cylindrze ? Miałeś tez błąd wypadania zapłonu ? Proszę o więcej informacji .... choć osobiście sceptycznie podchodzę do tematu, że wymiana oleju cos pomoże :( ale niczego nie można wykluczyć. W mojej Merivie olej był wymieniany 1 tyś kilometrów temu, na bagnecie jest jeszcze jasny tak jak nowy ...

 

 

Chyba

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Co masz na myśli, że hydraulika zastrajkowała ?

 

Hydropopychacze się mogą zawieszać lub zawory.

Hydro. jest słyszalne jak diesel.

Pisałem ci w 2 poście o wymianie oleju z płukanką.Jeżeli zawory się wieszają od zbytniego nagaru o płukanka może pomóc a potem dobre przegonienie auta.. Jeżeli są pokrzywione to remont głowicy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności