Skocz do zawartości

1.7 cdti rocznik 2010 - nierówna praca silnika


Gość Nocturnal

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich jeszcze raz.

Jestem szczęśliwym posiadaczem Astry kombi z 2010 roku z silnikiem 1.7 cdti. Otóż od kilku dni lubi mieć falujące obrote oraz czasem jakiś dymek poleci z rury wydechowej. Przyczyna? Ciężko powiedzieć, ale miałem przygodę po której auto mi stanęło 300 metrów od stacji benzynowej (zero w baku) i musiałem biegać z karnistrem. Moja wina, wiem, ale tamten dzień był jednym z tych, o których chcesz zapomnieć, stąd ta pomyłka. Nie wiem czy to ten powód, ale od tamtego czasu pojawił się ten problem, generalnie auto jeździ do dzisiaj itd, ale te dziwne zachowania pojawiają się codziennie. Z tego co ja wnioskuję, wtrysk mógł jakiś syf zebrać z dna baku?

Czekam na Wasze opinię, a jeśli wtryski, to pytanie ile zapłacę za swoją głupotę.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawów może być kilka - wtryskiwacz, pompa. Możliwe też że to zawór SCV. Przypadłość tego silnika. Wtryski możesz sprawdzić na test przelewowy albo pod komputer i już coś będziesz wiedział. Sprawdź sobie pierw ten zawór bo to trochę tańsza sprawa niż zakup nowego wtryskiwacza - o nowej pompie już nie wspominając. Nowy zawór SCV koło 300-350zł, w ASO koło 500zł. Można też zawór zregenerować - są firmy które zajmują się czyszczeniem takich zaworów - na ile coś takiego pomaga - ciężko powiedzieć - koszt ok 120-150zł. Nowy wtryskiwacz - ponad 1000zł - z zakupem używanych trzeba uważać bo wydasz np. 500zł, a okaże się że wcale nie lepszy od tego który chcesz wymienić - no chyba że wiesz co kupujesz ;)

Możesz też doraźnie kupić dodatek do diesla Liqui Moly (numer produktu 8343) - wlać zawartość przy zatankowanym aucie do pełna i być może przeczyści ci układ z tego co zatkało - o ile to jest przyczyną. W każdym razie wlanie tego środka nie zaszkodzi, a być może coś pomoże.

A co do jazdy na oparach - nie rób tego nie tylko ze względu na to że kiedyś znów możesz do stacji nie dojechać, ale przede wszystkim dlatego że tym sposobem tylko niszczysz jednostkę - silniki diesla nie lubią jazdy na rezerwie - tankuj jak już zostaje Ci przynajmniej ta ostatnia podziałka na wskaźniku ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A długo go pałowałeś zanim zajarzyłeś ze w baku nic nie ma??

Jesli nie masz problemow z porannym odpalaniem to zapowietrzenie raczej mozna wykluczyć. Syf z baku, a od czego masz filtr paliwa??

Dla diesla jest niebezpieczne to ze pompa działa na zasadzie tarcia i jak nie jest smarowana (paliwem) albo smar (paliwo) slabo smaruje to z pompy leci zloty deszcz i nie dosc ze pompa traci cisnienie to jeszcze opiłki wala prosto na wtryski i sajonara.

Wcale falowanie nie musi z tego wynikac. Najlepiej chyba zaczac od diagnozy na kompie, sprawdzic korekty wtryskiwaczy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawów może być kilka - wtryskiwacz, pompa. Możliwe też że to zawór SCV. Przypadłość tego silnika. Wtryski możesz sprawdzić na test przelewowy albo pod komputer i już coś będziesz wiedział. Sprawdź sobie pierw ten zawór bo to trochę tańsza sprawa niż zakup nowego wtryskiwacza - o nowej pompie już nie wspominając. Nowy zawór SCV koło 300-350zł, w ASO koło 500zł. Można też zawór zregenerować - są firmy które zajmują się czyszczeniem takich zaworów - na ile coś takiego pomaga - ciężko powiedzieć - koszt ok 120-150zł. Nowy wtryskiwacz - ponad 1000zł - z zakupem używanych trzeba uważać bo wydasz np. 500zł, a okaże się że wcale nie lepszy od tego który chcesz wymienić - no chyba że wiesz co kupujesz ;)

Możesz też doraźnie kupić dodatek do diesla Liqui Moly (numer produktu 8343) - wlać zawartość przy zatankowanym aucie do pełna i być może przeczyści ci układ z tego co zatkało - o ile to jest przyczyną. W każdym razie wlanie tego środka nie zaszkodzi, a być może coś pomoże.

A co do jazdy na oparach - nie rób tego nie tylko ze względu na to że kiedyś znów możesz do stacji nie dojechać, ale przede wszystkim dlatego że tym sposobem tylko niszczysz jednostkę - silniki diesla nie lubią jazdy na rezerwie - tankuj jak już zostaje Ci przynajmniej ta ostatnia podziałka na wskaźniku ;)

Witam i dziękuję ;)

Prawdopodobnie zaoszczędziłem dzięki Tobie sporo czasu i pieniędzy. Mam zaprzyjaźnionego Mechanika, ale ceni sobie wskazówki, po pierwsze test przelewowy, komputer- wykluczył wadliwe wtryskiwacze, uff. Padło na zawór, zamknąłem się w 550pln z wymianą ;)

Problem zniknął, mam nadzieję, że na zawsze ;)

Dzięki jeszcze raz!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności