Skocz do zawartości

ja37

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jak w temacie silnik Z20LET przeszczepiony z Zafiry A OPC 200KM.

Wsio było gitara ze 2,5 roku, dopóki nie pokusiłem sie o wirusa.

Spoko, program fajny, dmucha 1,1 bara, wrażenia .....chyba nie muszę pisać ;)

Niestety przyszedł czas na awarie......

Powyżej 0,7 bara zaczynaja wypadać zapłony.

Objawia sie tym, że auto ma czkawkę, a z wydechu wali jak z kałacha.

Jak złapie 1 bar doładowania, to znów ma chęć jechać.

Najgorsze, że nie zawsze tak jest, rano jedzie, że z butów wywala, a wieczorem krzaczy, nie ma reguły, więc mechanika odpada.

Co robiłem:

Sprawdzenie rozrządu - OK

Podmiana cewki - bez zmian

Podmiana czujnika doładowania - bez zmian

Wymiana świec na denso irydowe dedykowane do let 240KM - bez zmian(poprawiła się kultura pracy na jałowym - można kawę pić)

Wymiana komputera - bez zmian

Wgranie ponowne programu - bez zmian

Sprawdzenie dolotu - szczelny

sprawdzenie mas, dodanie masy na komputer - bez zmian

 

Prawie mi się skończyły pomysły......coś, ktoś?

 

Jeszcze mam jedno podejrzenie - wiązka silnika, tuż za wtyczką kompa jest połączenie zbiorcze mas, może tu jest problem.

Proszę o konkretną pomoc.

Pozdro.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No dobra, poradziłem sobie sam.

Krzaczył zegar AFR, jest odłączony i auto działa.


To dziś jedziemy z programem PH3, 1,5 bara doładowanie.

Jakby ktoś coś z łódzkiego, to mam Kess, można programować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tak szybko, sonda sie rozkraczyła na maxa.

Napięcie pokazuje nawet 4V, a jest jednowoltowa.

Spalanie skoczyło na jakieś 34l/100km.......

Wymiana sondy wreszcie zakończyła kłopot, jest gitara, mieli na trójce do odcinki - 8200 ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie nie Twój ;)

Postaram się w sobotę przy okazji zamienić komputery.

 

Jeszcze wymienię czujnik temperatury, bo oszukuje - na zegarach 90, a czujnik swoje - 83

Zegarów jestem pewny, bo komplet z czujnikiem przełożony z xe.

A oba czujniki są obok siebie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No to teraz podam chyba ostateczne rozwiązanie problemu.

W końcu spadło całkiem kolanko węża z turbiny.

Dziś poskładałem i o dziwo zapłony nie wylatają.

Myślę, że to kolanko od jakiegoś czasu się wysuwało spod opaski i powoli objawy się nasilały.

A tego nie widziałem, bo bez zdjęcia chłodnicy nie ma tam dostępu.

A samo ruszanie wężami nic nie mówiło, bo opaska jeszcze trzymała.

Reasumując - zaczyna strzelać z wydechu - sprawdź szczelność dolotu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Długo się baruję z tym strzelaniem, coś poprawię, jest dobrze, a na następny dzień źle.

Masę rzeczy próbowałem, teraz mam 2 tropy.

Jeden - pierwsza lambda.

Stoi cały czas na ubogo, bardzo niechętnie zmienia wartości, jak już zmienia to w granicach 400-68o mV

Postaram się w weekenda zmienić.

 

Druga - zaobserwowana przed chwilą.

Docisnąłem, zaczęło strzelać, zaczęła migać kontrolka check.

Czyżby immo krzaczyło?

Zgasiłem i odpaliłem bez kłopotów.

Czas chyba sprawdzić wtyczkę do pętli.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności