Skocz do zawartości

Swap hamulców na mocne tarczowe Corsa A.


Gość RedMadCorsa

Rekomendowane odpowiedzi

Gość RedMadCorsa

Witam wszystkich posiadaczy Opelkow z Forum.

 

Jestem tu nowy jako, ze od okolo 2 tygodni posiadam dosyc ciekawa Corse A. Z gory dziekuje za wskazowki, porady etc...

 

Autko jest z poczatku lat 90tych z przeszczepionym sercem. W orginale byl to 1.2, teraz jest inne serce Opelka z moca ponad +200KM. Taki sleeper.

 

Autko bylo robione pod starty na 1/4 mili, ale jako, ze ja preferuje zakrety teraz uzupelniam w nim osprzet na Track Day w Poznaniu, Lodzi, Ulezu...

 

Pierwszy test byl w Poznaniu kilka tygodni temu i ....

 

- skrzynia sie rozsypala, byla z wersji 1.4 16V : SMILE :

- tylne hamulce zdecydowanie musza zostac zmieniona na tarcze

- przyspieszenie daje bez probemu wskaznik 1G :-D

 

Mam wiec nastepujace pytania do OPLOWYCH specow:

 

- skrzynia biegow jaka moge zaprzac do silnika - sprzedajacy mowil, ze skrzynie od Nubiry sa wytrzymale, ale moze jakies uwagi od was?

 

- wymiana bebnow na tarcze. Najlepiej jekies wieksze od razu, pewnie pompe tez bedzie trzeba wymienic na wieksza. Auto stoi na 15cal felgach 185. Czy cos z innych OPLI byloby plug and play, czy tez szukac gotowych zestawow?

 

 

Jezeli jest jakis fachowy zaklad w okolicach Legionowa to bardzi prosilbym o namiary.

 

 

Pozdrawiam serdecznie,

RedMadCorsa

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poczytaj o D16 kolego ;)

to skrzynia daewoo wlasnie

heble z tylu Ok a co masz z przodu ??

tyl to pikus przod jest wazniejszy

z tylu tarcze z innej mocniejszej corsy wsadzic

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość RedMadCorsa

poczytaj o D16 kolego ;)

to skrzynia daewoo wlasnie

heble z tylu Ok a co masz z przodu ??

tyl to pikus przod jest wazniejszy

z tylu tarcze z innej mocniejszej corsy wsadzic

 

Witaj Gawlak,

 

Dzieki za podpowiedz,

 

Skrzynia D16 juz jest :) Teraz bedzie montarz.

 

Z przodu sa tarcze Astry 283mm i sa raczej za slabe z bembenkami z tylu.

 

Na 1/4 mili i na jazde na codzien to moze daje rade, ale po jednym kolku na torze w Poznaniu hamulce prawie znikaly :/ Kto troche jezdzil po torze to wie jak wazne sa hamulce. Hamowanie 180km/h -> 90km/h ze 2/3 razy i max fading.

 

 

A dasz mi jakies wskazowki co do typu tarcz na tyl, z jakiego modelu szukac? Czy z modelu B beda pasowac.

 

Jest filmik z przejazdu testowego w Poznaniu, ale skrzynia juz tylko na 2/3 jezdzila, 4ka wypadala po odjeciu gazu ;) Taki pierwszy wjazd na tor nowym samochodem.

 

Jak ktos bedzie ciekawy to moge wrzucic, jak Corsa harcowala na zakretach.

 

Pozdrawiam,

RedMadCorsa

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tarcze tarczami

sa dobre i do bani

klocki to samo

nie wiem co masz zamontowane

jezdzac po torze trzeba szukac wyzej na polce

nie z fabrycznymi czesciami a wyczynowe

tanie nie beda

nie mowie tutaj o EBC redstuff bo to syf

poczytaj troche tematow na necie co i jak

czesto zmiany zaciskow na wieksze 4 tloczkowe dopiero zdaje egzamin

do tego wieksze tarcze ( i felgi)

i oczywiscie lepszy plyn a nie dot4

na forum corsy niejeden juz swapowal mocne silniki

moze cos poradza dokladnie

co bedzie pasowac bez przerabiania i z jakiego modelu

 

ja np mam w jeepie z tylu tarcze

ktorych nigdy nie montowano ;)

tarcze z ZJ

dorobione mocowania i przewody i zaciski z volvo V40

sie da jak sie chce sporo pozmieniac

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość RedMadCorsa

tarcze tarczami

sa dobre i do bani

klocki to samo

nie wiem co masz zamontowane

jezdzac po torze trzeba szukac wyzej na polce

nie z fabrycznymi czesciami a wyczynowe

tanie nie beda

nie mowie tutaj o EBC redstuff bo to syf

poczytaj troche tematow na necie co i jak

czesto zmiany zaciskow na wieksze 4 tloczkowe dopiero zdaje egzamin

do tego wieksze tarcze ( i felgi)

i oczywiscie lepszy plyn a nie dot4

na forum corsy niejeden juz swapowal mocne silniki

moze cos poradza dokladnie

co bedzie pasowac bez przerabiania i z jakiego modelu

 

ja np mam w jeepie z tylu tarcze

ktorych nigdy nie montowano ;)

tarcze z ZJ

dorobione mocowania i przewody i zaciski z volvo V40

sie da jak sie chce sporo pozmieniac

Corsa to taki poboczny projekt, ale chce go zrobic, bo juz jest tam ten mocny silnik i jest potencjal na fajna zabawe.

 

Z tego po poprzedni wlasciciel mowil, to z przodu byly max durze tarcze wlozone jak byl swap robiony. Jako, ze auto dawalo na cwiartke (12.9) to czesto nie hamowalo i tyle bebny nie byly ruszane. Teraz to inna historia.

W aucie jakie jezilo w Poznaniu (i w 2017 wraca), teraz czeka na nowe serducho czas doszed do 1.57 (nie Opel, rekord Corsy to 2.20 z rozwalona skrzynia, prawie bez hamulcow i calorocznymi oponkami z tylu :D).

W Corsie stosunek masy do mocy jest nieporownywalnie lepszy, niz tym co krecil ponizej 2 minut, ale tam hamulce sa dalekie od standardowych.

 

Teraz wleci skrzynia D16 na poczatek i bedzie sie szukac hamulcow.

 

Wszelkie sugestie mile widziane.

 

 

Pozdrawiam

RedMadCorsa

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Co juz jest w Corsie:

 

- serducho +200KM bez Turbo

- jakis lepszy filtr

- sprzeglo organiczne

- zawias

- 'szybki' wydech

- rozporki przod/tyl

- waga okolo 820kg z paliwkiem na kilka kolek

- kierownica sportowa :D

- opony semi slick na 15kach

- malo rudej jak na takie dojrzale auto.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli teoretycznie nie wiesz co masz

200 psow z N/A z czego ?/ z c20xe ??

spiek od kogo ?? od radzika ??

same duze tarcze to pierwszy krok

napisalem wyzej co jeszcze

same przewody w oplocie i inny plyn np dot5.1 sporo daja

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość RedMadCorsa

Witajcie,

 

Silnik to 3.2 V6 OPC z tego co wiem.

 

Zalaczam fotke w profilu, wiec fachowcy pewnie autko rozpoznaja.

 

Ciezki czy nie, stosunek masy do mocy jest wystarczajacy, aby dac lanie nie jednemu kozakowi, jak juz sie hamulce zrobi.

 

 

Jak pogoda dopisze to moze bede w Lodzi w ten weekend, na male co nieco (mechanior musi mi wrzucic ta skrzynie D16).

 

Pozdrawiam,

MadRedCorsa

Edytowane przez RedMadCorsa

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość RedMadCorsa

nie bylo silnika 3,2 opc ;)

tylko zwykly 3,2 v6

na tor to sie nie nadaje

waga silnika nie ta

stosunek mocy to jedno

a prowadzenie to drugie ;)

 

Dziekuje za info o silniku :)

 

Sprawdze oznaczenia na silniku i mnie uswiadomicie co tam mam ;)

 

Mocne stwierdzenie, ze sie nie nadaje.

Juz byl na torze na rekonesans i potencjal jest, mowta co chceta.

Nie bedzie to balans 50:50 i naped na tyl jak powinno byc, ale czas godny wykreci, o to sie nie martwie.

 

"a prowadzenie to drugie ;)" - no komfortu to nie ma, wspomagan oczywiscie brak, zrywa na 3ce na semi slickach, potencjal jest, kierownik Corsakarta musi miec jaja i hamulceeeee oczywiscie.

 

Beda filmiki z jazdy to sami ocenicie jaki poziom zabawy sie uzyskalo z tego projektu.

 

 

Pozdrawiam,

RedMadCorsa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności